Kardeş Türküler'in yeni albümü çıktı.. Sevenlerine duyrulur
http://www.kardesturkuler.com/
http://www.kardestur...ler/hemavaz.asp
1. Şah-ı Merdan örnek
kaynak: Mehmet Mustafa Dede
Alevi Deyişi / Elbistan
2. Mirkut örnek
söz: geleneksel - Şivan Perwer
müzik: geleneksel - Şivan Perwer
3. O Yanı Pembe örnek
kaynak: Enver Demirbağ
Geleneksel / Elazığ
4. Cukhdag Mom örnek
derleyen: Garo Çalıkyan
Ermeni Halk Şarkısı / Bldıghni
5. Şukar Şukar örnek
kaynak: Volkan Balaban
Çingene Halk Şarkısı
6. Manaki Mu / Ben Kendimi Gülün Dibinde Buldum örnek
şiir: Fehmiye Çelik
Rum Halk Şarkısı / İzmir
kaynak: Hisarlı Ahmet
Türk Halk Şarkısı / Kütahya
7. Gülüşün Gülden Güzel örnek
söz: Neşet Ertaş
müzik: Neşet Ertaş
8. Siya Şaperên örnek
söz: Muhsin Kızılkaya
müzik: Vedat Yıldırım
9. SSilemano örnek
kaynak: Mursaye Sıleman, Zülfü Selcan
Epilog Müzik: Erol Mutlu
Kürt Halk Şarkısı / Dersim
10. Bugün Güzellerin Şahını Gördüm / Dem Ali Ye örnek
kaynak: Sadık Hüseyin Dede
Alevi Deyişi / Pazarcık
kaynak: Ali Murtaza Dede
Kürt-Alevi Deyişi / Pazarcık
11. Siya Wan / Voghperk örnek
söz: Vedat Yıldırım
müzik: Erol Mutlu
Ermenice şiir: Yeghişe Çarents
Ermeni Halk Şarkısı / Adana
12. Elo Dino örnek
söz: geleneksel
müzik: geleneksel - Vedat Yıldırım
Kürt Halk Şarkısı / Hakkâri
***
(Albüm kapağından..)
"Hemâvâz" , önceki albümlerde olduğu gibi 'çok-kültürlülük' anlayışıyla hazırlandı. Bu coğrafyanın yapısında bir zenginlik olarak var olan 'farklılıkları' ve iç içe yaşamanın getirdiği kültürel 'ortaklıkları' vurgulamak, Hemâvâz'ın hazırlık ve tasarımında temel hareket noktamız oldu.
Şarkı düzenlemelerinde, müziğin 'anlatısal' karakterlerini öne çıkarmaya çalıştık. İki ayrı şarkının birbirine bağlı olarak kurgulanması, bazı eserlerin 'şarkı formu'nun dışına çıkılarak yorumlanması ya da beste ve doğaçlamaların epizodik biçimde tasarlanması, vb. denemelerin nedeni budur.
Ağırlıklı olarak 'vokal-perküsyon' üzerinden türettiğimiz efekt kullanımlarında, zamansal-mekansal çağrışımlar ve imgeler üzerinden belirli bir atmosfer oluşturmaya çalıştık. Bu tür imgesel denemelerin, halk şarkılarının yeniden yorumlanmasında verimli ipuçları taşıdığını düşünüyoruz.
Kardeş Türküler , İstanbul, Aralık 2002