Mini Challenge serisinin son üyesi. 1598cc’lik motor 210 beygir güç ve 280 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanmayı 6.1 saniyede gerçekleştiriyor. 210 beygirlik Mini 240 km/s hıza kadar çıkabiliyor.
Aracın temel özellikleri, daha yüksek son sürat, daha fazla tork, daha iyi hızlanma ve yol tutuşundan oluşuyor.
Modifiye edilenler parçalar turbo, pistonlar, hava filtresi, emme manifoldu, katalitik konvertörü, egzozu, elektronik sensorleri ve motor yönetim sisteminden oluşuyor.
Şase ve süspanisyonlar üzerinde de bir çok ayar yapılmış. Yeni süspansiyon sistemi KW Automotive tarafından araca özel olarak tasarlanmış. Aracın gücü 6 vitesli düz şanzıman ve Borbet tarafından tasarlanmış 17 inçlik jantlara takılı, Dunlop yarış lastiklerinden yere aktarılıyor.
Yüksek süratlerde aracın yere basmasını arttırmak için ayarlanabilir spoyler arka spoyler kullanılmış. 4 pistonlu yeni fren sistemi ile 100 km/s hızda seyrederken durmak 3.1 saniye sürüyor. ABS sistemi de yarış koşullarına göre gözden geçirilmiş.
Yarış otomobillerinden bildiğimiz güvenlik kafesi ile donatılmış CHALLENGE modelinde Recaro marka yarış koltukları ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri Formula 1 araçlarında bulunan kafa ve boyun koruma sistemi (HANS) ile kombine kullanılmış.