ADSL için telefon şart değil
Telekom'un alt yapısı telefon bağlamadan ADSL hizmeti verebilir. Bu yüzden tüketicinin istemesi durumunda sadece ADSL'yi bağlayacak.
Kocaeli Hakem Heyeti, Türk Telekom'un ADSL'in yanında telefon hattını bağlama mecburiyetini reddeti. Heyet, bir vatandaşın şikayeti üzerine, "Telekom'un alt yapısı telefon bağlamadan ADSL hizmeti verebilir. Bu yüzden tüketicinin istemesi durumunda sadece ADSL'yi bağlayacak." kararını verdi. ADSL hattı kullanan 7 milyona yakın vatandaş, hiç telefonu kullanmasa bile ayda 12 YTL sabit ücret ödemek zorunda.
Kocaeli'de ikamet eden Yunus Abdullahoğlu isimli vatandaş, 2005 yılında ADSL'ye başvurdu. Evine çekilen 1878011035P nolu ADSL hattın yanında 233 45 45 nolu telefon da bağlandı. Telefonu hiç kullanmadan her ay 12 YTL civarında sabit para ödeyen Abdullahoğlu, Türk Telekom Kocaeli Alemdar Şubesi'ne ADSL hattının kalması ve telefon hattının iptal edilmesi için dilekçe verdi. Olumsuz cevap alınca 10 Ocak 2007 tarihinde Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyet, yaptığı incelemede 12 Mart tarihinde şu kararı verdi: "Bilirkişinin teknik raporunda Türk Telekom'un altyapısının sabit telefon olmadan da ADSL kullanımına müsait olduğu görülmüştür. Bu yüzden 4077 sayılı kanunun 5'inci maddesi gereğince bir mal veya hizmetin satışı başka bir mal veya hizmetin satın almasına bağlanmayacağından tüketicinin telefon hattının iptali talebinin haklılığına, Türk Telekomu'un hattı iptal etmesine karar vermiştir."
Bu kararı alan Abdullahoğlu, 04 Mayıs tarihinde heyetten aldığı kararla birlikte Telekom'a tekrar bir dilekçe ile başvurdu. Aradan geçen 11 günlük süre içinde cevap alamayan Abdullahoğlu, olumsuz cevap alınması durumunda icra yolu ile tekrar başvuruda bulunacak.
Telekom'un bu uygulamayı yürürlüğe koyması durumunda binlerce kişi bu kararı emsal göstererek telefon hattını iptal ettireceği tahmin ediliyor.
Kaynak