Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülecek iş ve işlemlerde, 'yerleşim yeri ve diğer adres belgesi ile nüfus kayıt örneği' istenmeyecek. Söz konusu belgeler, ilgili kuruluş tarafından Kimlik Paylaşım Sistemi'nden (KPS) temin edilecek. Adres Kayıt Sistemi'nin uygulanmasına yönelik Başbakanlık Genelgesi, Resmi Gazete'nin dünkü sayısında yayımlandı. Genelgede, yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin, standartlara uygun şekilde tek merkezde tutulması ve belli ilkeler çerçevesinde kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşılmasını sağlamak amacıyla uygulamaya konulan Adres Kayıt Sistemi'nin uygulanmasına ilişkin tedbirlere yer verildi. Buna göre, kamu kurum ve kuruluşları yaptıkları işlemlerde MERNİS veri tabanında yer alan ve T.C kimlik numarası ile ilişkilendirilmiş bulunan ''Kimlik Paylaşımı Sistemi''nden (KPS) elde edecekleri yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerini esas alacak. Genelgede, "kırtasiyeciliğin ortadan kaldırılmasının öncelikli hedefler arasında yer aldığı'' ifade edilerek, bu bağlamda, kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülen iş ve işlemlerde, nüfus müdürlüklerinden veya vatandaşlardan yerleşim yeri ve diğer adres belgesi (ikametgah ilmühaberi) ile nüfus kayıt örneği istenmeyeceği belirtildi.
-sabah-