Türk Sanat Müziği Makamları
#61
Gönderim zamanı 27.08.2009 - 01:39
Müstear Makamı Dizisi, Segah Makamı dizisine, Müstear dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelmiştir.
a. Durak: Segah perdesidir
b. Seyir: Çıkıcıdır
c. Güçlü: Neva perdesidir
d. Yeden: Kürdi perdesidir
e. Donanım: Si koma bemol, Mi koma bemol, Fa bakiye diyez
Dizinin Seyri: Müstear Makamının seyrine genellikle karar sesi civarından başlanır. Müstear dörtlüsünün sesleri kullanılarak güçlüsü olan Neva (Re) perdesinde asma kalış yapılır. Segah Makamı dizisine geçilerek orta seslerde dolaşılır. Neva perdesinden tiz seslere doğru Buselik dörtlüsünün sesleri kullanılarak çıkılır. Tekrar pes seslere Segah dizisi kullanılarak inilir ve Müstear dizisinin sesleri kullanılarak Segah perdesinde karar verilir.
Not: Aldığı arızalar ve karar sesi itibariyle her ne kadar Segah Makamına benzese de, Müstear makamı seyir olarak farklı bir makamdır. Çok fazla kullanılmamıştır.
- Bu makamdan besteler:
Emeller aldatıp avutmuş beni (Mustafa Çağlar)
Bir sisli mâzi canlanır kederli hayallerimde (Alâeddin Yavaşça)
Aşkın aldı benden beni bana seni gerek seni (Cemil Altınbilek)
Dil teselli bulmuyor âh gitti cânan n'eyleyim (Rüştü Eriç)
Perîşan bir güzellik var yine çeşm-i siyâhında (Ziyâ Bey)
Sensiz doğacak günleri akşam biliriz (Sâim Gümüş)
Ömrün bu hazan mevsimi hep âh ile geçti (Bilge Özgen)
Varsın bu gönül kendini ateşlere yaksın (Bahri Altıntaş)
Saz ile ben ağlıyorken firkât-i cânânıma (S.Ahmet Efendi)
Bilmem bana ne oldu hep seni arıyorum (Fethi Karamahmudoğlu)
(wowturkey.com, oud.eclipse.co.uk)
#62
Gönderim zamanı 30.08.2009 - 12:22
a. Durak : Çargah perdesidir
b. Seyir : Çikicidir
c. Dizi : Yerinde bir Çargah Beslisine, Gerdaniye üzerinde bir Çargah dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelir.
d. Güçlü : Gerdaniye perdesidir
e. Yeden : Buselik perdesidir
f. Donanim : Donanima hiçbir isaret konulmaz
Dizinin Seyri : Çargah Makami, çikici bir diziye sahip oldugundan, seyre genellikle durak sesi civarindan baslanir. Çargah beslisinin seslerinde dolasilarak güçlü olan Gerdaniye perdesinde kalis yapilir. Güçlü üzerinde bulunan Çargah dörtlüsünün seslerine geçilerek tiz duraga kadar çikilir. Tekrar güçlü perdesine inilerek asma karar gösterilir. Yerinde Çargah beslisinin sesleri kullanilarak Çargah perdesinde karar verilir.
Makamin Özelligi: Agir yapili bir makam oldugundan fazla kullanilmamistir. Ancak genellikle bu makamda yapilan eserlere dikkat edilecek olursa, seyir sirasinda sik sik Hicaz ve Nikriz geçkiler yapildigi görülür.
- Bu makamdan besteler:
Çargah Peşrev (Reşat Aysu)
Çargah Saz Semaisi (Reşat Aysu)
Oyun havası (Hüseyin Sadettin Arel)
Aşıkın maksudu ol muhbubi bi hemta imiş (Cinuçen Tanrıkorur)
Karanfil tüfek elde (Fahri Kopuz)
Ayrı düştümse gönül sanma feragat eyledim (Hafız Burhan)
Bülbül ki aşyani kadimi koyup gelir (Cinuçen Tanrıkorur)
Bak perime pür–küşa–yı itila (Dede Efendi)
Bilmiyordum sevgiyi bir gün haber verdin bana (Hafız Burhan)
Vücudun mazharı tammı Hüda'dır (Cinuçen Tanrıkorur)
Aynaya baktım saç beyaz olmuş (Abdurrahman Kızılay)
Kör oldu gözüm kör oldu (Yunus Demirci)
Derd istiyorum sanma ki derman ararım ben (Cinuçen Tanrıkorur)
(bdizdar17.blogcu.com, bizturkmeniz.com, neyzen.com)
#63
Gönderim zamanı 04.09.2009 - 09:37
Fazla bilinmeyen, seyrek kullanılan bileşik bir makamdır.
En az altıyüz yıllık olduğu tahmin edilmektedir.
Zekâi Dede'ye kadar şehnâz ile sabânın birleşiminden ibâret bir makamken Zekâi Dede'nin düzenlemesiyle uşşak, şehnâz, sabâ ve sümbüleli zor bir makâm olmuştur. Zekâi Dede bu makama yeni bir ad vermediği için daha sonradan Eski Sipihr ve Yeni Sipihr olarak aradaki fark ortaya konmuştur. Makam muazzam bir musiki bilgi ve becerisi gerektirdiğinden kullanımı nadirdir.
- Bu makamdan besteler:
Çıkmada âhım sipihre yine ol şeh nâz ede (Yukarıda) (Zekai Dede)
Yine bu gece çıkardım sipihre nâlemi ben (Tanburî Ali Efendi)
Gönül âvâre kaldı yâr elinden (Zeki Arif Ataergin)
Kalmadı zevki gülün hiç ne de bahçesinin (Alâeddin Yavaşça)
Vardum yanaşub fülk-i serâb ile suyunca (Zekai Dede)
Ben âşık-ı mahzûn u perîşânı unutma (İsmail Hakkı Bey)
Derman aramam derdime gözyaşımı silmem (Tanburî Ali Efendi)
Kaç takvim eskidi dön de şöyle bak (Fethi Karamahmudoğlu
Hâlât-ı dili benzetemem halet-i sihre (Zekai Dede)
Açıl ey gonce-leb nûr eylesin bezm-i tekellümler (Tanburî Ali Efendi)
(sozluk.sourtimes.org)
#64
Gönderim zamanı 09.09.2009 - 14:27
(Nuhuft, Farsçadan): Klasik Türk müziğinde bir bileşik makamdır. Yegah makamına, hüseyniaşiran perdesi üzerindeki uşşak dörtlüsünün eklenmesiyle oluşturulmuştur. Az kullanılmış makamlardandır.
- Bu makamdan besteler:
Mevsim-i gül fasl-ı bülbül nev-bahar eyyâmıdır (Ahenî Çelebi)
Ol şeh-i hüsnün dilâ râz-ı nihânın kim bilir (Tab'î Mustafa Efendi)
Benden o şûha arz-ı hulûs et cihan-cihan (Enfî Hasan Ağa)
Anarım ismini ağlar yanarım sızlanırım (Akın Özkan)
Gözüm yolda kaldı (Fethi Karamahmudoğlu)
Âşık oldum bir güle bülbül gibi (Aleksan Ağa)
Ah efendim yandı cânım âteş-i hicrânına (Hacı Fâik Bey)
Gonce-i nev-hîzveş açılmak istersen eğer (Tanbûri Osman Bey)
Gülşen-i hûbanda ol gül-i ter gonce-leb (Kemânî Rızâ Efendi)
Seyr edip aks-i ruhun câm-ı safâ memlûda (aşağıda) (Tab'î Mustafa Efendi)
(neyzen.com)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 09.09.2009 - 14:27
#65
Gönderim zamanı 12.09.2009 - 14:42
Adını Aşık Garip'ten aldığı tahmin edilir.
Hicaz makamına çok yakındır.
La, si bemol, do diyez, re, mi, fa, sol, la seslerinden oluşan halk müziği makami, fa notası gerektiği yerde diyez alabilir.
Türk Halk Müziğinde ''makam'' tabirinin kullanılmamasından dolayı ''ayak'' olarak belirtilir.
- Bu makamdan besteler:
Yad eller aldı beni taşlara çaldı beni (Sadettin Kaynak)
Urfa'nın etrafı dumanlı dağlar (Şanlıurfza Türküsü / Muzaffer Sarısözen, Cemil Cankat )
Şu Fırat'ın suyu akar serindir (aşağıda) (Elazığ Türküsü / İzzet Altınmeşe, İhsan Öztürk)
(tekplatform.com, sozlukmetre.com)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 18.09.2009 - 04:09
#66
Gönderim zamanı 18.09.2009 - 04:08
Hüseyni makamına ırak makamının dizisinden bir parçanın (örneğin makamın pest dörtlüsünün) eklenmesinden mürekkeptir. Bu dörtlü (segah dörtlüsünün ırak perdesindeki şeddi) ile ırak perdesinde durur. Güçlü birinci dereceden hüseyni'nin güçlüsü olan hüseyni ve ikinci derecede hüseyni'nin durağı olan dügah'dır (ki bu perde aynı zamanda ırak makamının da güçlüsüdür). Donanımı si için koma bemolü ve fa bakıyye diyezi konulur. Dilkeşhaveran'ın terkibindeki her iki makamın donanımı aynı olduğundan, nota içinde geçkiler haricinde bir değişikliğe gerek kalmaz.
- Bu makamdan besteler:
Söyleyince aşkımı cânânıma (aşağıda) Hasan Fehmi Mutel
Duydum ki güzel sözlerinin hepsi yalanmış (Semahat Özdenses)
Rûhum seni sevdi sana yandı sana yârdır (Zeki Arif Ataergin)
Yâdında mıdır gizli emellerle yanardık (Alâeddin Yavaşça)
Başım dumanlı ve yorgun n'olur uzat kolunu (Akın Özkan)
Derd-i hicrânınla her an ağlarım (Selânikli Ahmet Efendi)
Bir teessür görünür tatlı nigâhında bana (Bîmen Şen)
Gül sevdiceğim güller açılsın yanağında (Şerif İçli)
Demedim hicrânımı ellere yarar diye (Lem'î Atlı)
Toz pembe sular bak gecenin rengini aldı (Erol Bingöl)
Güller yere düşmüş kederinden soluyorken (Erdinç Çelikkol)
Güzelim zehre gerek yok bana yettin bu gece (Metin Everes)
Bir yıl daha can verdi zamânın kucağında (Cinuçen Tanrıkorur)
Sarmış yine zulmet gecenin ufkunu birden (Mısırlı İbrâhim Efendi)
Bir ömrü geçirmiş gibi sevdâ durağında (Fethi Karamahmudoğlu)
Nerde kaldın gözlerim yollarda yıllardan beri (Zeki Arif Ataergin)
(tr.wikipedia.org)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 18.09.2009 - 04:09
#67
Gönderim zamanı 23.09.2009 - 18:45
Klasik Türk müziğinde kullanılan en eski makamlardan birisidir.
Rast ve beyati dizileri ile pençgah beşlisinden ibarettir. (Bkz: rast ve beyati makamları)
Pençgâh Makamı iki çeşittir:
a ) Pençgâh-ı Asıl
b ) Pençgâh- Zaid
Makamın Niteliği: Bileşik Bir Makamdır
Makamın Durağı: Rast Perdesidir.
Makamın Dizisi: Dügâh (la) Perdesindeki Bayati Dizisi, Dügâh Perdesindeki Rast Dörtlüsü, Rast(sol) Perdesindeki Pençgâh Beşlisi ile Dügâh Perdesindeki neva (re) Dizisi Rast Perdesindeki acemli Rast ve Dizilerinden Oluşur.
Makamın Güçlüsü: Neva (re) Perdesidir
Makamın Yedeni: Irak(Fa diyez) Perdesi
Makamın Seyri: İnici çıkıcıdır
- Bu makamdan besteler:
Peşrev (Dede Salih Efendi)
Saz Semâîsi (Dimitri Kantemiroğlu)
Bit-ü nefesi hoş nezedem (Abdülkadir Meragi)
Pay-i yare düşmeye ağyardan nevbet mi var (Itri)
Müştakı lebet şeker füruşan (aşağıda) (Acem)
(omrummuzik.blogcu.com)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.09.2009 - 18:45
#68
Gönderim zamanı 30.09.2009 - 04:54
Sultan III. Selim'in buluşu olan birleşik bir makamdır.
(Bkz: Neva ve Kürdi makamları)
- Bu makamdan besteler:
Doldur getir ol badeyi saki bizden sunsun (Neyzen Ali Rıza Efendi)
Açıldı sahn-ı gülşen çengü çeganelerle (Zekai Dede)
Ateş bıraktın canıma bak nale vu efgaanıma (Şevki Bey)
Kesildi tab ü tüvanım mecalim kalmadı sabra (Neyzen Ali Rıza Efendi)
Yare dedim tab-ı gülden gül gül olmuşsun (Zekai Dede)
Safa-yı alemi bildim ne imiş (Şevki Bey)
Tanbur inler nay-ı neva-guyi görünce (Neyzen Ali Rıza Efendi)
Hey hey diye hanendeler ettikçe terane (Zekai Dede)
Bağlandı tel-i zülfüne dil pekçe çözülmez (Muallim İsmail Hakkı Bey)
Cana yine ol nay-ı neva-guyi işittim (Neyzen Ali Rıza Efendi)
Nevakürdi ağır semai (aşağıda) (Zekai Dede)
(klarnetnota.com)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 30.09.2009 - 04:58
#69
Gönderim zamanı 07.10.2009 - 05:45
Klasik Türk müziğinde birleşik bir makamdır.
Neyzen Dogan Ergin tarafindan terkib edilmi$tir.
Kendisi ve birkaç diğer sanatçı tarafından kullanılmıştır.
Uşşak makamıyla karar veren ferahnak makamından ibarettir.
- Bu makamdan besteler:
Ferahnakaşiran peşrev (aşağıda) (Fethi Karamahmudoğlu)
Dilde feryad iştiyak derd ü ah ü zar eksilmiyor (Doğan Ergin)
Buralarda çok yalnızım tut öteye geçir beni (Fethi Karamahmudoğlu)
Bir gün gidecektin bunu her an biliyordum (Ümit Gürelman)
Ne bulduk hazla dil-şad eyleyen bir yer cihan içre (Doğan Ergin)
Garib avare biçare aradım derdime çare (Doğan Ergin)
Öyle Mecnunem ki maşukam benim Leyla değil (Cüneyt Koşal)
Hiç gelme eğer gönlümü püryan edeceksen (Fethi Karamahmudoğlu)
Sinende gezen dide-i mestanımı hoş gör (Doğan Ergin)
Ferahnakaşiran saz semaisi (Hasan Esen)
(neyzen.com, klarnetnota.com, sozluk.sourtimes.org)
Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 07.10.2009 - 05:46
#70
Gönderim zamanı 19.10.2009 - 16:23
Klasik Türk müziğinde bir birleşik makamdır.
Az kullanılmış bir terkip olan Bûselikaşiran Makamı, seyrine Bûselik Makamı ile başlar, karara doğru nerm bir Kürdi basmak suretiyle Hüseyniaşiran'da Uşşak çeşnisiyle Yegâh yedenli karar eder.
- Bu makamdan besteler:
Açıl ey gonce-dehanım sana gül dediler (Rifat Efendi)
Bahar erdi yine ezhar-ı guna-gun ayan oldu (Hayri Yenigün)
Bende oldum can ile bir gül-feme (Şakir Efendi)
Sevdi dil bir muğ-beçe şuh-i şeni (Tahir Ağa)
Memnunun idim rağbetim olsaydı benim de (Ethem Dede)
Izdırabın sonu yok sanma (Cinuçen Tanrıkorur)
Pek hahişi var gönlümün ey ey serv-i bülendim (Sultan II.Mahmut)
Hasret-i hamyaze-riz etmiş hilali kaşına (Enfi Hasan Ağa)
Çözülme zülfüne ey dil-rüba dil bağlayanlardan (Kömürcüzade Mehmet Efendi)
Öyle bir alemdeyim ki (aşağıda) (Bekir Sıtkı Sezgin)
(sozluk.sourtimes.org)
#71
Gönderim zamanı 25.10.2009 - 22:49
Türk Sanat Müziğinde çok eski ve bileşik bir makamdır.
Hüseyni makamına rast beşlisi eklenerek oluşturulmuştur.
- Bu makamdan besteler:
Aşkınla havalandım bî-lâneliğim gel gör (Sultan III.Selim)
Ey servi kamet nazik edasın (Dellalzade İsmail Efendi)
Bulanlar vaslın imkânın (Hâfız Mehmet Efendi)
Beni cevrin harab etti (Şakir Ağa)
Dil sana ey meh bendedir (Sâlih Bey)
Dün gezerken bir hâl ile (Nûman Ağa)
Bir gece meclisi uşşaka nihan (İsmet Ağa)
Niçin ey meh seni uşşâkın arayıp taramaz (Ali ağa)
Feryad ederim zülfi siyehkarın elinden (M. İsmail Hakkı Bey)
Hûban seninle leyl ü nehâr istînâs eyler (aşağıda) (Sâdık Ağa)
(neyforum.net, nuveforum.net)
#72
Gönderim zamanı 01.11.2009 - 04:01
Türk Sanat Musikisinde bir birleşik makamdır.
Terkip edeni bilinmemekle birlikte dört asırdan beri kullanıldığı tahmin edilmektedir.
Acem Makamı Dizisi, Acemaşiran ve Bayati Makamı dizilerinin birlikte kullanılması ile meydana gelmiştir.
a. Durak: Dügah perdesidir
b. Seyir: İnicidir
c. Güçlü: Acem perdesidir
d. Yeden: Rast perdesidir
e. Donanım: Si koma bemol
Dizinin Seyri: Acem Makamının seyrine genellikle Acem perdesindeki Çargah beşlisinin sesleri ile başlanır. Güçlüsü olan Acem perdesinde asma kalış yapılır. Daha sonra Neva perdesine inilerek Buselik'li kalış yapılır. Sonra Bayati dizisine geçilir. Dügah perdesinde karar verilir. Bütün birleşik makamlar gibi seyri inicidir.
- Bu makamdan besteler:
Bir şeh ki tâc-dârân olmakta hâk-i râhı (Zekai Dede)
Bir aşıkın olsa yari terk edemez ahü zarı (Mustafa Çavuş)
Efendimsin cihanda itibarım varsa sendendir (Hacı Faik Bey)
Kudûmun rahmet-i zevk u safâdır (Hafız Post)
Ney gibi inlersin ey dil mübtelalık var gibi (Zekai Dede)
Ol kim misâl-i hâle meh-i mihribânı var (Yahya Nazım Efendi)
Ruhlerin seyredelim berk-i gül-i ter yerine (Âmâ Kadri Efendi)
Sabâ ki dest ura ol zülfe müşkinâb kokar (Enfi Hasan Ağa)
Bir yüzü meh eyledi bak şemine pervane ( Bekir Sıtkı Sezgin)
Etmezem ikrar aşkı saklarım canım gibi (Zekai Dede)
(bilgineferi.com, oud.eclipse.co.uk)
#73
Gönderim zamanı 11.11.2009 - 04:26
Tahminen iki asırlık bir birleşik makamdır.
Acem makamının sonuna bir buselik beşlisi eklenerek yapılmıştır.
Dügâh (la) perdesinde kalır.
Bu makamdan günümüze 40 kadar eser kalmıştır,
- Makamdan besteler:
Acembuselik peşrev (aşağıda) (Neyzen Yusuf Paşa)
Hasretli günler bir kor mu tanrım (Turhan Taşan)
Çoktan idim sana hasret (Kemençeci Usta Yani)
Acembuselik Mevlevi ayin-i şerifi (Abdülbaki Nasır Dede)
Ey sîne-sâf-ı lâl-i mül (II. Mahmud)
Acembuselik saz semaisi (Aydın Oran)
(vik2.com)
#74
Gönderim zamanı 14.11.2009 - 14:31
Osmanlı Padişahı III Selim tarafından bulunan bir birleşik makamdır.
Arazbar mürekkebine bir Buselik dörtlüsü veya beşlisi ilavesinden meydana gelimiştir.
- Bu makamdan besteler:
Aşık-ı bi çarenim (Muallim İsmail Hakkı Bey)
Arazbarbuselik Saz Semaisi (Tanburi Refik Fersan)
Düştüm düşeli aşk oduna rûz-i ezelden (Hacı Sadullah Ağa)
Mest eden gönlü şu dünya meyü sahbası (Cinuçen Tanrıkorur)
Nice bir ey şûh-i cihan aşk ile nâlân olayım (Hacı Sadullah Ağa)
Birlikte bu akşam yine mey nuş edelim gel (Muallim İsmail Hakkı Bey)
Al gönlümü âyine-i mânâdır bu (aşağıda) (Hacı Sadullah Ağa)
(sozluk.sourtimes.org)
#75
Gönderim zamanı 20.11.2009 - 00:04
Kürdî makâmı dizisinin Hüseynî Aşîran perdesine göçürülmesiyle elde edilen Şed* makamdır.
Çok ender kullanılmıştır.
* Şed ( Göçürülmüş) makam : Bir makamı, kalıbını bozmadan asıl yerinden başka bir yere götürmek, o makamın şeddini yapmaktır.
- Bu makamdan besteler:
Üzülmek ne kadar boşmuş (Orhan Kızılsavaş)
Bekledim gelmiyorsun (Rafet Kıral)
Anla biraz beni duy biraz beni (Erol Başara)
Kim bilir belki bir gün (Murat Demirhan)
Boynu bükük bırakıp gittin diye (Orhan Kızılsavaş)
Bu gece rüyama efkarlı girdin (Edvan Kendil)
Bekledim gelmiyorsun gönlünde hüzün mü var (Fafet Kıral)
Ömrümüzün baharı birlikte geçsin (Erol Sayan)
Sen Nisan'sın daha ben sarı Eylül (Yaşar Bedük)
Tohum idin filizlendin dal oldun (Orhan Kızılsavaş)
Bir şarkı yazdım dün akşam üstü (Seyfi Güldağı)
Sevgilim dönmüşsün duydum da geldim (Güner Donat)
Takvimden bir yaprak daha kopardık (Orhan Kızılsavaş)
Düştüm yine derde (aşağıda) (Hüseyin Sadettin Arel)
(derleme)
#76
Gönderim zamanı 26.11.2009 - 16:43
Çok eski, az kullanılan ve bir birleşik makamdır.
-Bu makamdan besteler:
Besteısfahan peşrev (aşağıda) (Yahya Çelebi)
Besteısfahan saz semaisi (Yahya Çelebi)
Bir bülbül-i bağım ki ne zîr ü ne bemim var (Dede Efendi)
Bir elif çekti yine sineme canan bu gece (Ebu Bekir Ağa)
Dil ki şem-i ruhu canane ola pervane (Enfi Hasan Ağa)
O nühüfte gamzelerinden bunu kim reca ederdi (Ebu Bekir Ağa)
Serdâr-ı Rüsûl nûr-i sübül Hüsrev-i Batha (Dellalzade)
Gözüm nuru cihanda sen gibi bir nev civan (Sadettin Heper)
(derleme)
#77
Gönderim zamanı 01.12.2009 - 22:51
Beyatiaraban makamının sonuna bir Buselik beşlisi ilavesinden ibarettir.
Makam çoğunlukla Beyatiaraban'ın güçlüsü olan Neva perdesinden itibaren bir Buselik dörtlüsü göstererek ve sonra istenirse tam bir Buselik dizisi veya Hüseyni perdesini güçlü kabul ederek inici bir şekilde sıralanan Buselik beşlisi ile seyir ve böylece bu dizi parlası ile Dügah perdesinde karar kılmaktadır. Beyatiaraban gibi donanır ve Buselik dizisinin icabeden seslerinde bu arıza bekar yapılır.
- Bu makamdan besteler:
Sana takrir–ı hal ettim ( Şakir Ağa)
Şivekarım gözlerin busa bedel (Ahmet Avni Konuk)
Ey gözleri ahu beni kıl vaslına merhem (Rauf Yekta Bey)
Gönülde şevk-ı nihanım tenimde canımsın (Ahmet Avni Konuk)
Gönlümü sevday–ı zülfün dağ–dar etti yine (Rauf Yekta Bey)
Beyaz göğsün bana karşı açma beni öldürürsün ( Sadettin Kaynak)
Sustu bülbül sanki solmuş bir demet gül (aşağıda) (Erdinç Çelikkol)
(fikrimyok.com, klarnetnota.com)
#78
Gönderim zamanı 06.12.2009 - 00:18
Beyati makamının Buselik beşlisi veya dörtlüsü ile sona ermesinden oluşan, çok eski olan ve çok az kullanılan bir birleşik makamdır.
- Bu makamdan besteler:
Peşrev (Suphi Zühdü Ezgi)
Mevlevi ayini (Zekaizade Ahmet Irsoy)
Rahat bulamam ben gibi zare (Zekai Dede)
Saz semaisi (aşağıda) (Lavtacı Andon)
(derleme)
#79
Gönderim zamanı 16.12.2009 - 21:06
Ahmed Avni Konuk tarafından tertip edilmiş, az kullanılan bir makamdır.
Muhayyer makamına ferah-feza terkibinin eklenmesiyle oluşturulmuştur.
Genellikle inicidir. Makam, Ferahfeza ile onun gibi Yegah perdesinde durur.
Güçlüler, birinci derecede Muhayyer'in durağı ve Ferahfeza'nın ikinci güçlüsü olan Dügah, ikinci derecede Muhayyer'in güçlüsü olan Hüseyni, üçüncü derecede de Ferahfeza'nıngüçlüsü olan Acemaşiran'dır. Bu güçlüler bir sekizli tiz ve peste de bulunup, her biri makamın terkibindeki diziler içinde görev alır. Donanıma Muhayyer gibi si için koma bemolü ve faz için bakıyye diyezi konulur; Ferahfeza'ya geçilince bu iki arıza bekar yapılarak, si için küçük münecceb bemolü ve do için bakıyye diyezi eklenir.
- Bu makamdan besteler:
Dilkeşîde peşrev (aşağıda) (Neyzen Emin Efendi)
Cemâl-i dilkeşini âftâba benzettim (Ahmed Avni Konuk)
Dil, zülfüne bend oldu ey gonca-dehânım, gel (Ahmed Avni Konuk)
Yine bir âh ederek gülşeni hâşâk edelim (Ahmed Avni Konuk)
Âh-î seherim nâle-i bülbül gibi dil-sûz (Ahmed Avni Konuk)
Sevdiğim lûtfunla oldum haste-dil (Ahmed Avni Konuk)
Dilkeşîde saz semâisi (Neyzen Raşid Efendi)
(fikrimyok.com)
#80
Gönderim zamanı 20.12.2009 - 13:30
Çok eski ve az kullanılan bileşik bir makamdır.
(Bkz: Buselik ve Evc makamları)
- Bu makamdan besteler:
Evcbuselik peşrev (Numan Ağa)
Düştü gönül bir güzele (II. Sultan Mahmud)
Beyazdır sine–i safın canım (Zeki Arif Ataergin)
Nihal–i gülbün–i hüsn–ü ezelsin (II. Sultan Mahmud)
Ayb eder hal–i dil–i aşüfte–samanım gören ( Dede Efendi)
Bana yar olmuyor etsem de minnet (İsmail Baha Sürelsan)
Ey şah–ı şahan vey nur–ı yezdan (Dellalzade İsmail Efendi)
Kalbimde sızım acım kız sendedir ilacım (Zeki Arif Ataergin)
Ağlar inler payine yüzler sürer gönlüm( Dede Efendi)
Ey meh-i evc-i şeref hüsnü melek (Numan Ağa)
Evcbuselik saz semai (aşağıda) (Aydın Oran)
(neyforum.biz)
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Cnnturk.com'dan bir ilk daha! Sen sor KORONA BOT cevaplasın |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
Türkiye Dün Yoğun Bir Siber Saldırıya Maruz Kaldı! |
Bilim & Teknoloji Haberleri | hüfyaa |
|
|
|
iPhone 11 ne kadar? iPhone 11 (Yeni telefon) özellikleri CNN TÜRK’te |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
'Google Türkiye'den arıyoruz' deyip dolandırıyorlar |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
YouTube Premium Türkiye kullanıcılarına açıldı |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
35 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 35 ziyaretçi, 0 gizli