Müstear Makamı Dizisi, Segah Makamı dizisine, Müstear dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelmiştir.
a. Durak: Segah perdesidir
b. Seyir: Çıkıcıdır
c. Güçlü: Neva perdesidir
d. Yeden: Kürdi perdesidir
e. Donanım: Si koma bemol, Mi koma bemol, Fa bakiye diyez



Dizinin Seyri: Müstear Makamının seyrine genellikle karar sesi civarından başlanır. Müstear dörtlüsünün sesleri kullanılarak güçlüsü olan Neva (Re) perdesinde asma kalış yapılır. Segah Makamı dizisine geçilerek orta seslerde dolaşılır. Neva perdesinden tiz seslere doğru Buselik dörtlüsünün sesleri kullanılarak çıkılır. Tekrar pes seslere Segah dizisi kullanılarak inilir ve Müstear dizisinin sesleri kullanılarak Segah perdesinde karar verilir.
Not: Aldığı arızalar ve karar sesi itibariyle her ne kadar Segah Makamına benzese de, Müstear makamı seyir olarak farklı bir makamdır. Çok fazla kullanılmamıştır.
- Bu makamdan besteler:
Emeller aldatıp avutmuş beni (Mustafa Çağlar)
Bir sisli mâzi canlanır kederli hayallerimde (Alâeddin Yavaşça)
Aşkın aldı benden beni bana seni gerek seni (Cemil Altınbilek)
Dil teselli bulmuyor âh gitti cânan n'eyleyim (Rüştü Eriç)
Perîşan bir güzellik var yine çeşm-i siyâhında (Ziyâ Bey)
Sensiz doğacak günleri akşam biliriz (Sâim Gümüş)
Ömrün bu hazan mevsimi hep âh ile geçti (Bilge Özgen)
Varsın bu gönül kendini ateşlere yaksın (Bahri Altıntaş)
Saz ile ben ağlıyorken firkât-i cânânıma (S.Ahmet Efendi)
Bilmem bana ne oldu hep seni arıyorum (Fethi Karamahmudoğlu)
(wowturkey.com, oud.eclipse.co.uk)