0
Thy Uçağı Düştü
Konuyu açan
Melih
, 25.02.2009 13:06
bu konuya 50 yanıt verildi
#41
Gönderim zamanı 01.03.2009 - 16:22
THY, padişahlık oldu!
Necati Doğru
Tek cümleyle söylersek; işi “demirden kuşları; kazasız-belasız pistlerden kaldırıp, özürsüz- defosuz havada bulutların üstünde kilometrelerce ötelere uçuran ve kırılmadan- bükülmeden- çakılmadan pistlere indiren” bir organizasyon.
Kaç milyon civata!
Kaç bin parça!
Demirden kuşları, “kaldırmak- uçurmak- indirmek” insan hatası ihtimalini sıfıra çivilemeyi gerektiriyor.
Uçak şirketi kurmuşsan.
İbadetin; sıfır hata olmalı.
Niçin İngiliz Havayolları’na, İsviçre Havayolları’na hiç nazar değmiyor, uçakları düşmüyor? Allah, İngiliz’i Türk’ten daha fazla gözetip koruduğu için değil; pilotundan takozcu işçisine kadar bütün organizasyon “sıfır hatayla çalışmayı ibadet yaptığı ve ibadetini hiç bozmadığı” için... Uçak şirketi yönetimini de “padişahlık” tavrından uzaklaştırdıkları için...
THY uçağı neden çakıldı?
Kule mi hatalıydı?
THY’yi yönetenler mi?
Zaman bize gösterecek.
Bu talihsiz kazadan yararlanarak birkaç gün size THY’nin son durumunu yazacağım.
***
THY, denetlenen şirketti.
1933’te kurulmuştu.
Kurulduğu günden beri yani 76 yıldır üç koldan titizlikle denetleniyor, THY’de kıl oynasa, pencere gıcırdasa, kuş uçsa toplumun haberi oluyordu.
Birinci denetim:
Başbakanlığa bağlı Yüksek Denetleme Kurulu’nca (YDK) her yıl yapılıyordu.(3346 sayılı yasa gereği)
İkinci denetim:
Meclis’te halktan aldıkları oy oranında temsil edilen partilerden seçilmiş; hesaptan- kitaptan- yasadan-hukuktan anlayan 35 milletvekili üyesi olan KİT Komisyonu’nca her yıl yapılıyordu. (3346 ve sonradan da 4046 sayılı yasa gereği)
Üçüncü denetim:
Devlet şirketlerinde alım-satımlarda rüşvet dönmesin, ahlaksızlık ve hortumlama olmasın diye bütün ticari girişimler Kamu İhale Kurumu’nun denetiminden geçiriliyordu. (Anayasa’nın 165’inci maddesi gereği)
THY böyle yönetiliyordu.
Uçak alırken...
Uçak kiralarken...
Harcamalar yaparken...
Kadroları şişirken...
Ve en küçük adım bile atarlarken THY’yi yönetelenler, bu üçlü denetimden geçeceklerini ve denetimin de basına açık olduğunu, bir defo yaparlarsa gazetecilerin bunu yazacağını bilirlerdi.
***
AKP iktidarı; Başbakan Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında 4 bakan üyeden oluşan “Özelleştirme Yüksek Kurulu” kararı ve iktidarın kadrosundan Özelleşitre İdaresi Başkanı Metin Kilci’nin onayı ile 2006 yılında THY’nin yüzde 50 hissesi Borsa’da özel kişilere satıldı. THY’deki devletin payı yüzde 49.12’ye indi ve halka açılan pay da yüzde 50.88’e çıktı. Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci de Devlet Denetleme Kurulu Başkanı’na bir yazı yazarak; “THY’nin kamu tüzel kişiliğinin sona erdiğini” bildirdi.
Üçlü denetim bitti.
Bırakınız satsınlar.
Bırakınız alsınlar.
Dönemi açıldı.
76 yıllık THY’nin böylece; Başbakan Tayip Erdoğan’ın yakın çalışma arkadaşları ve kadrosu olan; Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, Başkan Yardımcısı Hamdi Topçu, (Bu iki sayın yönetici; eski Adil Düzenci yeni Bilderbergci ve Aydın Doğan’ı iktidarı eleştiren yazarları atmaya kışkırtıcı Fehmi Koru’nun her ay düzenlediği fasıl gecelerinin değişmez üyesidirler) ve Genel Müdür Temel Kotil’in oluşturduğu “3 kişilik İcra Komitesi”nin denetimsiz padişahlık yönetimine geçti.
Milyar dolarlık alımlar.
Trilyon liralık satımlar.
Hepsi denetimsiz.
YARIN: THY Padışahlığının ilk işi kendi maaşlarına 4 kat zam yapmak oldu.
Necati Doğru
Tek cümleyle söylersek; işi “demirden kuşları; kazasız-belasız pistlerden kaldırıp, özürsüz- defosuz havada bulutların üstünde kilometrelerce ötelere uçuran ve kırılmadan- bükülmeden- çakılmadan pistlere indiren” bir organizasyon.
Kaç milyon civata!
Kaç bin parça!
Demirden kuşları, “kaldırmak- uçurmak- indirmek” insan hatası ihtimalini sıfıra çivilemeyi gerektiriyor.
Uçak şirketi kurmuşsan.
İbadetin; sıfır hata olmalı.
Niçin İngiliz Havayolları’na, İsviçre Havayolları’na hiç nazar değmiyor, uçakları düşmüyor? Allah, İngiliz’i Türk’ten daha fazla gözetip koruduğu için değil; pilotundan takozcu işçisine kadar bütün organizasyon “sıfır hatayla çalışmayı ibadet yaptığı ve ibadetini hiç bozmadığı” için... Uçak şirketi yönetimini de “padişahlık” tavrından uzaklaştırdıkları için...
THY uçağı neden çakıldı?
Kule mi hatalıydı?
THY’yi yönetenler mi?
Zaman bize gösterecek.
Bu talihsiz kazadan yararlanarak birkaç gün size THY’nin son durumunu yazacağım.
***
THY, denetlenen şirketti.
1933’te kurulmuştu.
Kurulduğu günden beri yani 76 yıldır üç koldan titizlikle denetleniyor, THY’de kıl oynasa, pencere gıcırdasa, kuş uçsa toplumun haberi oluyordu.
Birinci denetim:
Başbakanlığa bağlı Yüksek Denetleme Kurulu’nca (YDK) her yıl yapılıyordu.(3346 sayılı yasa gereği)
İkinci denetim:
Meclis’te halktan aldıkları oy oranında temsil edilen partilerden seçilmiş; hesaptan- kitaptan- yasadan-hukuktan anlayan 35 milletvekili üyesi olan KİT Komisyonu’nca her yıl yapılıyordu. (3346 ve sonradan da 4046 sayılı yasa gereği)
Üçüncü denetim:
Devlet şirketlerinde alım-satımlarda rüşvet dönmesin, ahlaksızlık ve hortumlama olmasın diye bütün ticari girişimler Kamu İhale Kurumu’nun denetiminden geçiriliyordu. (Anayasa’nın 165’inci maddesi gereği)
THY böyle yönetiliyordu.
Uçak alırken...
Uçak kiralarken...
Harcamalar yaparken...
Kadroları şişirken...
Ve en küçük adım bile atarlarken THY’yi yönetelenler, bu üçlü denetimden geçeceklerini ve denetimin de basına açık olduğunu, bir defo yaparlarsa gazetecilerin bunu yazacağını bilirlerdi.
***
AKP iktidarı; Başbakan Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında 4 bakan üyeden oluşan “Özelleştirme Yüksek Kurulu” kararı ve iktidarın kadrosundan Özelleşitre İdaresi Başkanı Metin Kilci’nin onayı ile 2006 yılında THY’nin yüzde 50 hissesi Borsa’da özel kişilere satıldı. THY’deki devletin payı yüzde 49.12’ye indi ve halka açılan pay da yüzde 50.88’e çıktı. Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci de Devlet Denetleme Kurulu Başkanı’na bir yazı yazarak; “THY’nin kamu tüzel kişiliğinin sona erdiğini” bildirdi.
Üçlü denetim bitti.
Bırakınız satsınlar.
Bırakınız alsınlar.
Dönemi açıldı.
76 yıllık THY’nin böylece; Başbakan Tayip Erdoğan’ın yakın çalışma arkadaşları ve kadrosu olan; Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, Başkan Yardımcısı Hamdi Topçu, (Bu iki sayın yönetici; eski Adil Düzenci yeni Bilderbergci ve Aydın Doğan’ı iktidarı eleştiren yazarları atmaya kışkırtıcı Fehmi Koru’nun her ay düzenlediği fasıl gecelerinin değişmez üyesidirler) ve Genel Müdür Temel Kotil’in oluşturduğu “3 kişilik İcra Komitesi”nin denetimsiz padişahlık yönetimine geçti.
Milyar dolarlık alımlar.
Trilyon liralık satımlar.
Hepsi denetimsiz.
YARIN: THY Padışahlığının ilk işi kendi maaşlarına 4 kat zam yapmak oldu.
#42
Gönderim zamanı 01.03.2009 - 16:42
İnsanlar ölüyor , cenazeleri ülkemize gelir gelmez otopsiye tabi tutuluyorlar. Öldürmüşsünüz işte insanları hala neyin otopsisini yapıyorsunuz a iş güzar yetkililer. İnsanlar hayatını kaybetmiş sizler , sigortadan karşılanacak tazminatın derdine düşmüşsünüz bile. Yazık!
AKP olmadan Dinimi,
MHP olmadan Ülkemi,
CHP olmadan ATATÜRK’Ü sevebilirim...
#43
Gönderim zamanı 02.03.2009 - 12:19
Hamdolsun! Ballı olsun!
Necati Doğru
Dün yazmıştım. Bugün devam edeceğim. THY’nin bütün hesapları; uçak alırken-uçak satarken-uçak kiralarken-harcama yaparken-kadroyu büyütürken, denetim altındaydı. İktidara kim gelirse THY yönetimine kendi adamlarını yerleştiriyordu fakat Yüksek Denetleme Kurumu, Meclis KİT Komisyonu ve Kamu İhale Kurumu, her yıl 3 koldan THY’yi gözetim ve denetim altında tutuyordu.
Çünkü devlet şirketiydi.
Halkın malıydı.
AKP de iktidara gelince aynısını yaptı. THY yönetimine Başbakan Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Belediye Başkanı iken kadrosunda yer almış tanıdık-bildik-partidaşlarını getirdi. Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Almanya’daki işçi paralarını batırmış Kombassan’da genel koordinatörlük yapmış Candan Karlıtekin’i, İSKİ’de daire başkanlığı yapan Rizeli Temel Kotil ile Rizeli Hamdi Topçu’yu yerleştirdi.
***
Ve düğmeye basıldı.
Ankara’da Başbakan’ın başkanı olduğu “Özelleştirme Yüksek Kurulu”nda 2006 yılının ilk yarısında alınan bir kararla THY’nin devlet malı hisse senetleri, özel kişilere satıldı. Satış gazetelerde ilanlarla duyurulmadı. Sadece İMKB ve SPK’nın haftalık bültenlerinde açıklama konularak satıldı. Halktan gizlendi. THY’de kamunun yani devletin payı yüzde 49.12’ye, borsadaki alıcıların payı yüzde 50.88’e çıkartıldı.
Ey okur!
Paylara dikkat et!
Aradaki farka bak!
Bak bak, otur ağla!
Yüzde 1 bile değil.
Fark yüzde 0.8...
Yani binde 8...
Bu kadar küçük yüzde 1’in altındaki bir pay farkıyla; yılda 5 milyar dolar cirosu olan, senede 1 milyar liralık uçak alımı ve kiralaması yapan, önümüzdeki 10 yıl içinde her biri ortalama 300 milyon dolar olan toplam 105 yeni uçak almayı (3 milyar doları geçiyor) planlamış olan şirket, denetimden, gözetimden çıktı, çıkartıldı. Böylece 70 yıldır “Yüksek Denetleme Kurumu-Meclis KİT Komisyonu-Kamu İhale Kurumu” tarafından denetlenen THY, özel sektörden daha özel bir yapıya kavuşturuldu.
***
Denetim bitti.
THY’de padişahlık dönemi açıldı. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın kadrosu olan üç kişi; THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, onun yardımcısı Hamdi Topçu (Fasılcı gazeteci Fehmi Koru’nun fasıl gecesi katılımcısı 2 arkadaşı) ve Genel Müdür Temel Kotil’in THY’nin yeni padişahlık döneminin ilk icraatı (işi) “hamdolsun eylemi” oldu.
Hem hamdolsun!
Hem ballı olsun!
Candan Karlıtekin, Hamdi Topçu ve Temel Kotil’in liderlik aldığı THY yönetiminin, denetimden kurtulunca yaptığı ilk iş; kendi maaşlarını, YPK boyunduruğundan hemen çıkartıp, 4 kat artırmak ve “mali yıl sonunda bu ücretlerden doğacak gelir vergisi tutarının tamamının THY tarafından, ücrete dahil edilerek karşılanması” kararını da almak oldu.
Maaşlarını 4 kat artırdılar.
Hamdolsun yaptılar.
Vergisini de THY’ye yüklediler.
Hamdolsunu balladılar!
***
Yerim bitti.
Diyeceğim bitmedi.
Biliyor musunuz? THY’nin yüzde 50’sini borsada çoğu yabancı özel kişilere kaça sattılar? 460 milyon liraya! THY’nin 2008 yılı 9 aylık vergi sonrası net kârı (Eylül bilançosuna göre) 833 milyon lira...
Ey okur!
Dikkat et:
76 yıllık devlet şirketi THY’nin yarı hissesini, sadece 9 aylık net kârının yarısına özel sektöre satmış oldular! Özelleştirmede “Hamdolsun”u “Ballı olsun”a çevirdiler.
Necati Doğru
Dün yazmıştım. Bugün devam edeceğim. THY’nin bütün hesapları; uçak alırken-uçak satarken-uçak kiralarken-harcama yaparken-kadroyu büyütürken, denetim altındaydı. İktidara kim gelirse THY yönetimine kendi adamlarını yerleştiriyordu fakat Yüksek Denetleme Kurumu, Meclis KİT Komisyonu ve Kamu İhale Kurumu, her yıl 3 koldan THY’yi gözetim ve denetim altında tutuyordu.
Çünkü devlet şirketiydi.
Halkın malıydı.
AKP de iktidara gelince aynısını yaptı. THY yönetimine Başbakan Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Belediye Başkanı iken kadrosunda yer almış tanıdık-bildik-partidaşlarını getirdi. Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Almanya’daki işçi paralarını batırmış Kombassan’da genel koordinatörlük yapmış Candan Karlıtekin’i, İSKİ’de daire başkanlığı yapan Rizeli Temel Kotil ile Rizeli Hamdi Topçu’yu yerleştirdi.
***
Ve düğmeye basıldı.
Ankara’da Başbakan’ın başkanı olduğu “Özelleştirme Yüksek Kurulu”nda 2006 yılının ilk yarısında alınan bir kararla THY’nin devlet malı hisse senetleri, özel kişilere satıldı. Satış gazetelerde ilanlarla duyurulmadı. Sadece İMKB ve SPK’nın haftalık bültenlerinde açıklama konularak satıldı. Halktan gizlendi. THY’de kamunun yani devletin payı yüzde 49.12’ye, borsadaki alıcıların payı yüzde 50.88’e çıkartıldı.
Ey okur!
Paylara dikkat et!
Aradaki farka bak!
Bak bak, otur ağla!
Yüzde 1 bile değil.
Fark yüzde 0.8...
Yani binde 8...
Bu kadar küçük yüzde 1’in altındaki bir pay farkıyla; yılda 5 milyar dolar cirosu olan, senede 1 milyar liralık uçak alımı ve kiralaması yapan, önümüzdeki 10 yıl içinde her biri ortalama 300 milyon dolar olan toplam 105 yeni uçak almayı (3 milyar doları geçiyor) planlamış olan şirket, denetimden, gözetimden çıktı, çıkartıldı. Böylece 70 yıldır “Yüksek Denetleme Kurumu-Meclis KİT Komisyonu-Kamu İhale Kurumu” tarafından denetlenen THY, özel sektörden daha özel bir yapıya kavuşturuldu.
***
Denetim bitti.
THY’de padişahlık dönemi açıldı. Başbakan Tayyip Erdoğan’ın kadrosu olan üç kişi; THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, onun yardımcısı Hamdi Topçu (Fasılcı gazeteci Fehmi Koru’nun fasıl gecesi katılımcısı 2 arkadaşı) ve Genel Müdür Temel Kotil’in THY’nin yeni padişahlık döneminin ilk icraatı (işi) “hamdolsun eylemi” oldu.
Hem hamdolsun!
Hem ballı olsun!
Candan Karlıtekin, Hamdi Topçu ve Temel Kotil’in liderlik aldığı THY yönetiminin, denetimden kurtulunca yaptığı ilk iş; kendi maaşlarını, YPK boyunduruğundan hemen çıkartıp, 4 kat artırmak ve “mali yıl sonunda bu ücretlerden doğacak gelir vergisi tutarının tamamının THY tarafından, ücrete dahil edilerek karşılanması” kararını da almak oldu.
Maaşlarını 4 kat artırdılar.
Hamdolsun yaptılar.
Vergisini de THY’ye yüklediler.
Hamdolsunu balladılar!
***
Yerim bitti.
Diyeceğim bitmedi.
Biliyor musunuz? THY’nin yüzde 50’sini borsada çoğu yabancı özel kişilere kaça sattılar? 460 milyon liraya! THY’nin 2008 yılı 9 aylık vergi sonrası net kârı (Eylül bilançosuna göre) 833 milyon lira...
Ey okur!
Dikkat et:
76 yıllık devlet şirketi THY’nin yarı hissesini, sadece 9 aylık net kârının yarısına özel sektöre satmış oldular! Özelleştirmede “Hamdolsun”u “Ballı olsun”a çevirdiler.
#44
Gönderim zamanı 03.03.2009 - 12:18
Sırf şu anki hükümeti karalamak için, THY'na pislik atmak bence hiç doğru değil.. T.H.Y. , dünyanın sayılı en güvenilir havayolları firmalarından biridir.. Üstelik daha kara kutuda neler olduğu bile açıklanmadı..
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!
Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..
Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..
* * *
Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..
(Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)
Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..
Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..
* * *
Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..
(Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)
#45
Gönderim zamanı 03.03.2009 - 12:33
Özelleştirmelerin bir çoğuna karşı biri olarak, bu konunun yeri burası değil.THY uçağının düşmesiyle özelleştirmenin ne alakası var?Kara kutudaki ön inceleme yarın tamamlanıyormuş?
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...
#47
Gönderim zamanı 03.03.2009 - 13:24
Herkesin kara kutusu kendine özgü,biririn kara dediğine diğeri ak diyor...Hiç birinin diğerinden farkı yok,yönetmenin sahnelediği oyunun aktörleri.Kara kutu tanıyacaksak yönetmenlere karşı ne yapılabilir onu konuşuruz ama burası yeri değil...THY nın uçağı düşmüştür,vefat edenlerin aileri perişan durumda,her olan kötü olayda hükümetleri suçlamak hemde ölen masumların kanını kullanarak,çok yanlış olur...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...
#48
Gönderim zamanı 03.03.2009 - 13:49
Ölenlere rahmet dilemekte fikir ayrılığı yok.Dürüstlüğün,erdemin,insana saygının ve değerin hakim olduğu,olmasını istediğimiz ülkelerde,bu ve bunun gibi olayların nedenlerini,önüyle arkasıyla soruşturmak,ölenlerin kanıyla bir takım çıkarlar,mevkiler elde etmek olarak algılanmamalı.Bu durumda,bu tür olayların olduğu kurum ve kuruluşları kim yönetiyorsa,kimler kendi yönetim şekillerine göre yönetiyorsa,daha önceki yönetim tarzından farklı yönetim şekilleri varsa,bu yönetimsel şekiller,pozitif yanlarıyla birlikte,birilerine,bir kısıma çıkar,rant sağlıyorsa,X kişi,kurum,kuruluş da sorgulanacaktır elbet.Bir olay durup dururken olmaz.Bunun öncesi,olaya etki eden,olayla ilgisinin olduğu,aklımızın ucundan bile geçmeyecek oluşumlar var olabilir.Bunların da sorgulanması normaldir.THY'nin dentimini,onlarca koldan,birlere,ikilere indirmek,bu kurumun sağlıklı denetlenmesini pozitif mi etkiler? Denetlenmeyen bir kurum,kuruluş,neyi sağlıklı,güvenli yapabilecektir? Yapabilecekleri,maaşlarını arttırmak olacaktır tabi.
Bu mesaj ebarah tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 03.03.2009 - 13:51
#49
Gönderim zamanı 05.03.2009 - 03:04
Eleştirelim araştıralım,ama yukarda söylediğim gibi birinin ak dediğine diğeri kara dediği müddetce bir yere varamayız.Memnun olalım ve ya olmayalım şu anki yönetim eleştirmek içinde aklımıza gelen herşeyi kullanmak bu yönetine oy olarak dönüyor bunu da bilelim.
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...
#51
Gönderim zamanı 06.03.2009 - 21:07
Kurban adetine saldıracak ne varsa şimdi burda?
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Dünyanın en hızlı uçağını üretecekler |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
iPhone ve iPad satışları düştü |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
Öyle Bir Açmaza Düştü Ki Vatan |
Şairler ve Şiirleri | hüfyaa |
|
|
|
Sıcaklık düştükçe zehirli gaz salımı artıyor |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
|
'Deniz canavarları'nın peşine düştü, otobüs büyüklüğünde kalam |
Bilim & Teknoloji Haberleri | Haberci |
|
|
61 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 61 ziyaretçi, 0 gizli