Philips Fabrika Kapatmasın Diye Köpek Gibi Savaştım
Türkiye'deki Montaj Fabrikasının Üretimini Durdurma Kararı Alan Philips'in Türkiye ve Kafkaslar Ceo'su Antoon Booij, "Ben Türkiye'de Göreve Geldiğimde Fabrikanın Kapanma Kararı Zaten Alınmıştı.
Her evde 3 ampul değişse yılda 1 milyar TL tasarruf sağlanır
Fabrika Kapanmasın Diye Köpek Gibi Savaştım.
Ama Halka Açık Bir Şirket Olduğumuz İçin Bu Mümkün Olmadı. Karar İmzalanmıştı" Dedi.
Türkiye’deki montaj fabrikasının üretimini durdurma kararı alan Philips’in Türkiye ve Kafkaslar CEO’su Antoon Booij, "Ben Türkiye’de göreve geldiğimde fabrikanın kapanma kararı zaten alınmıştı. Fabrika kapanmasın diye köpek gibi savaştım. Ama halka açık bir şirket olduğumuz için bu mümkün olmadı. Karar imzalanmıştı" dedi.
GEBZE’deki armatür montaj fabrikasının üretimini durdurma kararı alan Philips’in Türkiye ve Kafkaslar CEO’su Antoon Booij fabrikanın kapatılmasında üretim konusunda yapılan yanlış seçimlerin etkili olduğunu söyledi. Geçen yıl mayıs ayında göreve geldikten sonra Yönetim Kurulu’nu fabrikanın üretime devam etmesi konusunda iknaya çalıştığını dile getiren Antoon Booij, "Göreve fabrikanın kapanma kararının alınmasının hemen ardından geldim ve fabrika kapanmasın diye köpek gibi savaştım. Ama halka açık bir şirket olduğumuz için bu mümkün olmadı. Türkiye’de iyi bir fırsat çıktığı anda yeni yatırım yapacağız" dedi.
İmzalanan karar değişmez
Halka açık bir şirket oldukları için bir kere yönetim kurulundan çıkmış ve imzalanmış bir kararın değiştirilmesinin neredeyse imkansız olduğunu ifade eden Booij şunları söyledi: "Bu fabrikada bazı hatalar yapılmış. Ürün seçimi konusunda seçici davranılmamış. Bu da üretimi olumsuz etkilemiş. Tüm bunları görevi devir aldıktan sonra gördüm. Örneğin Philips’in fabrikasında sadece 4 adet ürettiği bazı ürünler bulunuyordu. Bu ürün grubunun iki tanesi benim evimdeydi. Yani üretimin yarısını ben satın almışım. Bu hatalar bazı sorunlar yarattı."
Fırsat çıksın, hemen
Üretimde rekabetçi olmak için sınırlı sayıda ürün ile yetinmek gerektiğini dile getiren Booij şöyle devam etti: "Bence bir dahaki sefere uluslararası bazı ürünlerin üretiminin Türkiye’den yapılması lazım. İyi bir fırsat çıktığı anda Türkiye’de yine üretici olacağız. Biz güçlü bir şirketiz. Şu an iş yapış ve işe bağlılık konusunda birçok ülkeden çok daha iyi durumda olan Türkiye’de yeni fırsatlar arıyoruz.
Birleşme ve satın almaların makul fiyatlar üzerinden yapılabileceği bir dönemdeyiz. Zaten Türkiye’deki fabrika kapatma kararımızın krizle bir ilgisi yok. Karar kriz başlamadan önce alınmıştı. Fırsat çıkarsa Türkiye’ye bugün yeni yatırım yaparız. Ancak şu an için bir fırsat olarak adlandırabileceğimiz herhangi bir gelişme yok."
Resepsiyon uyandırdı
Kriz bizi öldürmez diyen Booij’e göre krizin etkilerinin belirlenebilmesi için ne kadar süreceği konusu büyük önem taşıyor.
Krizi hızlı bir büyümenin ardından resepsiyondan gelen uyandırma telefonuna benzeten Booij şöyle konuştu: "Bu kriz dünyaya çok şey öğretti. Artık herkes hissedarların parasıyla oynamaması gerektiğini biliyor. Krizde ders almak için de herkesin kendine ’nerede, neyi yanlış yaptık’ diye sorması gerekiyor. Her gün kendimize ’Bu parayı gerçekten harcamalı mıyım’ diye sormalıyız. Biz firma olarak bunu yapıyoruz."
Her evde 3 ampul değişse yılda 1 milyar TL tasarruf sağlanır
SATIN almalara geçen iki yıllık dönemde 10 milyar Euro’dan fazla yatırım yaptıklarını dile getiren Philips Türkiye ve Kafkaslar CEO’su Anton Booij, "Toplam satış rakamlarımız 26.4 milyar Euro. 2007’deki rakamlara oranla yüzde 3’ün biraz altında düşüş yaşandı. Sağlık alanında ise yüzde 6’lık bir artışla 7.6 milyar Euro değerinde satış rakamına ulaştık. Aydınlatma satışlarında ise yüzde 3’lük bir artış yakaladık" dedi. Türkiye’de her evde 3 adet ampul değiştirilmesi durumunda yılda 4 bin 400 Gigawatt’lık enerji tasarrufu yapılabileceğini dile getiren Booij, "Keban Barajı’nın yıllık üretimi 6 bin 600 Gigawatt. Bu tasarruf yılda 1 milyar TL’lik enerji tasarrufu, yılda 2.7 milyon tonluk CO2 salımından tasarruf, yılda 120 milyon ağaçın temizleyeceği CO2 salımından tasarruf sağlanır" diye konuştu.
Tezgáhtarı üstünde olan vitrin bile yapıyoruz
AYDINLATMA ve sağlık alanlarında faaliyet gösteren Philips’in her iki alanda da başarılı olmak için teknolojik yatırımlara odaklandığını dile getiren Antoon Booij, bu konudaki gelişmeleri şöyle anlattı: "Sağlıkta teknoloji çok hızlı gelişiyor. Benim karım artık MR çektirirken korkmuyor.
Çünkü artık kendisini bir kutunun içinde sıkışmış gibi hissetmiyor. Bekleme süresince MR aleti yeni aydınlatma teknolojisi ile rahatlatıyor. Çocuklar için de masal anlatan ürünler geliştirdik. Bu yolla doktorların işini de kolaylaşıyoruz. Artık bilim kurgu filmlerindeki gibi tezgahtarı üzerinde olan vitrinler bile üretiyoruz. Müşteri vitrine bakarken seçtiği ürünün fiyat açıklamasını ve diğer bilgileri kolayca alabiliyor."
Pasted from <http://www.haberler....k-gibi-haberi/>