Jump to content



- - - - -

Kuran'daki Çelişkiler


  • Please log in to reply
580 replies to this topic

#1 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 27.12.2005 - 12:01


Bu yazıda, Kuran'da yeralan çelişkilerin bazıları sunularak Kuran'ın geçersizliği kanıtlanacaktır.

Başvuru kaynağı olarak Diyanet meali kullanılmıştır. Sure ve ayet indeksleri de bu mealle uyumludur. Arzu edenler indeksleri ve alıntıları şu adresten takip ve kontrol edebilirler:

http://www.kuran.gen...?x=s_main&kid=1

Sure ve ayet indeksleri elinizdeki herhangi bir Türkçe mealle de muhtemelen uyumlu olacaktır, ama bazı meallerde sayısal indeksler bulunmayabilir, veya mealler arasında ufak tercüme farkları bulunabilir. Bu gibi durumlarda Diyanet mealine başvurulabilir.

Öncelikle, Kuran'da çelişki bulmanın, Kuran'ın geçersizliğini kanıtlayacağını kanıtlayalım. Kuran bunu bizzat ve direkt olarak telaffuz eder:

"Hâlâ Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı." (4:82)

Bu konuyu hallettiğimize göre çelişkileri sunmaya geçebiliriz.

Kuran'da üç tür çelişki vardır.

1) İç çelişkiler (Kuran'ın kendiyle çelişmesi)
2) Dış çelişkiler (Kuran'ın iddialarının bilim, tarih vs. tarafından yalanlanması)
3) Diğer tek tanrılı dinlerle çelişkiler

Bu yazıda Kuran'ın sadece iç çelişkilerinden sözedilecektir. Bunlar en vahim çelişkilerdir, dış kaynaklara başvurmayı gerektirmeden, Kuran'ın sadece kendi metni ele alınarak Kuran'ı çürütmeye kafi gelmektedirler. İlgi ve istek gelirse, ileri tarihlerde diğer iki tür çelişki üzerine de yazılar yazabilirim.

Aşağıdaki listenin Kuran'daki iç çelişkilerin tam bir listesi olduğu iddia edilmemektedir, birçokları daha mevcut olabilir.

* Muhammed yalan söylüyorsa veya yanıldıysa bunun cezasını kim çekecektir? 34:50'de Muhammed: “Ben eğer sapmışsam ancak kendi aleyhime sapmış olurum. Eğer hidayete ermişsem bu da Rabbimin bana vahyettiği sayesindedir. Şüphesiz O hakkıyla işitendir, kuluna çok yakındır." der. Bu sav, Kuran'daki birçok diğer savla çelişmektedir, örneğin "İnkar edenler iman edenlere, “Yolumuza uyun da sizin günahlarınızı yüklenelim” derler. Halbuki onların günahlarından hiçbir şey yüklenecek değillerdir. Şüphesiz onlar kesinlikle yalancılardır." (29 :12) Yani Muhammed insanları yanılttıysa, günahı sadece onun boynuna olmayacak, yanılttığı insanlar da günaha girecektir. Muhammed'in iddia ettiği gibi günahı sadece kendi boynuna olmayacaktır. Kuran kendiyle çelişmektedir.

* İblis melek midir, cin midir? 2:34'e göre melektir: "Hani meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu." 18:50'ye göre ise cindir: "Hani biz meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı." İblis'in melek mi cin mi olduğu çelişkidedir. Zaten saygı ile eğilme emri meleklere verildiyse, ve İblis bir melek değilse, İblis bu emre tabi değildir. İblis'in tabi olmadığı bir emre uymadığı için cezalandırılması da bilahare çelişki teşkil etmektedir.

* Melekler Allah'a karşı gelebilir mi? "Göklerde ve yerde bulunan canlılar ve melekler büyüklük taslamadan Allah’a boyun eğerler. Üzerlerinde hakim ve üstün olan Rablerinden korkarlar ve emrolundukları şeyleri yaparlar." (16:49-50) "Hani meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu." (2:34) Bu çelişki, İblis'in bir melek olup olmadığı çelişkisi ile de alakalıdır.

* İlk Müslüman kimdir? Muhammed mi (6:14, 6:163), İbrahim mi (3:67), yoksa İsa mı (3:52, 5:110-111)?

* Cehennem'de insanlar ne yiyecektir? Acı ve kötü kokulu bir dikenli bitki mi (88:6), kanlı irin mi (69:36)? İki ayet de, sözkonusu yiyeceklerin Cehennem'deki tek yiyecek olduğunu iddia etmektedirler, birebir çelişmektedirler. Bunlarla bilahare çelişen 37:62-68, cehennemde insanların zakkum ağacının meyvelerini yiyeceğini ve kaynar sudan karışık bir içecek içeceğini iddia etmektedir. Üç yönlü bir çelişki sözkonusudur.

* Bir Müslüman'ın kaç annesi vardır? 58:2'ye göre bir ("Onların anaları ancak, kendilerini doğuran kadınlardır."), 33:6'ya göre ise birden fazla ("Onun [Muhammed'in] eşleri de mü’minlerin analarıdır.").

* 4:11-12, 4:176 ayetlerindeki kurallara uyarak miras dağıtımı yapmak matematiksel olarak mümkün değildir. Örneğin ölen bir adamın 3 kızı, annesi, babası, ve karısı hayatta ise, 4:11'e göre kızlarına mirasın 2/3'ü (kişi başına 2/9'u olmak üzere), 4:11'e göre anne ve babasına mirasın 1/3'ü (kişi başına 1/6'sı olmak üzere) ve 4:12'ye göre karısına mirasın 1/8'inin paylaştırılması emredilmektedir. Bu kesirlerin toplamı 9/8 eder, yani mirasın tamamını aşar. Başka bir örnek olarak, ölen bir kadının kocası ve iki kızkardeşi hayatta ise, 4:12'ye göre kocaya mirasın 1/2'si, 4:176'ya göre kızkardeşlere mirasın 2/3'ü (kişi başına 1/3'ü olmak üzere) paylaştırılması emredilmektedir. Bu kesirlerin toplamı 7/6 eder, yani mirasın tamamını aşar. Buna benzer problematik birçok durum mevcuttur. Örneğin ölen bir kadının kocası (1/2) kızkardeşi (1/2) ve annesi (1/3) toplamda mirasın 4/3'üne layık görülmektedir. Ölen bir adamın annesi (1/6), erkek ve kız kardeşi (erkek kızın 2 katını almak üzere toplamda 2/3) ve karısı (1/4) toplamda mirasın 13/12'sine layık görülmektedir. Kısaca Kuran'ı yazan her kimse matematikten pek anlamadığı aşikardır. Bu durum, 4:176'nın son pasajı ışığında özellikle çelişkidedir: "Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah her şeyi hakkıyla bilendir."

* Meryem'e İsa'nın doğacağı haberini bir melek mi (19:17-19) yoksa birden fazla melek mi (3:42, 3:45) vermiştir?

* Allah'ın bir günü, 1000 yıla mı (22:47, 32:5), 50.000 yıla mı (70:4) eşdeğerdir?

* Cennet'te bir bahçe mi (39:73, 41:30, 57:21, 79:41), birden fazla bahçe mi (18:31, 22:23, 35:33, 78:32) vardır?

* Allah insanları üç sınıfa mı (56:7) yoksa iki sınıfa mı (90:18-19, 99:6-8) ayıracaktır?

* İnsanın canını tek bir melek mi (32:11), birden fazla melek mi (47:27), yoksa Allah bizzat kendisi mi (39:42) alır?

* Allah, Firavun'a bir peygamber mi (7:103, 73:15), iki peygamber mi (10:75) göndermiştir?

* Allah, Ad kavmini bir günde mi (54:19), birden fazla günde mi (41:16, 69:6-7) yoketmiştir?

* Allah, gökleri ve yeri altı günde mi (7:54, 10:3, 11:7, 25:59), sekiz günde mi (41:9-12) yaratmıştır?

* Allah, önce yeryüzünü sonra gökyüzünü mü (2:29), yoksa önce gökyüzünü sonra yeryüzünü mü (79:27-30) yaratmıştır?

* Allah, insanı "alak" [kan pıhtısı] dan mı (96:1-2), sudan mı (25:54), çamurdan mı (15:26), topraktan mı (30:20) yaratmıştır? Yoksa hiçbir hammadde kullanmadan, sadece "ol" diyerek mi yaratmıştır (3:47)?

* İçki Allah'ın bir nimeti olarak sadece iyi midir (16:67), hem iyi hem kötü müdür (2:219), yoksa Şeytan işi olarak sadece kötü müdür (5:90-91)? Üç yönlü bir çelişki sözkonusudur.

* 109:1-6'da Muhammed, kafirlerin tapındığı tanrının veya tanrıların Allah'tan farklı olduğunu söylemektedir. Burada kafirler ile kime atıfta bulunulduğu belli değildir -- Ehl-i Kitap (Yahudiler ve Hıristiyanlar) ya da putperestler sözkonusu olabilir. Halbuki Kuran, Yahudiler ve Hıristiyanlar'ın da (2:62, 2:139, 3:64, 29:46), putperestlerin de (16:35, 39:3) Allah'a inandığını öğretmektedir. İddiaya göre Putperestler Allah'a ortak koşmakla birlikte Allah'a inanmayı sürdürmektedirler. Muhammed'in iddiası yalanlanmaktadır.

* Kıyamet gününde, şefaat (aracılık) mümkün olacak mıdır (20:109, 34:23, 43:86, 53:26), olmayacak mıdır (2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19)?

* Kötülüklerin kaynağı Allah mıdır (4:78), insanın kendisi midir (4:79) yoksa Şeytan mıdır (38:41)? Özellikle arka arkaya gelen 4:78 ve 4:79'un birbirleri ile birebir çelişmesi dikkat çekicidir. Bu üç yönlü çelişki, günah / kader çelişkisi ile de alakalıdır.

* Allah çirkin işlerin yapılmasını emreder mi? 7:28 ("Şüphesiz, Allah çirkin işleri emretmez.") ve 16:90'da ("Şüphesiz Allah, adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder; hayasızlığı, fenalık ve azgınlığı da yasaklar.") Allah'ın çirkin işleri emretmediği öğretilir. Hatta 2:169'da çirkin işleri Şeytan'ın emrettiği belirtilir ("O [Şeytan], size ancak kötülüğü, hayasızlığı ve Allah’a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder."). Ayrıca Allah'ın bir ülkeyi haksız yere helak etmeyeceği öğretilir (6:131). Fakat tüm bu öğretiler 17:16'da yalanlanmaktadır: "Biz bir memleketi helâk etmek istediğimizde, onun refah içinde yaşayan şımarık elebaşlarına (itaati) emrederiz de onlar orada kötülük işlerler. Böylece o memleket hakkındaki hükmümüz gerçekleşir de oranın altını üstüne getiririz." Allah insanlara çirkin işlerin yapılmasını emretmekte, sonra da bunu bahane olarak kullanıp ülkeyi haksız yere helak etmektedir. Çelişki ortadadır.

* Allah adil midir? 39:69'a göre öyledir: "Yeryüzü Rabbinin nuruyla aydınlanır. Kitap (amel defterleri) ortaya konur. Peygamberler ve şahitler getirilir ve haksızlığa uğratılmaksızın aralarında adaletle hüküm verilir." Ama, örneğin 14:4'e göre, Allah insanları keyfine göre sapkınlığa sürüklemektedir: "Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir." Bu durum, 4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31 ile de desteklenmektedir. İnsanları keyfince saptıran Allah, sonra da bu insanları saptıkları için cezalandırmaktadır, mesela 16:94'te belirtildiği üzere: "Allah yolundan sapmanız sebebiyle kötü azabı tadarsınız. (Ahirette de) sizin için büyük bir azap vardır." veya 72:15'te belirtildiği üzere: "Hak yoldan sapanlara gelince, onlar cehenneme odun olmuşlardır." Allah'ın kendi saptırdığı insanları cezalandırılması adil midir? Sapkınlığın asıl sorumlusu kimdir? Günah / kader çelişkisi burada açıkça ortaya konulmaktadır.

* Melekler dostumuz mudur? 2:107 ve 29:22'ye göre Allah'tan başka dostumuz yoktur, ama 41:31'e göre melekler dünya hayatında da âhirette de dostlarımızdır.

* Herşey Allah'a boyun eğer mi? 30:26'ya göre herşey Allah'a boyun eğer, ama düzinelerce ayet, hem Şeytan'ın (7:11, 15:28-31, 17:61, 18:50, 20:116, 38:71-74) hem de birçok değişik insanın Allah'a boyun etmeyi reddetmesinden, başkaldırmasından sözeder.

* Allah, şirki (kendisine ortak koşulmasını) affeder mi (4:153, 25:68-71), affetmez mi (4:48, 4:116)?

* "Musâ’nın kavmi onun (Tur’a gitmesinin) ardından, ziynet eşyalarından, böğürmesi olan bir buzağı heykeli (yaparak ilah) edindiler." (7:148) Musa'nın kavmi, Musa Tur'dan dönmeden önce mi (7:149) yoksa döndükten sonra mı (20:91) bu hatalarından vazgeçip tövbe ettiler?

* Yunus sahile atıldı mı (37:145), atılmadı mı (68:49)?

* Namuslu kadınlara zina isnat edenler (evlilik dışı cinsel ilişkide bulunduğu yönünde iftira atanlar) affedilebilir mi (24:4-5), affedilemez mi (24:23)?

* Kıyamet gününde, kafirlere kitapları (günahlarının kayıtları) arka taraflarından mı (84:10), sol taraflarından mı (69:25) verilecektir?

* Kuran, önceki kitapları doğrulayıcı mıdır (2:97) yoksa düzeltici ve yerine geçici midir (16:101)?

* Kuran benzeri bir kitap kesinlikle yazılamaz denmektedir (2:24, 17:88) ama aynı zamanda Tevrat ve Kuran eşdeğer sayılmaktadır (28:49, 46:10).

* Lut'un kavminin Lut'a verdiği cevap nedir? "Lut’un ailesini memleketinizden çıkarın. Çünkü onlar temiz kalmak isteyen insanlarmış(!)" (7:82, 27:56) "Eğer doğru söyleyenlerden isen, haydi Allah’ın azabını getir bize." (29:29)

* İbrahim'in hikayesinin 19:41-49'daki anlatımı, 21:51-59'daki anlatımından oldukça farklıdır. 21'inci surede İbrahim, kavmine putperestlikleri konusunda sert çıkarken, hatta putlarını paramparça ederken, 19'uncu surede İbrahim, babasının tehdidi üzerine putperestlik karşıtı söylemine son vermekte, hatta korkup kaçmaktadır.

* 21:76'ya göre Nuh'un ailesi tufandan kurtulmuştur, ve 37:77'ye göre Nuh'un nesli devam etmiştir, ama 11:42-43'e göre Nuh'un oğlu tufanda boğulmuştur.

* Firavun'un Mısırlı sihirbazları Musa'ya iman etti mi (7:103-126, 20:56-73, 26:29-51) yoksa sadece İsrailoğulları kavminin küçük bir bölümü mü Musa'ya iman etti (10:75-83)?

* 10:90'a göre Firavun, boğulmak üzere iken tövbe etmiş ve Allah'a iman etmiştir. 10:91'e göre Firavun hayat boyu isyandaydı, kafirdi. 10:92'ye göre Firavun'un tövbesi kabul olunmuş ve Firavun kurtulmuştur. Firavun'un sadece bedenen değil, ruhen de kurtulduğunu kanıtlamak için 10:103'e başvurabiliriz: "Sonra resûllerimizi ve iman edenleri kurtarırız. (Ey Muhammed!) Aynı şekilde üzerimize bir hak olarak, inananları da kurtaracağız." Ama 4:18'e göre hayat boyu günah içinde yaşayanların son anda ettiği tövbelerin kabul edilmesi mümkün değildir.

* Allah'ın kelimeleri tamdır, değişmez. (6:34, 6:115, 10:64) Buna rağmen, Allah'ın bazı kelimeleri eksik, yanlış, veya geçersiz bulunabilir ve "daha hayırlısı ve misli" (daha faydalısı ve çoğu) ile değiştirilebilir. (2:106, 16:101)

* Allah insanı doğru yola mı iletir (10:35) yoksa keyfine göre istediğini doğru yola, istediğini sapkın yola mı iletir (4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 14:4, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31)?

* Zinanın cezası nedir? 24:2'ye göre zina yapan kadın veya erkeğe yüz değnek vurulmalıdır. 4:15'e göre zina yapan kadına müebbet ev hapsi uygulanmalıdır. 4:16'ya göre zina yapan erkek tövbe edip ıslah olursa hiçbir ceza uygulanmamalıdır.

* Günahlardan kim sorumludur? 17:13-15 ve 53:38-42'ye göre herkes sadece kendi günahlarından sorumludur. Ama Kuran, Muhammed zamanında yaşayan Yahudiler'i, binlerce yıl önce başka Yahudiler'in bir buzağı putuna taparak işledikleri günah için suçlamaktadır. (2:92-93)

* Yahudiler Cennet'e mi (2:62, 5:69) Cehennem'e mi (3:85) gidecektir? Hıristiyanlar Cennet'e mi (2:62, 5:69) Cehhenem'e mi (3:85, 5:72) gidecektir? 5:69'da Cennet'e layık görülen Hıristiyanlar'ın sadece 3 ayet sonra, 5:72'de, Cehennem'e layık görülmesi özellikle ilginçtir.

* Kuran'ı kim anlayabilir, kim anlayamaz? Arapça bilen herkes mi anlayabilir? "Kuran gayet açık bir Arapça'dır." (16:103) Sadece Allah mı anlayabilir? "Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir." (3:7) Akıllı insanlar mı anlayabilir? "(Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar." (3:7)

* Firavun, Musa'yı ve İsrailoğulları'nı kovalarken kurtulmuş mudur (10:92) yoksa boğulmuş mudur (17:103, 28:40, 43:55)?

* Firavun, İsrailoğulları'nın erkek çocuklarını ne zaman öldürtmüştür? Musa peygamber olup Firavun'a dinini anlatınca mı (40:23-25), yoksa Musa daha çocukken mi (20:38-39)?

* Kader ne sıklıkta ve kim tarafından belirlenir? Herşeyin kaderi, yaradılıştan önce Allah tarafından belirlenmiş miydi? (57:22) Evrenin kaderi, her yıl bir kez olmak üzere Kadir Gecesi'nde Allah tarafından mı belirlenir? (44:3, 97:3-4) Her insan kendi kaderini kendi mi belirler? (17:13)

* Şarap iyi midir kötü müdür? 2:219'da içki (dolayısıyla şarap) günahı yararından büyük olarak, 5:90'da da Şeytan'ın işi pislik olarak tanımlanmaktadır. Ama 47:15 ve 83:22-25'te Cennet'teki şarap ırmaklarından söz edilmektedir. Şeytan'ın işi pisliğin Cennet'te ne işi vardır?

* Cinler ve insanlar Allah'a kulluk etmek için mi (51:56), yoksa Cehennem'e gitmek için mi (7:179) yaratılmışlardır? Yaratılış amaçları Cehennem'e gitmek olan cinler ve insanlar, yani kafir olacak şekilde yaratılmış cinler ve insanlar, Allah'a nasıl kulluk edebilirler?

* Tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir. İnananlar bir süre Cehennem'de kaldıktan sonra kurtarılacak, kafirler ise sonsuza dek Cehennem'de bırakılacaktır. Bu kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir. (19:71-72) Ama bu sözde kesin hükümle çelişkili olarak, şehitler Cehennem'e hiç uğramadan direk Cennet'e gidecektir. (3:157-158, 3:169, 9:111)

* 66:8'e göre Allah Müslümanlar'ı utandırmayacaktır. Ama 19:71-72'ye göre Müslümanlar da dahil olmak üzere tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir, ve 3:192'ye göre Cehennem'e giden herkes rezil edilecektir, yani Allah tüm Müslümanlar'ı rezil edecektir. Direk bir çelişki sözkonusudur.

* İsa Cehennem'de yanacak mıdır? İsa Allah katına yükselmiştir (4:158) ve Allah'a yakın olanlardandır (3:45), ama Allah'tan başka kulluk edilenler ve onların kulları Cehennemlik'tir (21:98).

* Allah'ın bir oğlu olabilir mi (39:4), olamaz mı (6:101)?

* Kaç yaratan vardır? 23:14 ve 37:125'e göre, Allah yaratanların en güzelidir. Sözü edilen diğer yaratanlar kimlerdir? Eğer birden çok yaratan sözkonusu ise, 2:54, 6:102, 12:101, 13:16, 14:10, 15:86, 35:1, 35:3, 36:81, 39:46, 39:62, 40:62, 42:11, 56:59, 59:24 gibi birçok ayette, niye Allah'tan tek yaratan olarak sözedilmektedir?

* 33:37'de Müslüman erkeklere, üvey oğullarının boşadıkları eşleri ile evlenme izni verilmiştir. Bu iznin özellikle gelecekte Müslümanlar'a zorluk çıkmaması amacı ile verildiği belirtilmektedir. Ama bu iznin bir anlamı yoktur, çünkü Kuran aynı surenin daha önceki ayetlerinde evlat edinmeyi yasaklamaktadır. (33:4-5) Evlat edinemeyen bir adamın üvey oğlu olamaz, üvey oğlunun boşanmış eşi ile evlenme konusunda zorluk yaşaması da sözkonusu olamaz. 33:37'de verilen iznin sözde verilme sebebi dolayısı ile yalanlanmaktadır.

* Sadece insanlar mı peygamber olabilir (12:109, 21:7-8, 25:20) yoksa melekler de peygamber olabilir mi (22:75)?

* Ceninin cinsiyeti, döllenme anında mı (53:45-46) yoksa bir süre geliştikten sonra mı (75:38-39) belirlenir?

* İnsanları sapkın yola ileten Şeytan mıdır (4:119-120) yoksa Allah mıdır (4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 14:4, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31)?

* Bir Müslüman, kafir anne babası ile nasıl geçinmelidir? 31:15'e göre kafir anne babanın inançlarına uyulmamalı, ama onlarla iyi geçinilmelidir. 9:23'e göre ise böyle bir durumda anne baba dost edinilmemelidir, yani onlarla iyi geçinilmemelidir.

* Kafirler Müslüman olmaya zorlanmalı mıdır (8:38-39, 9:29) zorlanmamalı mıdır (2:256, 3:20, 109:6)?

* Hıristiyanlar şefkatli ve merhametli midir (57:27) yoksa zalimler topluluğu mudur (5:51)?

Netice itibarı ile, bu kadar çok sayıda, önemli konularda, ve çözümü imkansız çelişkilerin varlığı, Kuran'ın geçersizliğini tartışma götürmeyecek biçimde kanıtlamaktadır.

Edited by sparkplug, 27.12.2005 - 12:17.


#2

  • Ziyaretçiler

Posted 27.12.2005 - 12:44

Kafam iyice karıştı benim :huh:

#3 Roland

Roland

    I Love My Frog :)

  • Üyeler
  • 4,729 posts
  • Konum:pelin

Posted 27.12.2005 - 13:19

bu başlık bence ortalıı çok karıştırcak, he benim kafam karışmadı çünkü oturup da şöle kurana baktın mıydı (spark kadar fazla olmasa da ) bir çok çelişki görürsün :huh: bence bu da demektir ki (benim fikrimdir lütfen saldırmayınız) Tanrı vardır (bilim daha bigbang i açıklayamadı açıklasın yoktur da diyebilirim :P ) ama din diye bişi yoktur. Dönemin psiko-sosyal durumuna göre bir kurtarıcı çıkmıştır ve o kurtarıcı insanları bir arada tutmak için Tanrı yı kullanmıştır derim :)
Kandırdım, kandırdıım, gemi memi yoktu

#4 inan

inan

    tersceviroku

  • Üyeler
  • 2,596 posts
  • Cinsiyet:Bay

Posted 27.12.2005 - 22:00

Karanlıktaki Fil

Hintliler, karanlık bir ahıra bir fil getirip halka göstermek istediler. Hayvanı gör­mek için, o karanlık yere bir hayli adam toplandı. Fakat ahır o kadar karanlıktı ki, gözle görmenin imkanı yoktu. O göz gözü görmeyecek kadar karanlık yerde, file ellerini sür­meğe başladılar. Birisi eline hortumunu geçirdi, “Fil bir oluğa benzer” dedi. Başka birinin eline kulağı geçti, “Fil bir yelpazeye benziyor” dedi. Bir diğerinin eline ayağı geçmişti, dedi ki: “Fil bir direğe benzer.” Bir başkası da sırtını ellemişti, “Fil bir taht gibidir,” dedi. Herkes neresini elledi, nasıl sandıysa, fili ona göre anlatmağa koyuldu. Görüşleri yüzünden onların sözleri, birbirine aykırı oldu. Herkesin elinde bir mum olsaydı, sözlerinde aykırılık kalmazdı. Duyu gözü ancak avuca, ancak köpüğe benzer, avuç bütün fili birden elleyemez.


sadece okumak değil okuduğunu anlamaktır..
Bîgâne-i mahabbetün olmaz gam-âşinâ
Ey dâğ-ı derdin eylemeyen merhem-âşina

#5 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 27.12.2005 - 23:18

Karanlıktaki Fil

Hintliler, karanlık bir ahıra bir fil getirip halka göstermek istediler. Hayvanı gör­mek için, o karanlık yere bir hayli adam toplandı. Fakat ahır o kadar karanlıktı ki, gözle görmenin imkanı yoktu. O göz gözü görmeyecek kadar karanlık yerde, file ellerini sür­meğe başladılar. Birisi eline hortumunu geçirdi, “Fil bir oluğa benzer” dedi. Başka birinin eline kulağı geçti, “Fil bir yelpazeye benziyor” dedi. Bir diğerinin eline ayağı geçmişti, dedi ki: “Fil bir direğe benzer.” Bir başkası da sırtını ellemişti, “Fil bir taht gibidir,” dedi. Herkes neresini elledi, nasıl sandıysa, fili ona göre anlatmağa koyuldu. Görüşleri yüzünden onların sözleri, birbirine aykırı oldu. Herkesin elinde bir mum olsaydı, sözlerinde aykırılık kalmazdı. Duyu gözü ancak avuca, ancak köpüğe benzer, avuç bütün fili birden elleyemez.


sadece okumak değil okuduğunu anlamaktır..

Güzel bir hikaye, ama şu noktaya dikkat çekmek gerekiyor:

Karanlık ahırda bulunan Hintliler, savlarının tam veya mükemmel olduğu iddiasında bulunmuyorlar.

Kuran tam ve mükemmel olduğunu iddia ediyor.

Dolayısı ile Kuran'daki en ufak bir hata, tüm Kuran'ı geçersiz kılıyor.

#6 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 27.12.2005 - 23:22

Tanrı vardır (bilim daha bigbang i açıklayamadı açıklasın yoktur da diyebilirim :) )

Big Bang için varolan açıklamalar, Tanrı için varolan açıklamalardan çok daha destekli ve ikna edicidir.

Herhangi bir konuda tam açıklama henüz mevcut değilse, metafizik alternatife sığınmak akıl karı değildir. Henüz tam açıklamanın mevcut olmadığı kabullenilmeli, konu hakkında son karar, araştırmaların sonuç vereceği ileri bir tarihe ertelenmelidir.

Cevabını tam olarak bilmediğimiz her konuda metafizik bir palavra uyduracak olsaydık halimiz nice olurdu?

#7 Ziyaretçi_husrevani_*

Ziyaretçi_husrevani_*
  • Ziyaretçiler

Posted 28.12.2005 - 18:59

Arkadaşlar, Sparplug, çok cingöz önermelere dayanan düşünce sistemi ile (Ne yazık ki, kendi dilinde orijinali olmayan bir kitap) Kuran'ı tutarlılık süzgecinden geçirmeğe çalışmıştır.
Düşündüklerinde, sorgularında hepten haksızdır, demiyoruz lakin. Sonuç olarak vardığı karar muallaktadır. Sebebi ise, başta dedik, kendi dilinde olan bir kitap değil irdelediği, bilakis, onun aşağı yukarı şekilde tabir edilecek olan, tercümesi.
Hiç buradan kesin sonuç elde ettim, diye iddia edilebilir mi?

Bu, yabancı dil, ve yabancı menşeli kitaplar konusunda başımdan geçen bir olayı nakledersem, sanırım ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.
Bir gün, bir arkadaşım elinde, ünlü, değerli Ozanımız Yunus Emre'ye ait şiirlerin derlendiği bir kitapla kapımı çalıp, benden bir veya bir kaç şiiri Almancaya çevirme ricasında bulunmuştu. Olur, diyip, kitabı almıştım. Akşam olup, kitabın başına, bir şiir tercümesi için oturduğumda ne yapacağımı şaşırmıştım. Saatlerce uğraşmış, kitabı baştan sona devirdiğim halde, bir şiiri bile aslına en yakın (şeklen de şiir olarak) çevirememiştim. Zira bu mümkün değildi. Ancak yorum yapıp, açıklaması yapılabilirdi. Zira o dil ile, yunusun söylem dili arasında inanılmaz bir fark vardı.

Kuran da, şiirimsi bir tarzda, bir ümmi (okur yazar olmayan) kişi, bir Peygamber, kimine göre bir Meczup tarafından ortaya konmuştur. Bunu, bu günün mantığı ile anlamak, çözmek, irdelemek zaten çok zor da, bir de onun dilini bilme sorunu vardır. Kullandığı kelimelerin 1500 yıl önceki anlamı, ile bu günki yerleri aynı mıdır? Çok farklı olması her halükarda mümkün iken, kesin yargıda bulunmak, hele hele iddialı konuşmak, mümkün değildir.

Öte yandan, din konusu araştırırken, BigBang konusu ve yüce Yaratanın varlığı meselesini bir araya getirmenin mantığını, amacını da anlamış değilim. Kaldı ki, o da sadece bir teoridir, başka bir şey değil.

Not: Evlatlıkların boşadıkları kadınlarla evlenme konusu hiç vuku bulmamış mıdır, dersin sevili dostum? Hele biraz daha araştır bakalım, ne bulacaksın? Hem de o devirde yani...

#8 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 19:56

Bu çelişkilerin hiçbiri, tercüme sonucu ortaya çıkabilecek ince nüanslara dayanmamaktadır. Hepsi Kuran mitolojisinin mantığındaki hatalara dayanmaktadır. En basitinden, miras dağıtımı kurallarındaki çelişkileri gösterebiliriz. Bu bağlamda matematiksel çelişkiler sözkonusudur. Matematik evrensel dildir, kaynak metin hangi dile çevrilirse çevrilsin çelişkiler sürecektir. Diğer birçok çelişkide de matematiksel ve sayısal uyumsuzluklar sözkonusudur. Bunların tümü metnin dilinden bağımsız çelişkilerdir, çözümleri imkansızdır. Kuran'da varolan çelişkilerin sorumluluğunu tercümeye veya tercümana yüklemek ikna edici değildir.

Evlatlık konusuna dikkat çekmen de ilginçtir, bu konuda bilahare bildiklerimi paylaşmam için vesile oldu. 33:37, Muhammed'in Zeyneb ile (ki kendisi üvey oğlu olan Zeyd'in boşadığı karısı olur) evlenmesini sağlamak için yazılmıştır. 33:37'yi okursanız, ayetin Zeyd'i ismen belirttiğini, bu durumu ayetin yazılış sebebi olarak tanımladığını görürsünüz. İddialara göre Muhammed, bu ayeti, yönettiği Müslüman kavmin tepkisini çekmeden, göz koyduğu Zeyneb ile evlenebilmek için uydurmuş, ama ondan sonra gelenler aynı işlemi gerçekleştiremesinler diye de bilahare 33:4-5'i yazmıştır.

Müslümanlık tarihinde, Kuran'ın birçok ayetini ihlal edenler olduğu gibi, üvey evlat edinilmesini yasaklayan ayetleri de ihlal edenler mutlaka olmuştur. Bu durum, Kuran'ın öğretilerini (ve bu öğretiler arasındaki çelişkiyi) etkilemez.

#9 WaLe

WaLe

    Kimene!

  • Üyeler
  • 6,730 posts
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Eskişehir

Posted 28.12.2005 - 20:05

sparkplug özel bir sorum olacak sana...

Bu bakış açın ve tavrın sadece islamiyete karşımı, yoksa bütün dinlere (İsevi, Musevi vs.)karşı aynı duruşu sergiliyormusun.

SAYGILAR !!!

"YURTTA SULH, CİHANDA SULH"
Posted Image



’Düşüncenin üstesinden gelemeyen‚ düşünenin üstesinden gelmeye çalışır.

Paul Valéry


#10 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 20:56

sparkplug özel bir sorum olacak sana...

Bu bakış açın ve tavrın sadece islamiyete karşımı, yoksa bütün dinlere (İsevi, Musevi vs.)karşı aynı duruşu sergiliyormusun.

SAYGILAR !!!

Baş iletimde listelediğim çelişkilerden bir kısmı, Tevrat ve İncil için de geçerlidir. Örneğin kader / günah çelişkisi, tek tanrılı üç din için de geçerlidir. Daha küçük ayrıntılara dayanan çelişkiler kitaplar arasında değişiklik gösterse de, Tevrat ve İncil'in de kendine özgü birçok çelişkileri mevcuttur.

Eleştirilerim sadece tek tanrılı dinlere yönelik değildir, hatta sadece dinlere yönelik de değildir. Nesnel kanıtı olmayan hiçbir metne inanmamak gerekir. Mantık ve sağduyu bunu gerektirir. Ama kanıtsız bir metne uzun süredir inanmış bir insana inancının geçersizliğini kanıtlamak için, inandığı metindeki çelişkileri göstermek, genelde çabuk ve etkili bir yöntemdir.

#11 WaLe

WaLe

    Kimene!

  • Üyeler
  • 6,730 posts
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Eskişehir

Posted 28.12.2005 - 21:18

Diğer dinlerle ilgilide başlıklar açarsanız yani diğer dinlerle ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşırsanız bu konunun çok verimli bir konu olacağı kanaatını taşıyorum.

Sadece tek bir din üzerine çelişkilerden bahsedersek bu hem haksızlık aynı zamanda da tepki ve kaos doğurur. Bunun önüne geçmek için diğer dinler ile ilgili paylaşımlarınızı bekliyorum.

"YURTTA SULH, CİHANDA SULH"
Posted Image



’Düşüncenin üstesinden gelemeyen‚ düşünenin üstesinden gelmeye çalışır.

Paul Valéry


#12 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 21:21

Diğer dinlerle ilgilide başlıklar açarsanız yani diğer dinlerle ilgili görüşlerinizi bizimle paylaşırsanız bu konunun çok verimli bir konu olacağı kanaatını taşıyorum.

Sadece tek bir din üzerine çelişkilerden bahsedersek bu hem haksızlık aynı zamanda da tepki ve kaos doğurur. Bunun önüne geçmek için diğer dinler ile ilgili paylaşımlarınızı bekliyorum.

Bu forumda inançlarını eleştirebileceğim ya da bana cevap verebilecek olan Museviler veya Hıristiyanlar mevcut değildir.

Dolayısı ile Tevrat veya İncil eleşitirilerimi bu forumda yapmam yersiz olur.

Muhatabım olmaz.

#13 Ziyaretçi_husrevani_*

Ziyaretçi_husrevani_*
  • Ziyaretçiler

Posted 28.12.2005 - 21:34

Prens'e katılıyorum.
Aksi halde, yanlış anlaşılıp, islamiyete karşı kasıtlı bir tutum sergileniyor sanılabilir. Bu da yersiz kırgınlıklara yol açar, kanısındayım.

#14 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 21:35

Prens'e katılıyorum.
Aksi halde, yanlış anlaşılıp, islamiyete karşı kasıtlı bir tutum sergileniyor sanılabilir. Bu da yersiz kırgınlıklara yol açar, kanısındayım.

Bu konudaki görüşümü iki önceki iletimde açıkladım.

Konuyu kapanmış sayıyorum.

#15 Ziyaretçi_husrevani_*

Ziyaretçi_husrevani_*
  • Ziyaretçiler

Posted 28.12.2005 - 21:45

Kurandaki çelişkileri relativite yasası (Her şey bulunduğu yer ve zamana göre değişir) uyarınca değerlendirmek gerektiği kanısındayım.

Edited by husrevani, 28.12.2005 - 22:50.


#16 WaLe

WaLe

    Kimene!

  • Üyeler
  • 6,730 posts
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Eskişehir

Posted 28.12.2005 - 21:46

Bu forumda inançlarını eleştirebileceğim ya da bana cevap verebilecek olan Museviler veya Hıristiyanlar mevcut değildir.


Bak yine ayrı yere döndük. İyi niyetine ve samimiyetine tamda inanmak üzereydim.

İllaki bir tartışma mı olmak zorunda değilmi. Birilerini ezmelisin ve bu birileride ne kadar şanssızlar ki sen müslüman bir ülkede yaşıyorsun.

Muhatabın insanlar değil çelişkilerini ortaya koyduğun sistemler olmalı. İnsanları inandıkları için eleştirmek iyi niyetli bir davranış olarak değerlendirmiyorum.

Dolayısı ile Tevrat veya İncil eleşitirilerimi bu forumda yapmam yersiz olur.

Muhatabım olmaz.


Muhatabın olmak zorunda mı ? Görüş ortaya koymak için mutlaka eleştircek birilerinin mi olması gerekir ? Bilgilendirme ve Paylaşma amaçları güderek fikirler yazılamaz mı ?

"YURTTA SULH, CİHANDA SULH"
Posted Image



’Düşüncenin üstesinden gelemeyen‚ düşünenin üstesinden gelmeye çalışır.

Paul Valéry


#17 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 21:49

Sparkplug, anlaşılan öteki dinlere laf ettirmek istemiyor

Bu iletimi okumadınız mı?

Okudunuz da bile bile iftira mı atıyorsunuz?

#18 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 posts

Posted 28.12.2005 - 21:52

İllaki bir tartışma mı olmak zorunda değilmi.

Forumların kuruluş amacı monolog değil, diyalogdur.

Nutuk çekmek değil, tartışmada bulunmaktır.

Yazıştığımız ortamın varoluş amacı iki yönlü iletişimdir.

#19 Gölge

Gölge

    ..Hayaletin Gölgesi..

  • Üyeler
  • 15,435 posts
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Bahçelievler

Posted 28.12.2005 - 21:55

Encarta® Instant Answers:
I leave it to humans to consider religious questions, I am only a robot.


yerdencıkmanot: Ne anlam katarsan...

smiley-sport036.gif  


#20 Ziyaretçi_husrevani_*

Ziyaretçi_husrevani_*
  • Ziyaretçiler

Posted 28.12.2005 - 21:58

Maalsef o yanıtını okumamıştım. İftira edecek ne var ki, sadece laf ettirmek istemiyor, diye düşündüm, o kadar.




15 user(s) are reading this topic

0 members, 15 guests, 0 anonymous users