Kuran'daki Çelişkiler
#441
Gönderim zamanı 06.05.2006 - 17:37
Sen ne demek istediğimi galiba tam anlamamışsın.
O dediğini biz de biliyoruz ve zaten yazmışız.
Benim esas demek istediğimin en kısa Türkçe ifadesi şudur:
Allah en büyüktür. Tamam, kimden? Öteki tanrılardan, öyle ki, hem ola ki, onları da sendisi yaratmışmıştır.
Normalde, bir şey büyük ve hiç bir şey onunla kıyaslana bilecek kadar büyük değilse, ona " En büyük " demeğe hiç gerek olmaz. Demek ki, orta çapta başka Tanrıların olduğu da var sayılıp, onlara göre, kıyasla, Allah'ın en büyük olduğu vurgulanıyor ve bu da gayet mantıklı olur.
#442
Gönderim zamanı 06.05.2006 - 17:42
Sayin kardeşim, biliyor ve duyuyor, dinliyoruz onları.
Ama bizim de aklımız var ve bunu da Allah yarattı. Yanlış mı?
O halde, ve yine onun emri ile "Düşünsenize, akıl etsenize" yine başka bir serzenişi dolayısı ile "Siz hiç düşünmez misiniz?" dediği için, düşünüyoruz.
Bin beşyüz yıl önce bütün olup bitenleri nereden bile biliriz. Biz kitapta gördüklerimiz üzerinde düşünüyor ve dikkatimizi çeken noktaları da sorguluyoruz, emri billah üzere. Allah Ekber olduktan sonra, öteki ufak tefek Tanrıların olup, olmamasının ne ehemmiyeti olabilir?
Bu konuda kimseye bir şey sormamıza gerek yok.
Allah biliyor her şeyi, sen kendi işine bak...
Vesselam...
Bu mesaj Muharip tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 06.05.2006 - 17:44
#443
Gönderim zamanı 07.05.2006 - 11:55
Kuran'da hata bulan sayısız insan olmuştur. Hatta İslam'ın ilk yıllarında, bağnazlık ve vahşet İslami düşünceyi ele geçirmeden önce, bazı sağduyulu imamlar, Kuran'da birçok imla ve mantık hatasının varolduğunu gözlemlemişler, ve bunun mükemmel bir varlığın mükemmel bir eseri olmayacağını belirtmişlerdir. Bu konuda tarihi kayıtlar mevcuttur ve dileyene sunmaktan mutluluk duyarım. Fakat İslam'ın gelişim süreci içinde, eleştirmenleri şiddet yolu ile susturma yönüne gidilmiş, dolayısı ile İslam cemaati içinden eleştirmen sesler duyulamamış (duyulsa da kısa sürede susturulmuş ve yayılması önlenmiş) İslam cemaatı dışından seslere de "gavur" ya da "misyoner" denerek ciddiye alınmaları önlenmiştir. Dolayısı ile İslam cemaati cehalete ve kör bir inanca hapsedilmiştir. Ancak günümüzün önlenemeyen iletişim teknolojisi sayesinde insanlar, kendilerini ifade edebilmekte ve hakettikleri bilgilere ulaşabilmektedirler. Şiddet artık sağduyunun önüne geçemeyecektir.1400 yıllık kitapta kimse hata görmemeis de bu zat mı görmüş.
#444
Gönderim zamanı 08.05.2006 - 15:23
#445
Gönderim zamanı 10.05.2006 - 01:10
#446
Gönderim zamanı 10.05.2006 - 11:23
#447
Gönderim zamanı 10.05.2006 - 11:49
Ya da bu Son;Bahar biter mi ?
#448
Gönderim zamanı 10.05.2006 - 12:58
#449
Gönderim zamanı 10.05.2006 - 18:55
senin anladığına göre olmuyor işler...herkes benim anladığıma göre derse ooohooo ortalık hallaç pamuğuna dönerdi...sen zanlarla hereket etmek yerine alimlerin tefsir ve kelamlarını araştır, zira onların da yazdıkları kendilerine göre değil Kur'an'ın tarafsızlığına göredir.........Soru şu; madem ki veya değil mi ki Allah en büyüktür, o halde: Kimden veya kimler? Bu mukayese kim ile kimler arasında yapılmaktadır?
Bu sözden, benim anladığım, Allaha göre daha küçük olan başka Tanrıların , farz edildiğidir.
saygılar..
............................şşşşt sessiz ol!.................................
#450
Gönderim zamanı 13.05.2006 - 17:03
#451 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 22.05.2006 - 21:13
Bu yazıda, Kuran'da yer alan çelişkilerin bazıları sunularak Kuran'ın geçersizliği kanıtlanacaktır...Öncelikle, Kuran'da çelişki bulmanın, Kuran'ın geçersizliğini kanıtlayacağını kanıtlayalım. Kuran bunu bizzat ve direkt olarak telaffuz eder:
"Hâlâ Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı? Eğer o, Allah’tan başkası tarafından (indirilmiş) olsaydı, mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı." (4:82)
İŞTE ÖNYARGI, İŞTE ATEİST MANTIÐI BU...! AYET NE DİYOR, ATEİST NE ANLIYOR...NE YANI AYET, KURANDA CELİSKİ VARDIR MI DİYOR...AKSİNE YOKTUR DİYOR...ŞİMDİ GECELİM AYNI AYETLERDEN NASIL İMAN VE KÜFÜR ÖRNEÐİ ÇIKACAÐINA...UNUTMAYIN AYNI KUR'AN, " KURAN MÜMİNİN İMANINI ARTIRIR, KAFİRİNDE KÜFRÜNÜ " DER...
Muhammed yalan söylüyorsa veya yanıldıysa bunun cezasını kim çekecektir? 34:50'de Muhammed: “Ben eğer sapmışsam ancak kendi aleyhime sapmış olurum. Eğer hidayete ermişsem bu da Rabbimin bana vahyettiği sayesindedir. Şüphesiz O hakkıyla işitendir, kuluna çok yakındır." der. Bu sav, Kuran'daki birçok diğer savla çelişmektedir, örneğin "İnkar edenler iman edenlere, “Yolumuza uyun da sizin günahlarınızı yüklenelim” derler. Halbuki onların günahlarından hiçbir şey yüklenecek değillerdir. Şüphesiz onlar kesinlikle yalancılardır." (29 :12) Yani Muhammed insanları yanılttıysa, günahı sadece onun boynuna olmayacak, yanılttığı insanlar da günaha girecektir. Muhammed'in iddia ettiği gibi günahı sadece kendi boynuna olmayacaktır. Kuran kendiyle çelişmektedir.
BE ADAM...HERKES "KENDİ GUÜNAHI İLE BERABER SAPTIRDIÐI BAŞKA İNSANLARIN DA GÜNAHINI YÜKLENİR " AYETİ VARKEN ...NEREDE CELİŞKİ ARARSIN...!?TABII KI SONUNDA HERKES KENDİ GÜNAHLARI İLE - YANİ KİŞİSEL OLARAK İŞLEDİKLERİ GÜNAHLAR+BAŞKALARINI SAPTIRMALARI İLE OLUŞAN GÜNAHTAN Kİ BU DA KENDİ PAYINA DÜŞEN BÖLÜMÜDÜR ) CEZASINI ÇEKECEK YANİ " KENDİ ALEYHİNE İŞLEDİÐİ GÜNAHLARDAN SONUÇTA SORUMLU OLACAKTIR ! BİR KONU İLE İLGİLİ TÜM AYETLERİ BİR ARAYA TOPLAMADAN YAPILAN SONUCA VARMA ÇALIŞMASININ KLASIK HATALI VERSIYONUNA BIR ORNEK DAHA...
İblis melek midir, cin midir? 2:34'e göre melektir: "Hani meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu." 18:50'ye göre ise cindir: "Hani biz meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis’ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı." İblis'in melek mi cin mi olduğu çelişkidedir. Zaten saygı ile eğilme emri meleklere verildiyse, ve İblis bir melek değilse, İblis bu emre tabi değildir. İblis'in tabi olmadığı bir emre uymadığı için cezalandırılması da bilahare çelişki teşkil etmektedir.
İBLİS - ESKİ ADI EZAZİL - MELEKLERİN LİDERİ İDİ...YANI İBLİS MELEKLERİN KOMUTANI İDİ...O AYRI BİR KONU...AMA ŞURASI KESİN,İBLİS ATEİSTLER GİBİ KAFASI BASMAYAN BİRİ DEÐİLDİ, ALLAH " EY MELEKLER SECDE EDİN " DENİNCE " EY KANDIRALI İBLİS SENDE ET " DENMEDEN MESAJI ALACAK BİR TİPTİ ..AMA İSYAN ETTİ VE EZAZILLİKTEN, İBLİSLİÐE DÜŞTÜ ...ZATEN ATEİSTLERDEN AKILLI OLDUÐUNA EMİN OLDUGUMUZ BU MELUN DA : " EY RABBİM AMA BANA SECDE ET DEMEDIN KI " DEMEDI ..! İBLİS ANLADI AMA ATEIST ANLAMADI ...SEVİYE...
Melekler Allah'a karşı gelebilir mi? "Göklerde ve yerde bulunan canlılar ve melekler büyüklük taslamadan Allah’a boyun eğerler. Üzerlerinde hakim ve üstün olan Rablerinden korkarlar ve emrolundukları şeyleri yaparlar." (16:49-50) "Hani meleklere, “Adem için saygı ile eğilin” demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu." (2:34) Bu çelişki, İblis'in bir melek olup olmadığı çelişkisi ile de alakalıdır.
İLK BAŞTA İLK DÜÐMEYİ YANLIŞ İLİKLERSEN DEVAMI DA BÖYLE YANLIŞ GELİR İŞTE...
İlk Müslüman kimdir? Muhammed mi (6:14, 6:163), İbrahim mi (3:67), yoksa İsa mı (3:52, 5:110-111)?
Allah-u Teala ilk insan Hz. Adem’e, onun ve çocuklarının dünyada rahat ve huzur içinde yaşamaları için, ahirete cennete gidebilme sebepleri olabilecek bazı kuralları sayfalar halinde ( 10 sahife) indirir. Aradan insanlar zamanlar geçer. İnsanlar bu kuralları bozar, unuturlar. Kullarına daima şefkatli olan Allah-u Teala sayfalar halinde Hz. Şit’e (50 sayfa), Hz. İdris’e (30 sayfa), Hz. İbrahim’e (10 sahife) dünya ve ahiret huzurunu sağlayacak kurallar gönderir. İnsanlar her defasında bunları bozar, sapıtır, ahlaksız, zalim bir toplum olurlar. Allah-u Teala insanlar çoğalıp sayıları ve sorunları artınca onlara olan acıma ve merhametinden dolayı bu defa sayfa değil kitap gönderir. İnsanlar dünyada mutlu olsunlar, ahrette cehennemden kurtulsunlar diye Hz. Musa’ya Tevrat’ı indirir. İçinde devlet yönetimi, ahlak, geçmiş toplulukların ibretlik hikayeleri vardır. Ama insanlar zamanla bu kuralları bozar tahrif eder, yok ederler. Allah-u Teala kullarına yine kitap, yine peygamberler gönderir. Bazı aşırı zalim toplulukları helak edip, benzeri yolda olanları böylece uyarır.
Tevrat’ın bozulmasından sonra Allah-u Teala Hz. Davut’a Zebur’u indirir. İçerisinde ilahiler, dualar,vardır...
Aradan zaman, insan, mekanlar geçer. İnsanlar Zebur’u da bozar. Allah-u Teala yine kitap gönderir. Hz. İsa’ya İncil’i indirir. İçinde ahlaki kurallar vardır fakat insanlar kısa süre içinde bunu da bozarlar, tahrif ederler ve 571 yılına gelinir.
Allah-u Teala tüm zaman ve toplumlara indirdiği kuralların hepsini birden Kur’an-ı Kerim de toplar ve Hz. Muhammed’e gönderir. İçinde yönetim, ahlak, iktisat, dua, tevhit, kıssalar... vardır. Hz. Adem, Musa, İsa, Davud’a... gönderilen kuralların tümü artık tek bir kitaptadır... Kur’an-ı Kerim’de Allah-u Teala’nın “Kur’an-ı ben indirdim, ben koruyacağım” taahhüdü bulunmaktadır.Kıyamette yaklaşmıştır. Kur’an asla bozulmayacaktır. Tüm resullere indirilen kuralların hepsi Kur’an-ı Kerim’de biz Müslümanlara bildirilmiştir. O nedenle bizler tüm resul ve kitaplara inanmak zorundayız. Çünkü onlar aynı Allah’ın kurallarıdır ve aynı kurallar bizlere bildirilmiştir. Kısaca Hz. Adem’in kuralları da Hz. Musa, Hz. Muhammed’in kuralları da aynıdır. Eskiden o kurallara Yahudilik- Hıristiyanlık deniyordu. Şimdi İslamiyet. Ama kurallar, ilahi mesaj ve o mesajın sahibi aynı ilahtır. Peygamberler , kitap isimleri ve dinlerin adları faklı olabilir ama öz, mesaj hep aynı idi.
Allah-u Teala bütün insanlara aynı kuralları (İslâmiyet’i) emretmiş, bu kurallar Kur’an gelene kadar insanlar tarafından devamlı bozulmuştur. Kıyamet yaklaştığı için Kur’an-ı Kerim Allah tarafından koruma altına alınmıştır ve içindeki tüm resullere indirilen kuralların tamamı, bozulmadan kıyamete tek baki kalacaktır.
NOT : Bütün dinlerde İslamiyet’in kurallarının indirildiğine dair deliller :
Allah-u Teala her topluluğa mutlaka bir peygamber indirmiştir. İlahi mesajın ulaşmadığı hiç bir kavim, topluluk yoktur. Kızılderililerden, Çinlilere, zencilerden, beyazlara...Putperest, politeist ( çok tanrılı) dinlerin kökenine baktığımızda hepsinde ilahi mesajın bozulmamış kırıntılarını görmek mümkündür.
Yahudiler domuz eti yemezler, faiz almaz, kumar oynamazlar. Tekke takarlar , cumartesi günü toplanırlar .
Hıristiyan papazlar oruç tutar, tekke takarlar, pazar günü toplanırlar. Hıristiyan rahibeler tesettürlü gezerler.
Kızılderililer tanrılarına büyük ruh derler:Adem (AS)'a üflenen ilahi ruh'un ASLI ,BÜTÜNÜ , büyüğü Yüce Yaratıcı'dadır. Afrika’da Mau mau kabilesi " tek olan doğmamış ve doğurulmamış eşi benzeri olmayan her şeyi bilen işiten güçlü... bir tanrıya " inanırlar :İhlas suresi , aynen...! Orta Asya'daki Türkler Ahiret'e inanırlardı.Hindu tanrılarının pek çok kolu ve gözü vardır , yani "Tanrı her şeyi görür ve her şeye ulaşır ."... Fakat zamanla Allah’tan gelen mesajlar insanlarca bozulmuş ve asli özelliklerini kaybetmişlerdir.
Cehennem'de insanlar ne yiyecektir? Acı ve kötü kokulu bir dikenli bitki mi (88:6), kanlı irin mi (69:36)? İki ayet de, söz konusu yiyeceklerin Cehennem'deki tek yiyecek olduğunu iddia etmektedirler, birebir çelişmektedirler. Bunlarla bilahare çelişen 37:62-68, cehennemde insanların zakkum ağacının meyvelerini yiyeceğini ve kaynar sudan karışık bir içecek içeceğini iddia etmektedir. Üç yönlü bir çelişki söz konusudur.
gidince görücen dicem ama önce cevap: cehennem kat kattır...her katın ayrı ceza sekli vardır...hatta yeri değil ama cehennemde soğuk ile de ceza verileceği kur'an'da bildirilir...- not : cennette kat kattır, cehennem gibi...ama bu seni ilgilendiren bir haber diil
Bir Müslüman'ın kaç annesi vardır? 58:2'ye göre bir ("Onların anaları ancak, kendilerini doğuran kadınlardır."), 33:6'ya göre ise birden fazla ("Onun [Muhammed'in] eşleri de mü’minlerin analarıdır.").
BUNA CEVABA GEREK YOK SANIRIM.
Meryem'e İsa'nın doğacağı haberini bir melek mi (19:17-19) yoksa birden fazla melek mi (3:42, 3:45) vermiştir?
3:42,3:45 : DOÐUMDAN ÖNCE MELEKLERİN KONUŞMASI...19:17-19 : CEBRAİL'İN BABASIZ DOÐUM OLAYININ OLMA ANINDAN HEMEN ÖNCEKİ ZİYARETİ...SANKİ BİR İNSANI SADECE BİR KERE MELEK ZİYARET EDEBİLİR DİYE BİR KURAL VAR...!
Allah'ın bir günü, 1000 yıla mı (22:47, 32:5), 50.000 yıla mı (70:4) eşdeğerdir?
ZAMANIN İZAFİLİÐİ DİYE BİSİ DUYMADI BU ATEİSTLER SANIRIM ...NE DİYELİM...UZAYDA İKİ FARKLI YER ARASINDA ZAMAN DA FAKLI İŞLER...AYETLER OKUNURSA İKİ FARKLI YERDEN BAHSEDİLİR...DETAY İÇİN BAKINIZ : QUANTIM FİZİGİ VE İZAFİYET TEORİSİ
Cennet'te bir bahçe mi (39:73, 41:30, 57:21, 79:41), birden fazla bahçe mi (18:31, 22:23, 35:33, 78:32) vardır?
TEK CENNET Mİ VAR..ÖNCE ONU ARASAN KUR'AN'DA...!
Allah insanları üç sınıfa mı (56:7) yoksa iki sınıfa mı (90:18-19, 99:6-8) ayıracaktır?
IKI SINIFA ...AMA BİR KISMI - SAG TARAFINDAN VERİLENLERİN - ÖNDE OLANLARINA HITAP EDİLİR (56:7) 'DA...!BUNLAR TEFSİRLERDE ACIKLANIR...ASHABUL MEYMENE - SAG ATARFTAN ALANLARIN ÖNÜNDE OLANLAR - SABIKUN - ONDE OLANLAR - VARDIR...YANI TEMELDE IKI SINIF VARDIR...SAG VE SOL ARAFTAN KİTAPLARINI ALANLAR...AMA SAÐ TARAF İÇİNDE YER ALIP ONLARDAN DA ÖNDE OLANLAR VAR...BUNLAR SAÐ ELİNDEN KITAP ALANLARIN DA - FAZİLET YÖNÜNDEN ÖNUNDE - OLAN BİR ÜÇÜNCÜ GRUPTUR
İnsanın canını tek bir melek mi (32:11), birden fazla melek mi (47:27), yoksa Allah bizzat kendisi mi (39:42) alır?
HER ŞEY ALLAH'TANDIR.AMA VASITA KULLANIR...HATTA KULLARINA CEZA VERMEK İÇİN BİLE ... TABIAT KURALLARINI MIKAIL EMRINE VERIR...CAN ALMA GÖREVİNİ AZRAİL'E..GÜNAH YAZMA İŞLERİNİ K .KATİBİN MELEKLERİNE..AMA HEPSİ ALLAH'A BAÐLIDIR..O'NUN İZNİ OLMADAN ONLAR HİÇ BİR ŞEY YAPAMAZLAR!.CAN ALAN AZRAIL'IN ISE YARDIMCILARI VARDIR :(47:27
Allah, Firavun'a bir peygamber mi (7:103, 73:15), iki peygamber mi (10:75) göndermiştir?
ÖNCE MUSA (AS)'I TEK BAŞINA FRAVUN'A GÖNDERİYOR... DAHA SONRALARI MUSA KENDINE YARDIMCI İSTEYİNCE HARUN (AS)'I DA ALLAH GÖREVLENDİRİP MUSA ILE BERABER YENİDEN FRAVUN'A GÖNDERİYOR...YANI ÖNCE BİR SONRA İKİ !BU OLAY KUR'AN'DA ANLATILIR
Allah, Ad kavmini bir günde mi (54:19), birden fazla günde mi (41:16, 69:6-7) yok etmiştir?
BİRİNCİ AYET KASIRGANIN BAŞLADIÐI GUNDEN AHSEDER...DİÐER AYETLER İSE DETAY VERİR.YANİ BİRİNCİ AYETTE FELAKETİN BAŞLADIÐI GÜNDEN BAHSEDİLİR...DEVAMI DİÐER AYETLERDE...ZATEN BİRİNCİ AYETTE ONLARIN HELAK EDİLMESİNDEN BAHSEDİLMEZ, KASIRGANIN BAŞLADIÐINDAN BAHSEDİLİR...GÜNLÜK HAYATTA DA BU KULLANILMAZ MI..." ŞİDDETLİ YAÐMUR BİR NİSAN GÜNÜ BAŞLAMIŞTI...TAM BİR HAFTA SÜRDÜ...!"
Allah, gökleri ve yeri altı günde mi (7:54, 10:3, 11:7, 25:59), sekiz günde mi (41:9-12) yaratmıştır?Allah, önce yeryüzünü sonra gökyüzünü mü (2:29), yoksa önce gökyüzünü sonra yeryüzünü mü (79:27-30) yaratmıştır?
Bir çok ayette göklerin ve yerin 6 günde yaratıldığından söz edilir. Fussilet suresinde ise göğün ve yerin yaratılış ve düzenlenme safhalarından söz edilirken toplam 8 günün ortaya çıktığı öne sürülmekte ve bunun çelişki olduğu düşünülmektedir. Oysa belirtilen yaratma aşamalarının yanlış hesaplanması sonucundan ötürü çelişki var gibi görünmektedir. Eğer ayetteki ifadeler dikkatli okunursa yaratılış kısmının sadece 6 günde olduğu anlaşılacaktır. Şimdi Fussilet Suresindeki ayetleri görelim:
§ De ki: "Gerçekten siz mi yeri iki günde yaratanı inkâr ediyor ve O'na birtakım eşler kılıyorsunuz? O, alemlerin Rabbidir." Orda (yerde) onun üstünde sarsılmaz dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip-arayanlar için eşit olmak üzere ordaki rızıkları dört günde takdir etti. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: "İsteyerek veya istemeyerek gelin." İkisi de: "İsteyerek (İtaat ederek) geldik" dediler. Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti. Biz dünya göğünü de kandillerle süsleyip-donattık ve bir koruma (altına aldık). İşte bu, üstün ve güçlü olan, bilen (Allah)'ın takdiridir. (41 Fussilet Suresi, 9/12)
Burada 9. ayette yerin yaratılmasının iki günde olduğu bildirilmektedir. 10. ayette ise dağların ve besinlerin takdir edilmesinin 4 günde olduğu söylenmektedir.Yerin ve göğün yaratılış süreci beraber gerçekleşmiştir. Allah göklerin ve yerin birlikte iken onları birbirinden ayırdığını ayette bildirmektedir
O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık …… (21 Enbiya Suresi, 30)
Yer yaratıldığında gökte diğer yandan aynı zamanda yaratılmaktadır. 11. ayete bakarsanız burada sonra duman halinde olan göğe yönelindiğinden söz edilir. Bu ifadeden de anlaşılacağı gibi bir gök vardır. Daha önceden var edilmiştir. Dolayısı ile bundan sonra bir yaratma söz konusu değildir. 12. ayete bakılırsa burada var olan göğün 7 kat olarak düzenlendiğinden söz edildiği görülecektir. Bu ayette geçen ifade yaratmaktan farklıdır.yaratmak değil düzenlemedir.. Yani burada yaratılmış var edilmiş bir şeyin daha sonradan düzenlenmesi söz konusudur. Bu düzenleme 2 gün sürmüştür. Bu bir yaratılma değil bir düzenlemedir sadece. O yüzden 6 günde yaratmanın dışında bir süreci ifade eder. Yaratılmanın olduğu kısım 9 ve 10. ayete bildirilen 6 günde tamamlanmıştır. Dolayısıyla yaratmanın 8 gün sürmesi söz konusu değildir.
Yukarıda ki ayetlere göre düşünülürse, ilk iki günde yer yaratılmaya başlanmıştır. Sonraki dört günde yeryüzündeki dağlar oluşmaya başlarken bir yandan da atmosfer oluşmaya başlamıştır. Bu esnada yeryüzünde ilk besinlerin de oluşmaya başlandığı anlaşılmaktadır.Bu besinleri günümüzdeki bitkiler vs olarak düşünmemek gerekir. Bu ilk canlılığın yeryüzünde oluşmaya başlanmasıdır. Ayetteki ifade dikkatli edilirse “isteyip arayanlar” için besinlerin yaratıldığı söylenmektedir. Yani yeryüzünün ilk taratılmasından sonra yerde var olan canlı türleri hangisiyse ( Örneğin o dönemki atmosfer şartlarına göre bakteriler olabilir) onların ihtiyacı olan yani ayetteki ifadeyle onların isteyip aradığı besinler de aynı anda var edilmiştir. Bu süreç 4 gün sürmüştür. Toplam olarak yerlerin ve göklerin yaratılması bu 6 günde meydana gelmiştir. Burada yaratma süreci bitmiş ve düzenleme süreci başlamıştır. Son iki günde ise daha önceden var olan, yaratılmış olan gökyüzünün günümüzde olduğu gibi 7 kat olarak düzenlenmesidir.
Ayrıca gün kelimesinin Kur'an'da " Çağ,dönem,..." anlamlarında kullanıldığını da unutmayalım!Yani Dünya 6 dönemin sonunda var edilmiş, yaratılmıştır !
Bu mesaj jakobe tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 22.05.2006 - 21:15
#452 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 22.05.2006 - 21:40
(16:67) BURADA İÇKİ İYİ DENMEZ ...BAHIS KONUSU OLAN ÜZÜMDÜR..ÜZÜMDEN İYİ RIZIK OLARAK BAHSEDİLİRKEN - HELALINDEN YERSEN YANI - AYNI ZAMANDA İÇKİ OLUNCA KOTULUGUNDEN DE BAHSEDILIR...(2:219) AYETIN DEVAMINDA FAYDASI ZARARINDAN FAZLADIR DENILEREK ASIL MESAJ VERILIR...DIKKAT EDILMESI GEREKEN BURASIDIR...AYET : İÇKİYİ YASAKLAMADA ZİHİNLERİ BUNA HAZIRLAMA AŞAMASIDIR...SİZ ONU IYI OLARAK İÇERSİNİZ AMA ASLINDA KOTU TARAFI COK DAHA FAZLADIR DER AYET...(5:90-91) İSE SON MESAJI VERIR...ASAMA ASAMA İÇKİ YASAKLANMIŞTIR...ÖNCE NAMAZDA İKEN İÇİLMESİ YASAKLANMIŞ , SONRA ZIHINSEL OLARAK BU YASAK BEYINLERE YERLEŞTİRİLMİŞ, EN SONUNDA İSE ASIL HEDEF AÇIKÇA İFADE EDİLİR:İÇKİ ŞEYTANIN PİSLİÐİDİR...!
109:1-6'da Muhammed, kafirlerin tapındığı tanrının veya tanrıların Allah'tan farklı olduğunu söylemektedir. Burada kafirler ile kime atıfta bulunulduğu belli değildir -- Ehl-i Kitap (Yahudiler ve Hıristiyanlar) ya da putperestler söz konusu olabilir. Halbuki Kuran, Yahudiler ve Hıristiyanlar'ın da (2:62, 2:139, 3:64, 29:46), putperestlerin de (16:35, 39:3) Allah'a inandığını öğretmektedir. İddiaya göre Putperestler Allah'a ortak koşmakla birlikte Allah'a inanmayı sürdürmektedirler. Muhammed'in iddiası yalanlanmaktadır.
ALLAH'IM SEN SABIR VER BU ATEISTLERLE UGRASMAK NE GICIK BIR SEY .... TABII KI KAFIRLERIN TANRISI ILE BIZIM KI FARKLI ...ONLAR DA ALLAH'A INANIR AMA SONRA ONA - HASA - BIR SURU SIFAT ISNAT EDERLER...YOK MELEKLER KIZLARI, YOK PUTLAR O'NA YAKINLASTIRACAK BIR VASITA, YOK KURBAN OLARAK ONA ZAYIF - CILIZ VERILEBILIR...TURLU YALAN-IFTIRALAR ONA ISNAT EDILIR..EVET BIR TANRI INANCI VAR TABII AMA ICI KOF, FARKLI VE ŞİRK DOLU.TIPKI BAZI BEYINLER GIBI !
Kıyamet gününde, şefaat (aracılık) mümkün olacak mıdır (20:109, 34:23, 43:86, 53:26), olmayacak mıdır (2:122-123, 2:254, 6:51, 82:18-19)?
ALLAH'IN IZNI DISINDA SEFAATCI OLMAYACAKTIR...YANI SEFAATCI VARDIR AMA ALLAH KIME IZIN VERIRSE, YOKTUR AMA SADECE ALLAH'IN IZIN VERDIKLERI HARIC...YANI ISTISNALAR HARIC SEFAATCI YOKTUR...BAZI AYETLER GENELI IFADE EDERKEN - YANI SEFAAT OLMAYACAK- BAZISI DA ISTISNALARA PARMAK BASAR - AMA ALLAH'IN IZNI ILE SEFAAT EDECEKLERE - AMAÇ: SEFAATLE KURTULUŞA KANMA, GUVENME ,SEN KENDI İYİLİÐİN İLE CENNETİ HAK ETMEYE CALIŞ , MESAJIDIR...!
Kötülüklerin kaynağı Allah mıdır (4:78), insanın kendisi midir (4:79) yoksa Şeytan mıdır (38:41)? Özellikle arka arkaya gelen 4:78 ve 4:79'un birbirleri ile birebir çelişmesi dikkat çekicidir. Bu üç yönlü çelişki, günah / kader çelişkisi ile de alakalıdır.
ALLAH'IN IZNI OLMADAN NE OLABILRI KI..O IZIN VERMEDEN YAPRAK BILE KIMILDAMAZ...YANI HER SEY ALLAH IZIN VERIRSE OLUR...AMA ; ALLAH SUNU ISTER : KOTULUK YAPMA,CEZASI VAR DER, ALLAH ISTEMEZ, HARAMDIR DER, IYILIK YAP , CENNET VAR DER...AMA BIRI ILLA BEN CEHENNEME GITMEK ISTIYORUM DER, KOTULUGE YONELIRSE ALLAH ONA O KOTU ISI YAPMA GUCUNDEN MAHRUM BIRAKMAZ - IZIN VERIR - AMA RAZI OLMAZ... O KISIDE KENDI ELI ILE ISLEDIKLERI SONUCU KENDI KENDINE CEHENNEME GIDER! YANI IYILIKLER ALLAH'TANDIR, HAVA, SU, AKIL, IYILIGI TESVIKI ILE INSANLARIN GUZELE YONELMESI ...AMA KOTULUK SADECE BIZIM ELLERIMIZ ILE ISLEDIKLERIMIZIN SONUCUDUR KI , O DA YINE ALLAH-TAN- IZNI ILE OLUR...AMA O IZINI VERIRKEN ASLA ONDAN RAZI OLMAZ...KOTULUK SEYTAN+KOTU NEFIS ISBIRLIGININ SONUCUDUR
Allah çirkin işlerin yapılmasını emreder mi? 7:28 ("Şüphesiz, Allah çirkin işleri emretmez.") ve 16:90'da ("Şüphesiz Allah, adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder; hayasızlığı, fenalık ve azgınlığı da yasaklar.") Allah'ın çirkin işleri emretmediği öğretilir. Hatta 2:169'da çirkin işleri Şeytan'ın emrettiği belirtilir ("O [Şeytan], size ancak kötülüğü, hayasızlığı ve Allah’a karşı bilmediğiniz şeyleri söylemenizi emreder."). Ayrıca Allah'ın bir ülkeyi haksız yere helak etmeyeceği öğretilir (6:131). Fakat tüm bu öğretiler 17:16'da yalanlanmaktadır: "Biz bir memleketi helâk etmek istediğimizde, onun refah içinde yaşayan şımarık elebaşlarına (itaati) emrederiz de onlar orada kötülük işlerler. Böylece o memleket hakkındaki hükmümüz gerçekleşir de oranın altını üstüne getiririz." Allah insanlara çirkin işlerin yapılmasını emretmekte, sonra da bunu bahane olarak kullanıp ülkeyi haksız yere helak etmektedir. Çelişki ortadadır.
ALLAH BIR KAVIM HELAKI HAK ETMEK ICIN YARISMADIKTAN, KOTULUK BATAKLIGI ICINDE YUZMEDIKTEN SONRA ONLARI HELAK ETMEK ISTEMEZ...AMA O KAVIM HELAK OLMAK ICIN HER SEYI - ADETA YARISIRCASINA- YAPINCA , ONLARIN BASINA BIR ZALIM IDARECI GETIRTIR...O ZALIMDE ONLARA O HAK ETTIKLERI CEZAYI VERIR.. ALLAH AZMAYANA CEZA VERMEZ, KISACA " BIZ BIR MEMLEKETI HELAK ETMEK ISTEDIGIMIZDE " CUMLESI ; " ARTIK HELAKI HAK EDECEK HER SEYI YAPAN MEMLKETI HELAK ETMEK ISTEDIGIMIZDE " SEKLINDE ANLASILMALIDIR ...!:
Allah adil midir? 39:69'a göre öyledir: "Yeryüzü Rabbinin nuruyla aydınlanır. Kitap (amel defterleri) ortaya konur. Peygamberler ve şahitler getirilir ve haksızlığa uğratılmaksızın aralarında adaletle hüküm verilir." Ama, örneğin 14:4'e göre, Allah insanları keyfine göre sapkınlığa sürüklemektedir: "Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir." Bu durum, 4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31 ile de desteklenmektedir. İnsanları keyfince saptıran Allah, sonra da bu insanları saptıkları için cezalandırmaktadır, mesela 16:94'te belirtildiği üzere: "Allah yolundan sapmanız sebebiyle kötü azabı tadarsınız. (Ahirette de) sizin için büyük bir azap vardır." veya 72:15'te belirtildiği üzere: "Hak yoldan sapanlara gelince, onlar cehenneme odun olmuşlardır." Allah'ın kendi saptırdığı insanları cezalandırılması adil midir? Sapkınlığın asıl sorumlusu kimdir? Günah / kader çelişkisi burada açıkça ortaya konulmaktadır.
* Allah insanı doğru yola mı iletir (10:35) yoksa keyfine göre istediğini doğru yola, istediğini sapkın yola mı iletir (4:88, 4:143, 6:125, 7:178, 7:186, 13:27, 13:33, 14:4, 16:93, 17:97, 35:8, 39:23, 40:33, 42:46, 74:31)?
BUNUN CEVABI AYNI ZAMANDA HEMEN ÜSTTEKI IDDIANIN CEVABINI DA TAMAMLAMAKTADIR Tevbe : 87 :" ...Kalplerine mühür vuruldu. Bundan dolayı onlar anlayışsızdırlar "
En'am :46 :" eğer Allah kulaklarınızı ve gözlerinizi alır da kalplerinize mühür vurursa..."
A'raf :101 " İşte kâfirlerin kalplerini Allah böyle mühürler. "
Nahl :108 " İşte onlar Allah'ın, kalplerini, kulaklarını ve gözlerini mühürlediği kimselerdir. "
Bu ve benzeri ayetler hep aynı soruyu gündeme getirmektedir, allah 'u Teala insanların iradesine müdahale edip onları - Haşa - sapıklık içinde mi bırakmaktadır ...?
ASLA ! Kur'an'ın ayetlerini bir bütün içinde değerlendirdiğimiz zaman , aynı konudaki ayetleri yan yana getirdiğimiz zaman sorun kendiliğinden hallolmaktadır...
Aşağıdaki ayetleri okuyunca görülecektir ki " insanların kendi davranışlarının sonucunda " Allah'u Teala böyle yapmaktadır...
Nisa :155 " Sözlerini bozmalarından,Allah'ın ayetlerini inkar etmelerinden ,haksız yere peygamberleri öldürmelerinden ve " kalplerimiz mühürlü " demelerinden ötürü onları lanetledik, tam aksine inkarlarından ötürü Allah onların kalplerini mühürlemiştir."
Bakara: 88 " Kalplerimiz perdelidir" dediler. Hayır ; küfür ve isyanları sebebiyle Allah onlara lânet etmiştir. O yüzden çok az inanırlar. "
Bakara :93 " Onlar: İşittik ve isyan ettik, dediler. İnkârları sebebiyle kalplerine buzağı sevgisi dolduruldu "
Yunus :74 . " Onlar daha önce yalanladıkları şeye inanacak değillerdi. İşte haddi aşanların kalplerini biz böyle mühürleriz. "
Nahl : 104 " Allah'ın âyetlerine inanmayanlar yok mu, kuşkusuz Allah onları doğru yola iletmez "
Sâf :5 " Onlar yoldan sapınca, Allah da kalplerini saptırmıştı "
Mutaffifin . 14 " Onların işlemekte oldukları (kötülükler) kalplerini kirletmiştir
Melekler dostumuz mudur? 2:107 ve 29:22'ye göre Allah'tan başka dostumuz yoktur, ama 41:31'e göre melekler dünya hayatında da âhirette de dostlarımızdır.
MELEKLERLE ALLAH'I BU KARSI KARSIYA GETIRME MANTIGI DA NE KI...ZATEN MELEKLER ALLAH'IN EMIRLERINI YERINE GETIREN VARLIKLAR DEGIL MI... IMANI NOKTADA, HUKUM VERMEDE ... TEK DESTEK - DOST TABII KI ALLAH'TIR! AMA MELEKLER DE UNUTMAYALIM KI O'NUN EMRINDEDIRLER...YANI EGER BIRININ DOSTU MELEK ISE ASLINDA ASIL DOSTU ALLAH'TIR
Herşey Allah'a boyun eğer mi? 30:26'ya göre herşey Allah'a boyun eğer, ama düzinelerce ayet, hem Şeytan'ın (7:11, 15:28-31, 17:61, 18:50, 20:116, 38:71-74) hem de birçok değişik insanın Allah'a boyun etmeyi reddetmesinden, başkaldırmasından sözeder.
YER VE GÖKTE HER ŞEY ALLAH'A ITEAT EDER..GEZEGENLER,AGAÇLAR,SU,HAVA,HAYVANLAR,
GÜNEŞ, ..SADECE INSAN VE CIN - SEYTAN'DA CIN IDI UNUTMAYALIM !- "SERBEST " BIRAKILMISTIR, ÖZGÜRDÜR...EGER KENDİ HUR IRADELERI ILE ALLAH'A ITEAT EDERLERSE CENNETE GIDERLER, ETMEZLER ISE CEHENNEME ! YANI HUR IRADE SAHIBI IKI CINS VARLIK CENNET-CEHENNEM ILE MUHATAPTIR, GERISI ZATEN KURULMUS MAKINE-ROBOT GIBI ALLAH'A ITEAT EDERLER!
Allah, şirki (kendisine ortak koşulmasını) affeder mi (4:153, 25:68-71), affetmez mi (4:48, 4:116)
ŞİRK ILE OLMEDIKTEN SONRA TABII KI ALLAH GUNAHTAN DONENLERI AFEDER...YANI BIR KERE HATA IŞLEYEN EBEDI CEHENNEMLIK OLSA IDI...O HOO HO ...ZATEN AYETLERDE TEVBE EDENLERDEN, GUNAHTAN DONENLERDEN BAHSEDER...!AYETLERIN MEALLERINI YAZSALAR HER SEY ORTAYA CIKACAK...OKUYAN ANLAYACAK- ATEIST MANTALITEYE SAHIPLER HARIC TABII - AMA SADECE AYET NUMARASINI VER VE NUMARAYA DEVAM ET...
"Musâ’nın kavmi onun (Tur’a gitmesinin) ardından, ziynet eşyalarından, böğürmesi olan bir buzağı heykeli (yaparak ilah) edindiler." (7:148) Musa'nın kavmi, Musa Tur'dan dönmeden önce mi (7:149) yoksa döndükten sonra mı (20:91) bu hatalarından vazgeçip tövbe ettiler?
SOZ OLARAK MUSA DONMEDEN BIZ TEVBE ETMEYIZ DIYORLAR AMA O DAHA DONMEDEN PRATIKTE PISMANLIK DUYUYORLAR!AYETIN BASINDA DEDILERKI SOZU DE BUNU DOGRULAR...O DONMEDEN TEVBE ETMEYIZ...AMA BUYUK SOZ SOYLEMISLER KI O DONMEDEN PISMANLIK BASLAMIS!
* Yunus sahile atıldı mı (37:145), atılmadı mı (68:49)?
ATILDI ... (68:49) TA ZATEN ATILMADI DEMIYOR, ALLAH'IN AFFI OLMADAN ATILACAKTI DOYOR..YANI AYETTE ATILMA OLAYI YINE OLAAK ALLAH'IN BAGISLAMASI OLMADAN GERCEKLESECEKTI , DENMEKTE...AMA BAGISLANMA ILE ATILDI ...!
Namuslu kadınlara zina isnat edenler (evlilik dışı cinsel ilişkide bulunduğu yönünde iftira atanlar) affedilebilir mi (24:4-5), affedilemez mi (24:23)?
CEZASINI CEKIP, TEVBE EDEN AF EDİLİR...AMA CEZASINI CEKMEDEN SU BU SEKILDE KURTULAN ISE AHIRETTE CEZALANDIRILACAKTIR
Kıyamet gününde, kafirlere kitapları (günahlarının kayıtları) arka taraflarından mı (84:10), sol taraflarından mı (69:25) verilecektir?
SOL ARKA TARAFLARINDAN
Kuran, önceki kitapları doğrulayıcı mıdır (2:97) yoksa düzeltici ve yerine geçici midir (16:101) ?
BOZULMADAN ONCEKI HALLERINI DOGRULAYICI, AMA BOZULMUS SU ANKI HALLERININ YERINE GECEN..AMA IKINCI AYETIN ASIL AMACI FARKLI ... ONU BILE ANLAMAMISSIN...!
Kuran benzeri bir kitap kesinlikle yazılamaz denmektedir (2:24, 17:88) ama aynı zamanda Tevrat ve Kuran eşdeğer sayılmaktadır (28:49, 46:10)
BUNA CEVAP VERMEYE DEGER MI...! BOZULMAMIS TEVRAT ALLAH'IN KELAMI DEGIL MI..KURAN'I DA O INDIRMEDI MI...BENZERI YAZILAMAZ KAVRAMI ILE "KURANDAN SONRA ARTIK YAZILAMAZ" DENDIGINI ANLAMIYOR MUSUN.
Lut'un kavminin Lut'a verdiği cevap nedir? "Lut’un ailesini memleketinizden çıkarın. Çünkü onlar temiz kalmak isteyen insanlarmış(!)" (7:82, 27:56) "Eğer doğru söyleyenlerden isen, haydi Allah’ın azabını getir bize." (29:29)
YAHU BU RESUL BIR KERE KONUSUP CIKMIS MI OARDAN...DEFALARCA GITMIS, ANLATMIS, DEFALARCA YANIT ALMIS...BIRINDE " DEF OL GIT, DIGERINDE TANRIN AZABI GETIRSIN BIZE...OLMUS CEVAPLAR...VE BASKA NE CEVAPLAR...SADECE KURAN IKI CEVABI BIZLERE ILETIYOR...SIMDI BU MU CELISKI OLUYOR..HANGI KAVIM . BIZ TEK LAF ETTIK TAMAM BASKA BI SI DEMEYIZ DER...KIMI OYLE KARSI CIKAR KIMI BOYLE.. TAKI CEZAYI HAK EDENE DEK
İbrahim'in hikayesinin 19:41-49'daki anlatımı, 21:51-59'daki anlatımından oldukça farklıdır. 21'inci surede İbrahim, kavmine putperestlikleri konusunda sert çıkarken, hatta putlarını paramparça ederken, 19'uncu surede İbrahim, babasının tehdidi üzerine putperestlik karşıtı söylemine son vermekte, hatta korkup kaçmaktadır.
BU ADAM BIR KERE BU ISI YAPMAMIS KI...BIZIM PEYGAMBERIMIZI DUSUNUN...BIR KERE MEKKE'DEN CIKTI DIYE 10 SENE GECINCE ORAYI FETHETMEYECEK MI IDI...BU MANTIKLA . MUHAMMED TERKETMISTI MEKKE'YI , ORAYI NASIL ALDIGI RIVAYET EDILEBILIR DESE BIRI ONA NE SIFAT TAKILABILIR: 19. AYETTE ISE KOPUP KACMA YOK ...ONLARDAN YUZ CEVIRME , ARTIK BAGLARINI KOPARMA VAR... KORKMA - KACMA YOK, SIRKTEN VE ONLARIN TAPTIKLARINDAN UZAKLASMA VAR ...AYETI MEALEN ALALIM..NERDE BUADA KORKUP KACMA :" 48 "Sizden ve Allah'tan başka taptıklarınızdan kopup-ayrılıyorum ve Rabbime dua ediyorum. Umulur ki, Rabbime dua etmekle mutsuz olmayacağım."49 Böylelikle, onlardan ve Allah'tan başka taptıklarından kopup-ayrılınca ona İshak'ı ve (oğlu) Yakub'u armağan ettik ve her birini peygamber kıldık." AYETIN MEALINI YAZMAYINCA IFTIRALARI GERCEK ZANNEDILEBILINIYOR ...
21:76'ya göre Nuh'un ailesi tufandan kurtulmuştur, ve 37:77'ye göre Nuh'un nesli devam etmiştir, ama 11:42-43'e göre Nuh'un oğlu tufanda boğulmuştur.
CUNKU KENDINE IMAN ETMEYEN OGLUNU BIZZAT KURAN NUH'UN AILESINDEN SAYMAMISTIR...BU DA KURANDA AYNI AYETIN DEVAMINDA YAZAR...DIKKAT HEMEN DEVAMINDA...! YANI MUTLAKA OKUMUSTUR AMA ...AMAÇ KANDIRMAK...! : 45 Nuh, Rabbine seslendi. Dedi ki: "Rabbim, şüphesiz benim oğlum ailemdendir ve senin va'din de doğrusu haktır.47 Sen hakimlerin hakimisin."46 Dedi ki: "Ey Nuh, kesinlikle o senin ailenden değildir. Çünkü o, salih olmayan bir iş49 (yapmıştır). Öyleyse hakkında bilgin olmayan şeyi benden isteme. Gerçekten ben, cahillerden olmayasın diye sana öğüt veriyorum." GORMEK ISTEMEYENDEN DAHA KOR KIM VARDIR
Firavun'un Mısırlı sihirbazları Musa'ya iman etti mi (7:103-126, 20:56-73, 26:29-51) yoksa sadece İsrailoğulları kavminin küçük bir bölümü mü Musa'ya iman etti (10:75-83)?
SIHIRBAZLAR IMAN EDER AMA FİRAVUN ONLARI OLDURTUR...ARTIK IMAN ILE GOCMUSLERDIR...IKINCI AYETTE ISE SAG KALANLARDANBAHSEDILIR...ONLARDA AZ KIMSE OLARAK FRAVUNDAN KAÇARLAR...AYET ZATEN BU SAG KALANLARIN BASLARINA GELENLERI ANLATMAKTADIR!
10:90'a göre Firavun, boğulmak üzere iken tövbe etmiş ve Allah'a iman etmiştir. 10:91'e göre Firavun hayat boyu isyandaydı, kafirdi. 10:92'ye göre Firavun'un tövbesi kabul olunmuş ve Firavun kurtulmuştur. Firavun'un sadece bedenen değil, ruhen de kurtulduğunu kanıtlamak için 10:103'e başvurabiliriz: "Sonra resûllerimizi ve iman edenleri kurtarırız. (Ey Muhammed!) Aynı şekilde üzerimize bir hak olarak, inananları da kurtaracağız." Ama 4:18'e göre hayat boyu günah içinde yaşayanların son anda ettiği tövbelerin kabul edilmesi mümkün değildir.
10:92 NIN ANLATILANLARLA HIC ILGISI YOK...IMANI KABUL OLMADI VE BEDENI ILE KURTARMAK DERKEN...SUDAN BEDENINI KURTARIP CESEDINI CURUTMEDEN GELECEK NESILLERE IBRET ICIN SAKLAYACAGIZ DENIYOR AYETTE ...ATEIST INGILTERE BRITIS MUZESINI ZIYERET EDEBILIRSE O " KURTULAN BEDENI " GORUR...HANGI MANTIK BU KADAR ANLAMLARI SAPTIRMAYA YONLENDIRIR KENDINI ANLAMAK ZOR- MU ACABA...
Allah'ın kelimeleri tamdır, değişmez. (6:34, 6:115, 10:64) Buna rağmen, Allah'ın bazı kelimeleri eksik, yanlış, veya geçersiz bulunabilir ve "daha hayırlısı ve misli" (daha faydalısı ve çoğu) ile değiştirilebilir. (2:106, 16:101)
BIR AYET " MISLI VEYA DAHA HAYIRLISI " ILE DEGISTIRILEBILIR TAMAM DA...BU EKSIK, YANLIS, GECERSIZ...KAVRAMLARINI ARAYA NASIL NE NERDEN HAREKETLE SOKUYORSUN ONU ANLAMADIM...AYETLERDE " BENZER VE DAHA HAYIRLISI " KAVRAMLARI VAR...AMA DIGERLERINI ARAYA SOKUSTURMAK ... DIKKAT LUTFEN , HUKUM DEGISMIYOR, SADECE BENZERI VEYA AYNI DOGRULTUDA HDAHA HAYIRLISI GELIYOR...MESELA ICKININ HARAM KILINMASI...HUKUM BELLI . HARAM !...AMA BU TOPLUM ALISTIRILARAK ULASILAN BIR SONUC...ONCE TOPLUM KADEME KADEME YASAKLARLA ALISTIRILIYOR BU YASAGA...ASAMALAR: NAMAZDA IKEN YASAK, ZARARI COK FAZLA, ... VE EN SON TUMDEN YASAK : SEYTANIN BIR PISLIGIDIR !HUKUM DEGISMIYOR AMA TOPLUM ICIN AMAC KADEMELENDIRILIYOR...!
Zinanın cezası nedir? 24:2'ye göre zina yapan kadın veya erkeğe yüz değnek vurulmalıdır. 4:15'e göre zina yapan kadına müebbet ev hapsi uygulanmalıdır. 4:16'ya göre zina yapan erkek tövbe edip ıslah olursa hiçbir ceza uygulanmamalıdır.
4:15: ALLAH ZINANIN CEZASINI SIZE BILDIRENE DEK , ZINA EDEN KADUNLARI EVLERINDE HAPSEDIN BUYURUYOR...SONRA ISE CEZA - 4:16 : DAKI EZIYET YANI - BILDIRILIYOR. YUZ DEÐNEK ...OLAY BU KADAR BASIT
Günahlardan kim sorumludur? 17:13-15 ve 53:38-42'ye göre herkes sadece kendi günahlarından sorumludur. Ama Kuran, Muhammed zamanında yaşayan Yahudiler'i, binlerce yıl önce başka Yahudiler'in bir buzağı putuna taparak işledikleri günah için suçlamaktadır. (2:92-93)
ISRAIL OGULLARI- YAHUDILER - IRKÇI BIR DINI INANISI SAVUNUYORLARDI...KENDI SOYLERININ USTUNLUGUNU ILERI SIRIYORLARDI...AYET , GECMISTEKI YAPTIKLARINI ONLARA HATIRLATIP SOYLARI ILE OVUNMEMELRI GEREKTIGINI ONLARA HATIRLATIYOR..SIZ SU HATALARI YAPTINIZ HALA IRKINIZ ILE OVUNUP, SIZIN IRKINIZ DISINDA BASKA BIR IRKTAN GELDIGI ICIN PEYGAMBERI KABUL ETMIYORSUNUZ...DIYEREK ONLARI UYARMAKTA VE SOY USTUNLUKLERININ YANLISLIGINI GOZLER ONUNE SERMEKTEDIR...YANI ESKIYI ONLAR HALA SAVUNUYORLAR , AYETTE ESKININ YANLSIINI GOZLER ONUNE SERIYOR...!ZATEN YAHUDILERDE..." YAHU BIZI ESKI YAPTIKLARIMIZ ILE NEDEN SUCLUYORSUN " DIYE ITIRAZ ETMIYORALR...ITIRAZLARI HALA IRKCILIK TEMELINDE " NEDEN BASKA IRKTAN PEYGAMBER" MANTIGI ILE DEVAM EDIYORDU...!
#453 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 22.05.2006 - 22:10
ILGINC OLAN YAHUDILIK VE ISEVILIGIN TAHRIF OLMADAN ONCEKILERIN- ASIL YAHUDI VE ISEVILERIN - CENNETE GIDEBILECEKKEN, DAHA SONRA " ISA ALLAH'IN OGLUDUR" DEMELERI GIBI SAPMALARA UGRAYAN, TAHRIF EDILMIS DINLERE UYANLARIN ISE CEHENNEME GIDECEKLERINI TAHMIN EDEMEYEN ATEIST KAFACIKLARDIR...!BOZLUMAMIS TEVRAT VE INCIL'E ZAMANINDA INANANLAR CENNETLIK, SIMDIKI HALLERINE- BOZULMUS HALLERINE INANAN CEHENNEMLIKTIR.
Kuran'ı kim anlayabilir, kim anlayamaz? Arapça bilen herkes mi anlayabilir? "Kuran gayet açık bir Arapça'dır." (16:103) Sadece Allah mı anlayabilir? "Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir." (3:7) Akıllı insanlar mı anlayabilir? "(Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar." (3:7)
KURANDA MUHKEM AYETLER VARDIR..YANI OKUYAN HEMEN HUKUM VEREBILIR...BIR DE MUTESABIH AYETLER VARDIR KI ONLAR ANCAK ILIM EHLININ ANLAYABILECEGI, DERIN ILIM GEREKTIREN AYETLERDIR...ILIM EHLI ARASTIRIR BU MUTESABIH AYETLERI VE BIR SONUCA VARIRLAR AMA SUNU DEMEYI DE IHMAL ETMEZLER:BIZ BU KADARINI ANLAYABILDIK..ASIL ANLAMLARINI EN IYI ALLAH BILIR...!
Firavun, İsrailoğulları'nın erkek çocuklarını ne zaman öldürtmüştür? Musa peygamber olup Firavun'a dinini anlatınca mı (40:23-25), yoksa Musa daha çocukken mi (20:38-39)?
BİRİNCİ AYET ILE BAHSEDILEN FIRAVUNUN MUSA'YA IMAN EDENLERIN COCUKLARINI OLDURUN KARARINDAN BAHSEDER...(20:38-39) ISE BILDIGIMIZ OLAY ..BELLI TARIHTE TUM DOGANLARI OLDURTMESI FRAVUNUN...BUNU AYIRT EDEMIYOR MUSUN
Kader ne sıklıkta ve kim tarafından belirlenir? Herşeyin kaderi, yaradılıştan önce Allah tarafından belirlenmiş miydi? (57:22) Evrenin kaderi, her yıl bir kez olmak üzere Kadir Gecesi'nde Allah tarafından mı belirlenir? (44:3, 97:3-4) Her insan kendi kaderini kendi mi belirler? (17:13)
(44:3, 97:3-4)'TE YUKARIDA BAHSEDILEN ANLAM YOK BIR KERE..KURAN KADIR GECESINDE INDIRILMEYE BASLANMISTIR MANASI ...NE ALAKA...!?(17:13)'TA DA YUKARIDAKI ANLAM HIIIC YOK.
Şarap iyi midir kötü müdür? 2:219'da içki (dolayısıyla şarap) günahı yararından büyük olarak, 5:90'da da Şeytan'ın işi pislik olarak tanımlanmaktadır. Ama 47:15 ve 83:22-25'te Cennet'teki şarap ırmaklarından söz edilmektedir. Şeytan'ın işi pisliğin Cennet'te ne işi vardır?
ICKININ HARAM EDILISI KISACA ACIKLANDI YUKARIDA... Ş-R-P KELIMESI ARAPÇADA İÇMEK ANLAMINA GELIR...TURKÇEDE SARAP DENINCE SADECE SARHOS EDEN O LANET SEY AKLA GELSEDE ARAPCADA " ICILEN SEY " ANLAMINDA KULLANILIR...SÜT, SU, MEYVE SUYU, ...VS...BU KADAR BASIT OLAY...CENNETTE ICILEN SEY OLACAK TABII ...SARAP OLACAK...AMA - TURKCE ANLAMI ILE - SARAP OLMAYACAK...!
Cinler ve insanlar Allah'a kulluk etmek için mi (51:56), yoksa Cehennem'e gitmek için mi (7:179) yaratılmışlardır? Yaratılış amaçları Cehennem'e gitmek olan cinler ve insanlar, yani kafir olacak şekilde yaratılmış cinler ve insanlar, Allah'a nasıl kulluk edebilirler?
KULLUK ETMEK AMACI ILE YARATILDI INSAN VE CIN...AMA HUR IRADELI OLDUKLARI ICIN ISTERSE ETMEZDE...ETMEDIMI DE CINLERDE ATEISTLERLE CEHENNEMDE YANARLAR...BU KADAR BASIT !
Tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir. İnananlar bir süre Cehennem'de kaldıktan sonra kurtarılacak, kafirler ise sonsuza dek Cehennem'de bırakılacaktır. Bu kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir. (19:71-72) Ama bu sözde kesin hükümle çelişkili olarak, şehitler Cehennem'e hiç uğramadan direk Cennet'e gidecektir. (3:157-158, 3:169, 9:111)
CEHENNEME UGRAMAK ILLA YANMAK ANLAMINDA ALINMAMALI...HER HOLIVUT STUDYOLARINA GIDEN ARTIST OLMAZ DI MI...PARA VERIP GEZEN MILYONLAR VAR...AYNISI ..CENNET EHLIDE " KURTULDUKLARI YERI BIR GORMESI ICIN " CEHENNEMDE BIR GEZDIRILIRLER...AMA YANMALARI ICIN DEGIL, " GORMELERI " ICIN ...IKI KERE SUKRETMELERI ICIN...HEM CENNETI KAZANDIKLARI ICIN, HEM O YERDEN KURTULDUKLARI ICIN.. (3:157-158, 3:169, 9:111) NUMARALI AYETLERDE ISE DIREK CENNETE GIDECEK DIYE BIR IFADE YOK...SADECE CENNETE GIDECEKLER IFADESI VAR KI O DA YUKARIDAKI AYETLE CELISMIYOR...
66:8'e göre Allah Müslümanlar'ı utandırmayacaktır. Ama 19:71-72'ye göre Müslümanlar da dahil olmak üzere tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir, ve 3:192'ye göre Cehennem'e giden herkes rezil edilecektir, yani Allah tüm Müslümanlar'ı rezil edecektir. Direk bir çelişki sözkonusudur.
3:192 ATESE SOKULANLARDAN BAHSEDER...YANI CEZA CEKENLERDEN...CENNETLIKLER ZATEN ORAYI GORUP CIKACAKLAR...ATESE ATILMAYACAKLARKI...YUKARIDA ACIKLANDI ZATEN DURUM..
İsa Cehennem'de yanacak mıdır? İsa Allah katına yükselmiştir (4:158) ve Allah'a yakın olanlardandır (3:45), ama Allah'tan başka kulluk edilenler ve onların kulları Cehennemlik'tir (21:98).
MANTIGA BAKAR MISINIZ.. O BIR NEBI..O BIR TEBLIGCI, RESUL...O KIMSEYE " BENI ILAH EDININ " DEMEDI KI...BU DA ZATEN KURANDA ACIKLANIR...ISA VEYA UZEYR ( AS) PEYGAMBERDIRLER..AMA NEMRUT, FIRAVUN...VS VE ONA TAPANLAR ISE CEHENNEMLIKTIRLER...AYETIN KASTEDDIGI ZUMRE ONLAR...
Allah'ın bir oğlu olabilir mi (39:4), olamaz mı (6:101)?
BU AYETIN NERESINDE COCUK OLABILIR ANLAMI ... (39:4) : " Eğer Allah, çocuk edinmek isteseydi, yaratıklarından dilediğini elbette seçerdi " YANI "ISTEMIYOR, SECMEDI " DEMEK DEGIL MI BU AYETTEN CIKAN ANLAMI ..." O'nun nasıl bir çocuğu olabilir?" (6:101) DIYOR ZATEN AYET...!
Kaç yaratan vardır? 23:14 ve 37:125'e göre, Allah yaratanların en güzelidir. Sözü edilen diğer yaratanlar kimlerdir? Eğer birden çok yaratan sözkonusu ise, 2:54, 6:102, 12:101, 13:16, 14:10, 15:86, 35:1, 35:3, 36:81, 39:46, 39:62, 40:62, 42:11, 56:59, 59:24 gibi birçok ayette, niye Allah'tan tek yaratan olarak sözedilmektedir?
YARATANA SEKIL VERME ANLAMI VARDIR ILK AYETTE ..YANI YOKTAN VAR ETME DEGIL...SEKIL VERENLERIN EN GUZELI ALLAH'TIR...ZATEN AYET SEKILDEN SEKILE DONMEDEN BAHSEDER...AMA YOKTAN VAR EDEN SADECE ALLAH'TIR..!BU MANADA YARATMAK ALLAH'A MAHSUSTUR
33:37'de Müslüman erkeklere, üvey oğullarının boşadıkları eşleri ile evlenme izni verilmiştir. Bu iznin özellikle gelecekte Müslümanlar'a zorluk çıkmaması amacı ile verildiği belirtilmektedir. Ama bu iznin bir anlamı yoktur, çünkü Kuran aynı surenin daha önceki ayetlerinde evlat edinmeyi yasaklamaktadır. (33:4-5) Evlat edinemeyen bir adamın üvey oğlu olamaz, üvey oğlunun boşanmış eşi ile evlenme konusunda zorluk yaşaması da sözkonusu olamaz. 33:37'de verilen iznin sözde verilme sebebi dolayısı ile yalanlanmaktadır.
4-5. AYETLER EVLATLIGI YASAKLAMIYOR...SADECE EVLATLIK OZ EVLAT GIBI DEGILDIR ANLAMINDA VE HUKMUNDE AYET INDIRILMISTIR..." evlatlıklarınızı da sizin (öz) çocuklarınız saymadı " DIKKAT OZ COCUK SAYMADI DIYOR AMA YASAK DEMIYOR...ZATEN ISLAM FIKHINDA DA BOYLE BIR SEY YOK...AMA ATEIST CIKARMIS BIR YERDEN BU ANLAMI ISTE...!
Sadece insanlar mı peygamber olabilir (12:109, 21:7-8, 25:20) yoksa melekler de peygamber olabilir mi (22:75)?
HZ MERYEM'E ALLAH'IN ELCISI OLARAK KIM GITTI...ELCI DEYINCE ILLA PEYGAMBER MI ANLAMAK LAZIM..PEYGAMBER. VAHIY INDIRILEN VE INSANLARA BU VAHYI ACIKLAYANDIR..MELEK ISE ALIR ALLAH'IN EMRINI, SOZUNU...HER NEYSE ...O'NUN ELÇISI OLARAK GOTURUR EMREDILEN YERE ...NEREDE BURADA PEYGAMBERLIK ...!ZATEN MELEKLERIN IRADELERI YOKTUR..YANI BILDIGIMIZ ANLAMDA PEYGAMBER OLAMAZLAR
Ceninin cinsiyeti, döllenme anında mı (53:45-46) yoksa bir süre geliştikten sonra mı (75:38-39) belirlenir?
(53:45-46) AYETTE CINSIYET BELIRLEMEDEN BAHSETMEZ...RABBIMIZIN YARATTIGI CESITLI SEYLERDEN BAHSEDER...EGER SIRALAMA SOZ KONUSU OLSA IDI O ZAMAN ONCE GULME, SONRA OLDURME, SONRA DISILIK -ERKEKLIK SOZ KONUSU OLURDU...AYET MEALI ORTADA : "43 Doğrusu, güldüren ve ağlatan O'dur,44 Doğrusu, öldüren ve dirilten de O'dur.45 Doğrusu, çiftleri, erkek ve dişiyi, yaratan da O'dur... (75:38-39) ISE TIPPA DA UYGUN SIRALAMADAN BAHSEDER...!
Bir Müslüman, kafir anne babası ile nasıl geçinmelidir? 31:15'e göre kafir anne babanın inançlarına uyulmamalı, ama onlarla iyi geçinilmelidir. 9:23'e göre ise böyle bir durumda anne baba dost edinilmemelidir, yani onlarla iyi geçinilmemelidir.
23. AYETTE VELI EDINMEMEKTEN BAHSEDILIR..SOYLE DIYELIM..OKULA KAYDOLURKEN BIR VELIYE IHTIYAC VARDIR...SIZDEN SORUMLU OLACAK OLAN, SIZIN HAKKINIZDA SOZ SAHIBI OLACAK OLAN BIRINE...ISTE BUNUN GIBI BIR VELI OLARAK ONLARI KABUL ETMEYIN...AMA ONLARLA TABII KI IYI GECININ...TAKI SIZI HAK OLAN ILSAMDININDEN DONDURMEYE CALISANA DEK...VEYA SIZI YONETMEYE CALISANA DEK
Kafirler Müslüman olmaya zorlanmalı mıdır (8:38-39, 9:29) zorlanmamalı mıdır (2:256, 3:20, 109:6)?
AYETTE KAFIRLER YENILECEKTIR...ISLAM HAKIM OLACAKTIR DENIYOR...ZORLA MUSLUMAN OLMAK ANLAMI YOK AYETLERDE...BURADA ZORLA MUSLUMAN OLMALARINDAN SOZ EDILMEZ, ISLAM'A DUSMAN OLMAMALARI ISTENIR! ZATEN AYETTE CIZYEDEN BAHSEDILIR..CIZYE MUSLUMANDAN ALINMAZ..ISLAM HUKMU ALTINDA YASAYAN KAFIRLEDEN ALINIR!
Hıristiyanlar şefkatli ve merhametli midir (57:27) yoksa zalimler topluluğu mudur (5:51)?
HZ ISA ZAMANINDAKILER SEFKATLI, BOZULMUS OLANA UYAN GUNUMUZDEKILER ISE ZALIM...ISTE HACLI SEFERLERI ISTE IRAK,ISTA BOSNA....AFGANISTAN...BIR DAMLA PETROL BIR DAMLA KAN...!
Netice itibarı ile, bu kadar çok sayıda, önemli konularda, ve çözümü imkansız çelişkilerin varlığı, Kuran'ın geçersizliğini tartışma götürmeyecek biçimde kanıtlamaktadır.
NETICE ITIBARI ILE BU KADAR COK SAYIDA ATMASYON, ONYARGI, IFTIRA VE YALAN-DOLAN, ÖNEMLİ KONULARDA VE KENDI ICINDE BILE CELISKILI CUMLELERIN VARLIGI ATEIZMIN CIKMAZLARINI VE GECERSIZLIGINI TARTISMA GOTURMEYECEK SEKILDE KANITLAMAKTADIR....
SAYGILAR
#454
Gönderim zamanı 18.07.2006 - 18:52
Bu bölüme kadar Kuran'ın, bilimsel ve tarihsel açılardan mucizevi özelliklerine değindik. Tüm bunların yanı sıra, Kuran aynı zamanda edebi yönden de hayranlık uyandırıcı, benzersiz bir üsluba sahiptir.
Öncelikle belirtilmesi gereken Kuran'ın her çağdan, her türlü insan grubuna hitap eden bir anlatıma sahip olmasıdır. Okuyan kişinin bilgi ve kültür seviyesi ne olursa olsun Kuran herkesin anlayabileceği gibi açık, anlaşılır bir dile sahiptir. Bir ayette Allah Kuran hakkında şöyle bildirir:
Andolsun Biz Kuran'ı zikr (öğüt alıp düşünmek) için kolaylaştırdık... (Kamer Suresi, 22)
Kuran'da bu kadar kolay anlaşılır bir üslup olmasına rağmen, hiçbir yönden Kuran'ın taklidi mümkün olmamıştır. Allah'ın Kuran'ın benzersizliğine dikkat çektiği ayetlerden bir kısmı şöyledir:
Eğer kulumuza indirdiğimiz (Kur'an)'den şüphedeyseniz, bu durumda, siz de bunun benzeri bir sûre getirin. Ve eğer doğru sözlüyseniz, Allah'tan başka şahitlerinizi (kendilerine güvendiğiniz yardımcılarınızı) çağırın. (Bakara Suresi, 23)
Yoksa: "Bunu kendisi yalan olarak uydurdu" mu diyorlar? De ki: "Bunun benzeri olan bir sûre getirin ve eğer gerçekten doğru sözlüyseniz Allah'tan başka çağırabildiklerinizi çağırın." (Yunus Suresi, 38)
Kuran'ın mucize kelimesi ile nitelendirilmesinin sebeplerinden biri, yukarıdaki ayetlerde vurgulandığı gibi insan çabası ile bir benzerinin yazılamamasından kaynaklanır. İşte bu imkansızlık ne kadar büyük olursa, mucize de o denli büyüktür. Dolayısıyla Kuran'ın üslubunun yüzyıllardır milyarlarca insan arasından, tek bir kişi tarafından bile taklit edilemez oluşu, mucizevi yönünün ispatlarından biridir. F. F. Arbuthnot, The Construction of the Bible and the Koran (İncil ve Kuran'ın Yapısı) adlı kitabında, Kuran hakkında şu yorumda bulunmuştur:
Edebi bakış açısıyla değerlendirildiğinde, Kuran yarı şiirsel yarı düz yazı olarak yazılmış en saf Arapçaya örnektir. Dilbilimcilerin bazı durumlarda Kuran'da kullanılan belirli kalıp ve ifadelerle uyuşacak kurallar kullandıkları ve Kuran'a eş bir çalışma üretmek için birçok denemede bulunmalarına rağmen, henüz hiçbirinin bu konuda başarılı olmadıkları bildirilmiştir.246
Kuran'ın anlatımında kullanılan kelimeler hem anlam bakımından, hem de üslubun akıcılığı ve etkisi bakımından son derece özeldir. Ancak Kuran'ın Allah'ın emir ve yasaklarını bildirdiği kutsal bir kitap olduğuna iman etmek istemeyenler, çeşitli bahaneler öne sürerek inkara yönelmişlerdir. Allah iman etmeyenlerin Kuran hakkındaki nitelemelerine karşı aşağıdaki ayetlerde şöyle bildirir:
Biz ona (peygambere) şiir öğretmedik; (bu,) ona yakışmaz da. O (kendisine indirilen Kitap), yalnızca bir öğüt ve apaçık bir Kuran'dır. (Kuran,) Diri olanları uyarıp korkutmak ve kafirlerin üzerine sözün hak olması için (indirilmiştir). (Yasin Suresi, 69-70)
Kuran'ın Kafiye Sistemindeki Üstünlük
Prof. Adel M. A. Abbas'ın Science Miracles (Bilimsel Mucizeler) adlı kitabı
Kuran'ı taklit edilemez yapan unsurlardan bir diğeri de, Kuran'ın edebi yapısından kaynaklanır. Kuran Arapça olmasına rağmen, Arap edebiyatında kullanılan kalıplardan hiçbiriyle benzerlik taşımaz.
Kuran'daki kafiye sistemine "seci" denilir ve dilbilimciler Kuran'daki bu kafiye kullanımını da mucize olarak ifade etmektedirler. Ünlü İngiliz bilim adamı Prof. Adel M. A. Abbas, Kuran'ın dilbilim açısından bir mucize olduğunu ispatlamak üzere hazırladığı Science Miracles (Bilimsel Mucizeler) adlı kitabında, Kuran'da kullanılan harfleri, kafiye sistemini grafik ve şemalar aracılığıyla kapsamlı olarak incelemiştir. Bu kitapta Kuran'daki kafiye sistemi ile ilgili oldukça dikkat çekici tespitlerde bulunmuştur.
Bilindiği, gibi Kuran'da, 29 sure 1 ya da 1'den fazla sembolik harfle başlar. "Mukatta harfleri" olarak bilinen bu harfler, aynı zamanda başlangıç harfleri olarak da adlandırılırlar. Arapçadaki 29 harften 14 tanesi, mukatta harflerini oluşturur: Ayn, Sin, Kaf, Nun, Ra, Ya, Ta, Ha, Elif, Lam, Mim, He, Sad, Kef.
Bu harflerden "Nun" harfinin Ka lem Suresi'ndeki kullanımına bakıldığında, ayetlerin %88.8'inde "Nun" harfi ile kafiye olduğu görülür. Şuara Suresi'nin %84.6'sı, Neml Suresi'nin %90.32'si, Kasas Suresi'nin %92.05'i "Nun" harfi ile kafiyelenmiştir.
Kuran'ın tamamı göz önünde bulundurulduğunda ise, %50,08'inde "Nun" harfi ile kafiye yapıldığı görülür. Diğer bir deyişle Kuran'daki ayetlerin yarısından fazlası "Nun" harfi ile biter. Aynı uzunluktaki hiçbir edebi çalışmada, metnin yarısından fazlasında tek ses ile kafiye yapılması mümkün olmamıştır. Bu sadece Arapça için değil, tüm diller için geçerlidir.
Kuran'ın kafiye açısından genel incelemesi yapıldığında ise, kafiyelerin yaklaşık %80'inin Elif, Mim, Ya ve Nun harfleri tarafından oluşturulan üç sesten (n, m, a) oluştuğu görülür.247 "Nun" harfinin dışında, ayetlerin %30'u "Mim", "Elif" ya da "Ya" ile kafiyelidir.
Ayet numarası Surenin ismi Nun harfi sayısı
2 Bakara 196
3 Al-i İmran 121
7 Araf 193
10 Yunus 98
11 Hud 56
12 Yusuf 93
13 Rad 5
14 İbrahim 6
15 Hicr 81
19 Meryem 5
20 Taha 0
26 Şuara 192
27 Neml 84
28 Kasas 81
29 Ankebut 59
30 Rum 54
31 Lokman 7
32 Secde 27
36 Yasin 71
38 Sad 18
40 Mümin 32
41 Fussilet 30
42 Şura 6
43 Zuhruf 78
44 Duhan 44
45 Casiye 30
46 Ahkaf 26
50 Kaf 0
68 Kalem 42
Yukarıdaki tablo mukata (sembolik) harfleriyle başlayan surelerde, "Nun" harfi ile sona eren ayetlerin dağılımını göstermektedir.
Kafiyelerde en çok kullanılan dört ses:
Harf Toplam
Sesler a a m n
Ayet sayısı 949 246 666 3123 4984
Yüzde oranı
(%) 15.22 3.94 10.68 50.03 79.92
Yukarıdaki tabloda Kuran'ın kafiye sisteminin %79.92'sini oluşturan 4 harfin orantılı bir şekilde dağılımı görülmektedir.
Aşağıdaki surelerde ise bu dört harfle yapılan pek çok kafiyeden yalnızca birkaç örnek yer alıyor:
Ayet numarası Müminun Suresi
1 Kad efleha elmu'minun
2 Elleziyne hum fi salatihim haşiun
3 Ve elleziyne hum an ellağvi muğridun
4 Ve elleziyne hum lizzekati failun
5 Ve elleziyne hum lifuricihim hafizun
6 ... ev ma meleket eymanuhum fe innehum gayru melumiyn
7 ... fe ulaike hum eladun
8 Ve elleziyne hum liemanetihim ve ahdihim raun
9 Ve elleziyne hum ala salatihim yuhafizun
10 Ulaike hum elvarisun
11 ... hum fiha halidun
12 Ve lekad halakna elinsane min sulaletin min tiyn
13 Sümme cealnahu nutfeten fi kararin mekiyn
14 ... fe tebareke allahu ehsenu elhalikiyn
15 Sümme innekum beade zalike lemeyyitun
16 Sümme innekum yevme elkıyameti tubasun
17 ... ve ma kunna an elhalki gafiliyn
Ayet numarası Nahl Suresi
1 ... ve teala amma yuşrikun
2 ... ennehu la ilahe illa ena fettakun
3 ... teala amma yuşrikun
4 ... fe iza huve hasiymun mubiyn
5 ... ve menafiu ve minha te'kulun
6 Ve lekum fiha cemalun hıyne turiyhune ve hiyne tesrehun
Ayet numarası Enam Suresi
1 ... Sümme elleziyne keferu birabbihim yeadilun
2 ... sümme entum temterun
3 ... ve yealemu ma teksibun
4 ... illa kanu anha muaridiyn
5 ... fe sevfe ye'tiyhim enbau makanu bihi yestehziun
6 ... ve enşe'na min beadihim karnen aheriyn
7 ... in haza illa sihrun mubiyn
8 ... sümme leyunzarun
9 ... ve lelebesna aleyhim ma yelbisun
10 ... ma kanu bihi yestehziun
Ayet numarası Rum Suresi
6 ... ve lakinne eksere ennasi la yealemun
7 ... ve hum an elahiretihum gafilun
8 ... ve inne kesiyren min ennasi bilikai rabbihim lekafiriyn
9 ... ve lakin kanu enfusehum yezlimun
10 ... en kezzebu biayatillahi ve kanu biha yestehziun
11 ... sümme ileyhi turceun
12 ... yublisu elmucrimun
13 ... ve kanu bişürekaihim kafiriyn
14 Ve yevme tekumu essaatu yevmeizin yeteferrekun
15 ... fe hum fi revdatin yuhberun
Ayet numarası Yunus Suresi
26 ... ulaike ashabu elcenneti hum fiha halidun
27 .. ulaike ashabu ennari hum fiha halidun
28 ... ve kale şürekauhum ma kuntum iyyana teabudun
29 ... in kunna an ibadetikum legafiliyn
30 ... ve dalle anhum ma kanu yefterun
31 ... fe kul e fe la tettekun
32 ... fe enna tusrafun
33 ... ennehum la yu'minun
34 ... fe enna tu'fekun
Ayet numarası Ankebut Suresi
6 ... inne allahe leganiyyun an elalemiyn
7 ... ve leyecziyennehum ehsene ellezi kanu yeamelun
8 ... feunebbiukum bima kuntum teamelun
9 ... lenudhilennehum fi essalihiyn
10 ... ev leyse allahu biealeme bima fi essuduri elalemiyn
11 ... ve yealemenne elmünafikiyn
12 ... innehum lekazibiyn
13 ... ve leyuselunne yevme elkıyameti amma kanu yefterun
14 ... feeheze hum ettufanu ve hum zalimun
Ayet numarası Neml Suresi
12 ... innehum kanu kavmen fasikiyn
13 ... haza sihrun mubiyn
14 ... fe unzur keyfe kane akibetu elmufsidiyn
15 ... min ibadihi elmu'miniyn
16 ... inne haza lehuve elfadlu elmubiyn
17 ... fe hum yuzeun
18 ... suleymanu ve cunuduhu ve hum la yeşurun
19 ... ve edhilni birahmetike fi ibadike essalihiyn
Ayet numarası Nisa Suresi
23 ... inne allahe kane gafuren rahiymen
24 ... inne allahe kane aliymen hakiymen
25 ... ve allahu gafurun rahiymun
26 ... ve allahu aliymun hakiymun
27 ... en temiylu meylen aziymen
Ayet numarası Maide Suresi
22 ... fe inyehrucu minha fe inna dahilun
23 ... fe tevekkelu in kuntum mu'miniyn
24 ... inna hahuna kaidun
25 ... fe ufruk beynena ve beyne elkavmi elfasikiyn
26 ... fe la te'se ala elkavmi elfasikiyn
27 ... kale innema yetekabbelu allahu min elmuttakiyn
28 ... inni ehafu allahe rabbe elalemiyn
29 ... ve zalike cezau ezzalimiyn
30 ... fe katalehu fe esbaha min elhasiriyn
31 ... fe esbaha min elnadimiyn
Ayet numarası Araf Suresi
2 ... ve zikra lilmu'miniyn
3 ... kaliylen ma tezekkerun
4 ... fe caeha be'suna beyaten ev hum kailun
5 ... iz caehum be'suna illa en kalu inna kunna zalimiyn
6 ... ve leneselenne elmurseliyn
7 ... ve ma kunna gaibiyn
8 ... fe ulaike hum elmuflihun
9 ... bima kanu biayatina yezlimun
10 ... kaliylen ma teşkurun
11 ... lem yekun min essacidiyn
Ayet numarası Tevbe Suresi
7 ... inne allahe yuhibbu elmuttakiyn
8 ... ve ekserehum fasikun
9 ... innehum sae ma kanu yeamelun
10 ... ve ulaike hum elmuatedun
11 ... ve nufassilu elayati likavmin yealemun
12 ... leallehum yentehun
13 ... ehakku en tehşevhu in kuntum mu'minyn
14 ... ve yeşfi sudure kavmin mu'miniyn
Ayet numarası Bakara Suresi
62 ... ve la havfun aleyhim ve la hum yehzanun
63 ... ve uzkuru ma fihi leallekum tettakun
64 ... lekuntum min elhasiriyn
65 ... fe kulna lehum kunu kiredeten hasiiyn
66 ... ve mev'izeten lilmuttakiyn
67 ... euzu billahi en ekune min elcahiliyn
68 ... fe amelu ma tu'merun
69 ... bakaratun safrau fakiun levnuha tesurru ennnaziriyn
Ayet numarası Al-i İmran Suresi
130 ... ve ettaku allahe leallekum tuflihun
131 Ve ettaku ennare elleti uiddet lilkafiriyn
132 ... leallekum turhemun
133 ... uiddet lilmuttakiyn
134 ... ve allahu yuhibbu elmuhsiniyn
135 ... ve lem yusirru ala ma fealu ve hum yealemun
136 ... ve niame ecru elamiliyn
137 ... fenzuru keyfe kane akibetu elmukezzibiyn
138 ... ve mev'izetun lilmuttakiyn
139 ... ve entum elealevne in kuntum mu'miniyn
140 ... ve allahu la yuhibbu ezzalimiyn
Ayet numarası Enbiya Suresi
5 ... felye'tina biayetin kema ursile elevveliyn
6 ... e fe hum yu'minun
7 ... in kuntum la tealemun
8 ... ve ma kanu halidiyn
9 ... ve ehlekna elmusrifiyn
10 ... e fe la teakilun
11 ... ve enşe'na beadeha kavmen aheriyn
12 ... hum minha yerkudun
Ayet numarası Nur Suresi
47 ... ve ma ulaike bilmu'miniyn
48 ... feriykun minhum muaridun
49 Ve in yekun elhakku ye'tu ileyhi muziniyn
50 ... bel ulaike hum ezzalimiyn
51 ... ve ulaike hum elmuflihun
52 ... ve ulaike hum elfaizun
53 ... inne allahe habiyrun bima teamelun
54 ... ve ma ala resuli illa elbelagu elmubiyn
55 ... fe ulaike hum elfasikun
Ayet numarası Hicr Suresi
6 ... ve ma yeste'hirun
7 ... in kunte min essadikiyn
8 ... ve ma kanu izen munzariyn
9 ... ve inna lehu lehafizun
10 Ve lekad erselna min kablike fi şiyai elevveliyn
11 ... kanu bihi yestehziun
12 Kezalike neslukuhu fi kulubi elmucrimiyn
13 ... kad halet sunnetu evveliyn
14 ... fihi yearucun
15 ... nahnu kavmun meshurun
İki yüz-üç yüz satırlık bir şiirde, kafiyenin iki üç sesle oluşturulması bu esere başyapıt denecek kadar önemli bir özellik kazandırabilir. Ancak Kuran'ın uzunluğu, içerdiği bilgiler ve hikmetli anlatım göz önünde bulundurulduğunda, bu tür bir kafiye kullanım şeklinin ne denli olağanüstü bir durum olduğu daha iyi anlaşılacaktır. Çünkü Kuran insanlara rehber olan imani bir kitap olarak, tüm edebi üstünlüklerinin, sosyal ve psikolojik konularının yanı sıra, fiziki bilimlerle ilgili birçok konuyu da içerir. Dolayısıyla böylesine çeşitli ve ilmi konuları içeren Kuran'da, bu kadar az sesle kafiye sağlanması insan çabasıyla gerçekleştirilemeyecek bir durumdur. Bu bakımdan Arap dili uzmanları Kuran'ı "kesinlikle taklit edilemez" olarak tanımlamaktadırlar.
#455
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 12:58
"Kendi adıma konuşmak gerekirse, ortada ayan beyan kanıtlar mevcutken, göz göre göre bu kanıtları inkar edip yalan söyleyen şerefsizler beni sinirlendirir."
senin ayan beyan dediğin kanıtlar senin sapıtmış düşüncelerindir.bu kanıtları ınkar etmek gibi bir sey olamaz cünki bunlar kanıt olacak nitelikte değillerdir.ayrıca şerefsizler dediğin insanlar olarak seni kendi haline bırakmak en mantıklısı olur.söylenmesi gereken tek bir şey vardır ki;
ALLAH AKIL FİKİR VERSİN...
αятıк ηє ∂υαмѕıη ηє ∂є вє∂∂υαм..
#456
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 17:33
Bir daha ki sefere kulaktan duyduklarınla değil kendi bilimsel araştırmalarını sunarsan o zaman seninle tartışma gereği görürüm kendimde aksi takdirde sadece düşüncelerini söyle ama saldırma.
Not. konuyu açan arkadaş içindir başka kimse alınmasın
#457
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 18:12
#458
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 18:17
#459
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 18:42
Aşağıdaki düşünceler şu şu şu kaynaklardan derlenerek gir görüş ileri sürülmüştür hadi tartışalım eyvallah diyebilirdim ama kanıttır demesi ispat olduğunu gösterir ki böyle mühim bir konuyu ispatlayacak bilgiye ve birikime sahip mi bu arkadaş.
#460
Gönderim zamanı 07.08.2006 - 18:58
bu anlatılanlar neye göre çelişki....
bunu söyleye bilecek varmı...
ad kavmi kuran_ı kerimde geçmese kim bilecekti...
çeliş kilerin nedeni de şudur.. Kuran-ı kerimde açıklanamayan o kadar çok ayet var ki... hala bi kaşılığı bulunmamaktadır...
ve sadece mealine bakarak hareket etmeyin...
tesefsirine bakın ve öyle hareket edin.. arapçada kelimeler bir önceki ve bir sonraki ne göre değişir...
bir özlem var içimde uzaklara dogru
engin denizlere sana,ve aşkımıza
sisli bir maziden uzakta
yalnızca sana yakın
gönlümün dalgalarında sevgim kalsın
bitmeyen rüyalarımda hep sen varsın...
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Çelişkiler |
Fotoğrafçılık | alsancakE24 |
|
|
|
Büyükanıt Muhtarlar İmamlar Ve Bitmeyen Çelişkiler |
Güncel |
|
|
|
|
Kuran'daki Çelişkiler |
Geri Dönüşüm Kutusu | berh@NDOG@N |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
42 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 42 ziyaretçi, 0 gizli