Kuran'daki Çelişkiler
#121
Gönderim zamanı 01.02.2006 - 03:22
sizi de çatlaklar bölümüne alcaklar bu gidişle olmaz ki kardeşim yaa böhüü böhüüüü pabucum dama atıldı yaaa.
Not: Şerefsiz diyonuz ama hayatınızda şeref gördünüz mü acaba (laf ikinize de sokulmuştur)
Dip Not: Cık cık cık cık (dur bi bira daha açim yeterince saçmalayamadım)
#122
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 00:15
27. Sonra bunların peşinden ardarda peygamberlerimizi gönderdik. Onların arkasından da Meryem oğlu İsa’yı gönderdik, ona İncil’i verdik ve kendisine uyanların kalplerine şefkat ve merhamet duygusu koyduk. (Kendiliklerinden) icat ettikleri ruhbanlığa gelince; biz onu onlara farz kılmamıştık. Allah’ın rızasını kazanmak için onu kendileri icat etmişlerdi. Fakat ona da gereği gibi uymadılar. Biz de içlerinden iman edenlere mükafatlarını verdik. Fakat onlardan birçoğu da fasık kimselerdir.* Hıristiyanlar şefkatli ve merhametli midir (57:27) yoksa zalimler topluluğu mudur (5:51)?
51. Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez.
şimdi iki ayeti yazdık. birinci ayetteki ona ona İncil’i verdik ve kendisine uyanların kalplerine şefkat ve merhamet duygusu koyduk ifadesinde anlatılanlar çok acıktır. kuran isa ve dinini kabul eder. fakat soradan değiştirildiğini söyler. ikinci ayet değiştirenleredir. birinci ayet isaya inananlara onunla olanlaradır. zaten birinci ayetin sonunda açık şekilde onları mükafatlandırdık denmektedir. bu iki ayet arasında çelişki yoktur. bir çok ayeti tamamlayıcıdır.
#123
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 00:28
5:51'de İncil'i değiştirenleri hedef alan herhangi bir atıf yoktur. Bu şekilde yorumlanabilecek herhangi bir deyim bulunmamaktadır. Açıkça görülebileceği üzere tüm Yahudiler ve Hıristiyanlar atfedilmektedir. Aksini iddia etmek için kullanılabilecek hiçbir dayanak bulunmamaktadır.51. Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez.
.....
ikinci ayet değiştirenleredir. birinci ayet isaya inananlara onunla olanlaradır.
Yorumunuz asılsızdır.
#124
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 15:18
kurana göre
isaya inananlar ayrıdır. onlar mükafatlandırılmıştır.
isadan sonra incili değiştiren, isayı tanrılaştıran hristiyanlar ayrıdır. bunu araştırmak isteyen herkes araştırırsa gerçekleri zaten görür. 15 yaşında dine merakı olan çocuklar bilir.
#125
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 15:57
31:15 te anne ve baba evlatlarını inancı konusunda uyarır. ayetteki emir onlarla iyi geçimesi fakat ona uymaması yönündedir. 9:23 te ise anne baba küfrü tercih etmiştir. islamiyetin karşısında olup küfrü terch edip küfre hizmet etmektedir. islami açıdan küfür tehlikelidir. bu nedenle bir müslümanın küfre uymuş kimselerle anne baba ve kardeşleri olsada dost olması uygun değildir. bunu bir örnekle açıklamak gerekirse görüş ayrılığı vardır,düşmanlık vardır. a kişisi görüşü uygun bulmaz fakat buu eyleme dökmez; iki tarafta inancına devam eder. b kişisi ise görüşe sayfı duymaz bunu eyleme döker. karşı görüşe fiili saldırı ve karşı görüşü yok etme güdüsüyle hareket eder. bu nedenle iki ayette anlatılan durumlar farklıdır.Bir Müslüman, kafir anne babası ile nasıl geçinmelidir? 31:15'e göre kafir anne babanın inançlarına uyulmamalı, ama onlarla iyi geçinilmelidir. 9:23'e göre ise böyle bir durumda anne baba dost edinilmemelidir, yani onlarla iyi geçinilmemelidir.
#126
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 16:02
39: 4. Eğer Allah bir çocuk edinmek isteseydi, yarattıklarından dilediğini seçerdi. O bundan uzaktır, yücedir. O bir ve her şey üzerinde mutlak otorite sahibi olan Allah’tır.* Allah'ın bir oğlu olabilir mi (39:4), olamaz mı (6:101)?
6:101. O, gökleri ve yeri örnekleri yokken yaratandır. O’nun bir eşi olmadığı halde nasıl bir çocuğu olabilir? Halbuki her şeyi O yarattı. O her şeyi hakkıyla bilendir.
iki ayette gayet açık. ikisindede bir oğlunu olmadığı gayet net açıklanmış. birinci ayette o bundan uzaktır,yücedir deniyor zate,ikinci ayetle birbirlerini tamamlıyor. çelişki aramak abesle iştigal olmuyormu ?
#127
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 16:19
meryem suresi (19)* 66:8'e göre Allah Müslümanlar'ı utandırmayacaktır. Ama 19:71-72'ye göre Müslümanlar da dahil olmak üzere tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir, ve 3:192'ye göre Cehennem'e giden herkes rezil edilecektir, yani Allah tüm Müslümanlar'ı rezil edecektir. Direk bir çelişki sözkonusudur.
71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
72. Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş halde bırakırız.
Sözlük anlamı olarak da vurûd (bir şeye arzedilmek, uğramak,varmak) duhul (girmek) ile eş anlamlı değildir. O halde doğru ifade şu olacaktır. Her insan cehenneme sunulacak, fakat bir sonra ki ayette de açıklandığı gibi dindar, salih insanlar kurtulacak, zalimler orada yüzüstü bırakılacaklardır. varmayacak kimse yoktur ifadesinden içine girmek manasında bir ifade çıkmaz. bu nedenle idda asılsızdır. diyanet mealindede giriş ifadesi yoktur. bu konudaki tüm tefsirlerde vurud ifadesini varma anlamı taşıdığı belirtilir. zaten sonraki ayette 72. de sakınaalrı kurtarırız denmiştir.
#128
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 16:49
* İsa Cehennem'de yanacak mıdır? İsa Allah katına yükselmiştir (4:158) ve Allah'a yakın olanlardandır (3:45), ama Allah'tan başka kulluk edilenler ve onların kulları Cehennemlik'tir (21:98).
21: 98. Hiç şüphesiz siz ve Allah’tan başka kulluk ettikleriniz cehennem odunusunuz. Siz oraya varacaksınız
İsa ve benzer durumdaki uzeyrin cehenneme girmeleri için hiçbir sebep yoktur, çünkü onlar hiç bir zaman Allah yerine kendilerine ibadet edilmesini kabul etmemişlerdir ve bu konuda hiç bir sorumlulukları yoktur. Bilakis onlar insanlara yalnızca Allah'a ibadet etmeyi öğretmişlerdir. Elbette ilah olmaya çalışan ve başkalarının şirkine ortak olanlar, kendilerine ibadet edenlerle birlikte cehennemliktir.
Hristiyanlar isayı tanrılaştırmıştır. islam inancına göre isa sadece vahy görevide bulunmuştur. örnek verdiği diğer ayetlerde zaten bu ifade edilmiştir. bu iddada yanlıştır. islama göre isanın dışında gelişen bir olay için isanın suçlu olması zaten mantıksızdır.
#129
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 17:17
önceki iddanda olduğu gibi bu iddaada geçersizdir.* Tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir. İnananlar bir süre Cehennem'de kaldıktan sonra kurtarılacak, kafirler ise sonsuza dek Cehennem'de bırakılacaktır. Bu kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir. (19:71-72) Ama bu sözde kesin hükümle çelişkili olarak, şehitler Cehennem'e hiç uğramadan direk Cennet'e gidecektir. (3:157-158, 3:169, 9:111)
bu iddaların temelindebilgi eksikliği kaynaklanıyor saırım. SIRAT ifadesini bilsen ve bunu alamış olsan bu iddalarını yazmazdın. çünkü sırat köprüsü kıyamet günü cehennemin üstüe kurulacaktır. bu nedenle cennetin yolu sırattan geçeceğine göre cehenemi herkes görecektir. sırat hakkında araştırma yaparak bu iddalarını kendi aydınlatabilirdin. islamiyet açısından şehitler konusunun ayrıcalıklı olduğunuda herkes bilir bu nedenle açıklama yapma gereği görmüyorum.
#130
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 17:22
* Şarap iyi midir kötü müdür? 2:219'da içki (dolayısıyla şarap) günahı yararından büyük olarak, 5:90'da da Şeytan'ın işi pislik olarak tanımlanmaktadır. Ama 47:15 ve 83:22-25'te Cennet'teki şarap ırmaklarından söz edilmektedir. Şeytan'ın işi pisliğin Cennet'te ne işi vardır?
iddan senin yorumuna dayalıdır.dolayısıyla şarap senin eklemendir.bu nedenle çelişkide sana aittir.
#131
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 17:30
bu iddada tarihsel bilgi eksikliği var. islami ve ya islami olmayan bir çok arih kitabıı açarsa. firavuun musanın doğumuna yakın gördüğü bir rüyayı tabir eden kişiler ona ''israilogullari içinden bir çocuk dünyaya gelecek, Misirlilarin helâkina ve senin kralliginin yok olmasina sebep olacak. Dogacagi zaman da iyice yaklasti'' demişlerdir. bunun üzerine firavun yei doğmuşbütün erkek çocuklarının öldürülmesini emretmiştir. arada zama geçip musa dini tebliğ edince yie aynı yola başvurmuş oğullarını öldürün demiştir. tarih kitaplarını açıp araştırma yapsan. bu iddaı buraya yazmazdın sanırım.* Firavun, İsrailoğulları'nın erkek çocuklarını ne zaman öldürtmüştür? Musa peygamber olup Firavun'a dinini anlatınca mı (40:23-25), yoksa Musa daha çocukken mi (20:38-39)?
#132
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 17:34
yukarda açıkladığım idda gibi yine tarihsel bilgi eksikliğin var. ayetlerdede geçen olay aynı şekildedir. firavun boğulmuştur. fakat insanlara ibret olması için cesedi kurtarılmıştır. hatta bir vakitte kızıldenizde sece halinde bozulmamış bir ceset bulumuştu. ingilterede kraliyet müzesinde olabilir tam hatırlamıyorum hala sergilenmekte. ve bu ayetleri okuyan müze ziyaretcileri müslüman olmuştu. seni çelişki var demen tarihsel bilgi eksikliği ve yanlı tutumundan. bu ayetleri müslümanlar mucize olarak dünyaya sundular.* Firavun, Musa'yı ve İsrailoğulları'nı kovalarken kurtulmuş mudur (10:92) yoksa boğulmuş mudur (17:103, 28:40, 43:55)?
#133
Gönderim zamanı 02.02.2006 - 17:41
3:7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.* Kuran'ı kim anlayabilir, kim anlayamaz? Arapça bilen herkes mi anlayabilir? "Kuran gayet açık bir Arapça'dır." (16:103) Sadece Allah mı anlayabilir? "Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir." (3:7) Akıllı insanlar mı anlayabilir? "(Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar." (3:7)
ayet gayet açık. sen ve senin gibileri anlatıyor:)bazı ayetlerin peşine düşüp fitne çıkarmak isterler deniyor ki bu sensin. senin kalbinde bir eğrilik var ( insan vucudu ve tasarımı hakkındaki yorumlarının sebebinide anlıyoruz burdan) olmadık yorumlarını yaptığınıda söylüyor bunuda uzun zamandır okuyoruz zaten. gördüğü gibi kuran seni kaç yüz yıl önceden söylemiş. kader budur.sevgili sparkullah.
#134
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:38
Bu konuda sözkonusu ayetlerde herhangi bir dayanak yoktur.herkes iki ayetin hitap ettiği gurubun farklı olduğunu anlar.
Varolduğunu iddia ediyorsan ilgili kısımları alıntılayarak iddianı birebir kanıtlamanı talep ediyorum.
Kanıtlayamadığın sürece iddian asılsızdır.
#135
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:40
Küfür, Kuran'da gayrimüslüm inanca sahip olmak anlamında kullanılır. 31:15'te de 9:23'te de anne ve baba kafirdir. Varolduğu iddia edilen fark yoktur.31:15 te anne ve baba evlatlarını inancı konusunda uyarır. ayetteki emir onlarla iyi geçimesi fakat ona uymaması yönündedir. 9:23 te ise anne baba küfrü tercih etmiştir. islamiyetin karşısında olup küfrü terch edip küfre hizmet etmektedir.
#136
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:42
6:101 Allah'ın hiçbir şart altında çocuğu olamayacağını iddia etmektedir. 39:4 ise Allah'ın evlat edinme aracılığı ile çocuk sahibi olabileceğini iddia etmektedir. Çelişki ortadadır.39: 4. Eğer Allah bir çocuk edinmek isteseydi, yarattıklarından dilediğini seçerdi. O bundan uzaktır, yücedir. O bir ve her şey üzerinde mutlak otorite sahibi olan Allah’tır.* Allah'ın bir oğlu olabilir mi (39:4), olamaz mı (6:101)?
6:101. O, gökleri ve yeri örnekleri yokken yaratandır. O’nun bir eşi olmadığı halde nasıl bir çocuğu olabilir? Halbuki her şeyi O yarattı. O her şeyi hakkıyla bilendir.
iki ayette gayet açık. ikisindede bir oğlunu olmadığı gayet net açıklanmış. birinci ayette o bundan uzaktır,yücedir deniyor zate,ikinci ayetle birbirlerini tamamlıyor. çelişki aramak abesle iştigal olmuyormu ?
#137
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:49
İddialı bir açıklama olmuş ve ilginç bir açıdan yaklaşılmış. Bu çelişkide ısrar etmeyeceğim.meryem suresi (19)* 66:8'e göre Allah Müslümanlar'ı utandırmayacaktır. Ama 19:71-72'ye göre Müslümanlar da dahil olmak üzere tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir, ve 3:192'ye göre Cehennem'e giden herkes rezil edilecektir, yani Allah tüm Müslümanlar'ı rezil edecektir. Direk bir çelişki sözkonusudur.
71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
72. Sonra Allah’a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş halde bırakırız.
Sözlük anlamı olarak da vurûd (bir şeye arzedilmek, uğramak,varmak) duhul (girmek) ile eş anlamlı değildir. O halde doğru ifade şu olacaktır. Her insan cehenneme sunulacak, fakat bir sonra ki ayette de açıklandığı gibi dindar, salih insanlar kurtulacak, zalimler orada yüzüstü bırakılacaklardır. varmayacak kimse yoktur ifadesinden içine girmek manasında bir ifade çıkmaz. bu nedenle idda asılsızdır. diyanet mealindede giriş ifadesi yoktur. bu konudaki tüm tefsirlerde vurud ifadesini varma anlamı taşıdığı belirtilir. zaten sonraki ayette 72. de sakınaalrı kurtarırız denmiştir.
#138
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:54
"21: 98. Hiç şüphesiz siz ve Allah’tan başka kulluk ettikleriniz cehennem odunusunuz. Siz oraya varacaksınız"* İsa Cehennem'de yanacak mıdır? İsa Allah katına yükselmiştir (4:158) ve Allah'a yakın olanlardandır (3:45), ama Allah'tan başka kulluk edilenler ve onların kulları Cehennemlik'tir (21:98).
21: 98. Hiç şüphesiz siz ve Allah’tan başka kulluk ettikleriniz cehennem odunusunuz. Siz oraya varacaksınız
İsa ve benzer durumdaki uzeyrin cehenneme girmeleri için hiçbir sebep yoktur, çünkü onlar hiç bir zaman Allah yerine kendilerine ibadet edilmesini kabul etmemişlerdir ve bu konuda hiç bir sorumlulukları yoktur. Bilakis onlar insanlara yalnızca Allah'a ibadet etmeyi öğretmişlerdir. Elbette ilah olmaya çalışan ve başkalarının şirkine ortak olanlar, kendilerine ibadet edenlerle birlikte cehennemliktir.
Hristiyanlar isayı tanrılaştırmıştır. islam inancına göre isa sadece vahy görevide bulunmuştur. örnek verdiği diğer ayetlerde zaten bu ifade edilmiştir. bu iddada yanlıştır. islama göre isanın dışında gelişen bir olay için isanın suçlu olması zaten mantıksızdır.
"Siz" ile Hıristiyanlar'a sesleniliyor. "Allah'tan başka kulluk ettikleriniz" ile de Hıristiyanlar'ın Allah yerine kulluk ettikleri İsa kastediliyor. Her iki grubun da cehennemlik olduğu belirtiliyor.
Allah'tan başka kulluk edilenlerin, bu durumlarının kendi sorumlulukları dahilinde cereyan etmemesi konusunda bir istisna belirtilmiyor. Allah böyle bir istisnayı gerekli görseydi belirtirdi, çünkü Kuran (sözde) tam ve doğrudur. Belirtilmediğine göre böyle bir istisna yoktur.
Dolayısı ile 21:98'e göre İsa cehennemliktir.
Atfedildiği diğer ayetlerle çeliştiği için de Kuran çelişkidedir.
#139
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 11:58
Ben çelişki göremedim..6:101 Allah'ın hiçbir şart altında çocuğu olamayacağını iddia etmektedir. 39:4 ise Allah'ın evlat edinme aracılığı ile çocuk sahibi olabileceğini iddia etmektedir. Çelişki ortadadır.
Senin yorumuna göre bir çelişki var ama bana veya "bize" (gıcıklığa devam edilmektedir) göre yok.
Hatta bir önceki ayete bakman daha mantıklı:
"Bir de cinleri Allah’a bir takım ortaklar yaptılar. Oysa onları o yarattı. Bilgisizce Allah’a oğullar ve kızlar da uydurdular. O, onların niteledikleri şeylerden uzaktır, yücedir."
Yok yahu çelişki falan. Bu senin kötü niyetinden kaynaklanıyor sırf
#140
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 12:04
"sırat", "köprü" ya da "köprüsü" kelimeleri Kuran'da bir kez bile geçmemektedir. Hurafeden ibarettir. Bu konuda şüpheli olanlar sözkonusu kelimeleri Kuran'da aratabilirler.önceki iddanda olduğu gibi bu iddaada geçersizdir.* Tüm insanlar (en azından geçici bir süre kalmak üzere) Cehennem'e gidecektir. İnananlar bir süre Cehennem'de kaldıktan sonra kurtarılacak, kafirler ise sonsuza dek Cehennem'de bırakılacaktır. Bu kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir. (19:71-72) Ama bu sözde kesin hükümle çelişkili olarak, şehitler Cehennem'e hiç uğramadan direk Cennet'e gidecektir. (3:157-158, 3:169, 9:111)
bu iddaların temelindebilgi eksikliği kaynaklanıyor saırım. SIRAT ifadesini bilsen ve bunu alamış olsan bu iddalarını yazmazdın. çünkü sırat köprüsü kıyamet günü cehennemin üstüe kurulacaktır. bu nedenle cennetin yolu sırattan geçeceğine göre cehenemi herkes görecektir. sırat hakkında araştırma yaparak bu iddalarını kendi aydınlatabilirdin. islamiyet açısından şehitler konusunun ayrıcalıklı olduğunuda herkes bilir bu nedenle açıklama yapma gereği görmüyorum.
Alıntılanan çelişki geçerlidir. 19:71-72'de herkesin Cehennem'in önünde diz çöktürüleceği iddia edilmekte, fakat 3:158'de şehitlerin ölür ölmez Allah'ın huzurunda toplanacağı belirtilmektedir.
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Çelişkiler |
Fotoğrafçılık | alsancakE24 |
|
|
|
Büyükanıt Muhtarlar İmamlar Ve Bitmeyen Çelişkiler |
Güncel |
|
|
|
|
Kuran'daki Çelişkiler |
Geri Dönüşüm Kutusu | berh@NDOG@N |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
20 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 20 ziyaretçi, 0 gizli