farklı bir konu ve yeni bir u dönüşü. benimle sayfalar boyu tartıştığın konu buydu ?. ayrıca islam inancınagöre allahın farketmemesi durumu bildiği gibi mümkün değildir. islam inancına göre allah herşeyi bilen ve görendir.Şeytan, şarap ırmaklarını, Cennet'ten kovulmadan önce yapmış olabilir, ve Allah o zamandan beri şarap ırmaklarına müdahale etmemiş olabilir. Bu ayrıntılar o kadar da önemli değildir.
Kuran'daki Çelişkiler
#221
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:55
#222
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:57
33:4-5'te evlat edinilmiş bir çocuğun öz evlat yerine konmaması gerektiği, ona öz evlat olarak seslenilmemesi veya davranılmaması gerektiği belirtilmektedir. Allah bunu yasaklamaktadır. Allah'ın yasakladığı bir davranış günahtır.
Ama 39:4'te Allah'ın evlat edindiği varlık öz çocuğu sayılmaktadır. Yani Allah günah işlemeye layık görülmektedir. Çelişki ortadadır.
ne yazıkki bu da senin yormundur. orjinal metinde bu ifadelerini kanıtlayacak her hangi bir bulgu yoktur.
#223
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:58
İddiamdan vazgeçmedim. Yeni açtığın konuya, yani Kuran'ın bir bütün olarak yorumlanması ve bazı çelişkilerin gözardı edilmesi talebine açıklık getirdim. Kuran'ın en ufak bir ayrıntısında bile mükemmel olmama lüksüne sahip olmadığı konusundaki mantığım, sunduğum tüm çelişkileri destekler ve senin talebini geçersiz kılar niteliktedir. Yani söylediklerimde herhangi bir tutarsızlık yoktur.biraz önceki iddandan vazgeçip yeni bir iddasavunuyorsun tam ters ve tezat arz edecek şekilde. u dönüşlerini anlamak mümkün değil. bu senin güvenirliğini zeeliyor. ayrıca çelişki iddalarını hala kanıtlamış değilsin. bu nedenle bu iddanıda bir geçerliliği yoktur. u turnlerden vazgeçersende bu senin forumdaki izlenim ve imajın için daha sağlıklı olacaktır.Çok güzel bir noktaya değindin. Kuran'ın belirli noktalarındaki çelişkilerin gözardı edilmesini, Kuran'ın bir bütün olarak ele alınmasını, ve iyi niyetle yorumlanmasını talep ediyorsun.
Talebin, mükemmel olmayan ve mükemmelliğini iddia etmeyen insan eserleri için makuldur. Ama Kuran, tam, doğru ve mükemmel olduğunu iddia ettiği için bu lükse sahip değildir. Her noktası tam, doğru ve mükemmel olmalı, hiç bir çelişkiye asla mahal verilmemelidir.
Bulunan sayısız çelişki, Kuran'ın tam, doğru ve mükemmel olmadığının, insan eseri olduğunun kanıtıdır.
#224
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:58
sonuç olarak bu üç nokta arasıdaki bağlantıdır kast ettiğim. ismini sen koyabilirisn. bu benim sorunum değil. sonuç olarak bu iddanı geçersiz kılmıştır zaten.Sıra ile Mahşer, Cehennem ve Cennet'te bulunulmaktadır.
Sadece bir kronoloji sözkonusudur.
#225
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:00
Sunduğum tüm çelişkiler, çelişkilerle alakalı olarak atfettiğim ayetler aracılığı ile kanıtlanmaktadır. Konularla alakalı olarak gerekli tüm ayetleri konunun baş iletisinde atfetmiş bulunmaktayım.10 dakikada 3. u dönüşü. istersen karar vermen için bekleyelim. diğer ayetlerle mi ele alalım,almayalımmı ?Dediklerin Kuran'ın bazı diğer ayetlerinde öğretiliyor olabilir ama atfedilen ayette tüm Museviler suçlanmaktadır. Çelişki ortadadır.
Çelişkileri çözümleme uğruna tartışmaya yeni ayetleri dahil etme fikri ve çabası sana aittir, ama bu sana herhangi bir fayda sağlamayacaktır. Çelişkili olan ayetler çelişkili kalmaya devam edecektir.
#226
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:01
hristiyanlıkve yahidilikteki ruhban sınıfı,kilise,hahamlar ögelerini eleştiren din islamdır. bu suçlaman içi bir cevaptır. islamiyette günah çıkarma,cennetten yer satın alma yoktur. ulema bildiği paylaşır. ama benim bildiklerim yine benim anladığım kadar olacaktır. ayrıca bu iletinde yie çelişki içindesin ulemaya güveniyorsan neden bir çelişki arıyorsun ulema çelişki yok derken ?Donanımlı ve deneyimli Diyanet uleması dururken senin donanımsız ve deneyimsiz Kuran yorumunu umursayacak değilim.
Senin Kuran'ın Arapça orijinalini okuyacak, anlayacak ve yorumlayacak donanım ve deneyim bir yana dursun, üç beş kelimeden öte Arapça bildiğinden bile şüpheliyim.
Haddini bil ona göre konuş. Gülünç duruma düşüyorsun.
#227
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:02
Farketmiş ve müdahale etmemeyi seçmiş olabilir. Önemli olan bu değildir. Önemli olan Kuran'da varolan ve inkarı mümkün olmayan çelişkidir.farklı bir konu ve yeni bir u dönüşü. benimle sayfalar boyu tartıştığın konu buydu ?. ayrıca islam inancınagöre allahın farketmemesi durumu bildiği gibi mümkün değildir. islam inancına göre allah herşeyi bilen ve görendir.Şeytan, şarap ırmaklarını, Cennet'ten kovulmadan önce yapmış olabilir, ve Allah o zamandan beri şarap ırmaklarına müdahale etmemiş olabilir. Bu ayrıntılar o kadar da önemli değildir.
#228
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:03
sonuç olarak burdaki çelişki senin yorumların,iletilerindir. ben senin daha tutarlı mesajlar atmanı bekliyorum. ümit ediyorum en azından. 10 dakikada 3 defa ayrı ve zıt yönlü fikir savunman benim açımdan anlaşılamaz bir olgudur. 10 dakikada 3 çelişki yaşayan birinin sunduğu iddalara nasıl güvenirim ?Sunduğum tüm çelişkiler, çelişkilerle alakalı olarak atfettiğim ayetler aracılığı ile kanıtlanmaktadır. Konularla alakalı olarak gerekli tüm ayetleri konunun baş iletisinde atfetmiş bulunmaktayım.
Çelişkileri çözümleme uğruna tartışmaya yeni ayetleri dahil etme fikri ve çabası sana aittir, ama bu sana herhangi bir fayda sağlamayacaktır. Çelişkili olan ayetler çelişkili kalmaya devam edecektir.
#229
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:04
Bu tartışmayı daha fazla sürdürmeyeceğim. Haksızlığını kabul edecek olgunluğa sahip değilsin. Okuyucu ayet atıflarını takip edip çelişkiyi kendi görebilir.33:4-5'te evlat edinilmiş bir çocuğun öz evlat yerine konmaması gerektiği, ona öz evlat olarak seslenilmemesi veya davranılmaması gerektiği belirtilmektedir. Allah bunu yasaklamaktadır. Allah'ın yasakladığı bir davranış günahtır.
Ama 39:4'te Allah'ın evlat edindiği varlık öz çocuğu sayılmaktadır. Yani Allah günah işlemeye layık görülmektedir. Çelişki ortadadır.
ne yazıkki bu da senin yormundur. orjinal metinde bu ifadelerini kanıtlayacak her hangi bir bulgu yoktur.
#230
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:08
Benim isim koyma gibi bir derdim yoktur çünkü isim konacak bir kavram ortada yoktur. Asılsız bir hurafe sözkonusudur. Bu hurafeye isim koyan sensin. Sırat Köprüsü hurafesi konusundaki iddianı Kuran aracılığı ile kanıtlayamayan da yine sensin.sonuç olarak bu üç nokta arasıdaki bağlantıdır kast ettiğim. ismini sen koyabilirisn. bu benim sorunum değil. sonuç olarak bu iddanı geçersiz kılmıştır zaten.Sıra ile Mahşer, Cehennem ve Cennet'te bulunulmaktadır.
Sadece bir kronoloji sözkonusudur.
Sırat Köprüsü hurafesi hakkında yeni bir konuya geçmeden önce konu edilen şehitlerin Cehennem'de diz çöktürüp çöktürülmediği konusundaki çelişki devam etmektedir.
#231
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:11
mantık ve bilime inanan biri olduğunu söylemiştin. ben buna inanmıştım. ama görüyorumki bilimden,nesnellikten,objektiflikten çok yorumlarınla hareket ediyorsun. orjinal metinlerde olmayan eklemelr yapıyorsun ve çelişkiler ortaya atıyorsun. bilime inanan birisi olarak kanıtlanabilir iddalar ortaya atman gerekmezmi ? ben senden orjinal metni istemekle hatamı ediyorum ? tartışma kuran ayetleri üstüne iken ve sende ayetleri saptırıyorken suçlunun be olduğumu söylemen garip değilmi sence ? olgunluk kavramına gelirsek; kime göre olgunluk demeliyim ? saygılarımı sunuyorum sana yinede. saçmalardan seçmelerini okudum iyi ve ya kötü.Bu tartışmayı daha fazla sürdürmeyeceğim. Haksızlığını kabul edecek olgunluğa sahip değilsin. Okuyucu ayet atıflarını takip edip çelişkiyi kendi görebilir.
#232
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:12
Ulema Arapça'yı tercüme konusunda uzmandır. Bu konudaki donanmları ve deneyimleri benimkinden fazladır. Dolayısı ile bu tür bir yeteneğin gerektirildiği konularda ulema emeğine güvenmek makuldur.hristiyanlıkve yahidilikteki ruhban sınıfı,kilise,hahamlar ögelerini eleştiren din islamdır. bu suçlaman içi bir cevaptır. islamiyette günah çıkarma,cennetten yer satın alma yoktur. ulema bildiği paylaşır. ama benim bildiklerim yine benim anladığım kadar olacaktır. ayrıca bu iletinde yie çelişki içindesin ulemaya güveniyorsan neden bir çelişki arıyorsun ulema çelişki yok derken ?Donanımlı ve deneyimli Diyanet uleması dururken senin donanımsız ve deneyimsiz Kuran yorumunu umursayacak değilim.
Senin Kuran'ın Arapça orijinalini okuyacak, anlayacak ve yorumlayacak donanım ve deneyim bir yana dursun, üç beş kelimeden öte Arapça bildiğinden bile şüpheliyim.
Haddini bil ona göre konuş. Gülünç duruma düşüyorsun.
Ben mantık konusunda uzmanım. Bu konudaki donanımım ve deneyimim ulemanınkinden fazladır. Dolayısı ile bu tür bir yeteneğin gerektirildiği konularda kendi emeğine güvenmek makuldur.
#233
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:14
daha anlaşılabilir örnekler üzerinden gidelim, böylece daha aydınlatıcı olur kanısındayım.Benim isim koyma gibi bir derdim yoktur çünkü isim konacak bir kavram ortada yoktur. Asılsız bir hurafe sözkonusudur. Bu hurafeye isim koyan sensin. Sırat Köprüsü hurafesi konusundaki iddianı Kuran aracılığı ile kanıtlayamayan da yine sensin.
antalyadasın ve ankaraya gitmek istiyorsun saa evrilen rota antalya,konya,ankara güzergahı. kronolojin böyle. sonuç olarak antalyadan konyayı görerekakaraya geçersin. umarım daha iyi anlamışsındır. örneklerin seviyesi düşükçünkü senin seviyen git gide düşüyor. anlamanı ve aydınlanmanı istiyorum.
#234
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:15
Herhangi bir zıtlık sözkonusu değildir. 10 dakikada üç zıtlık iftiran, yine şahsıma attığın uyuşturucu müptelalığı iftirası gibi asılsızdır.sonuç olarak burdaki çelişki senin yorumların,iletilerindir. ben senin daha tutarlı mesajlar atmanı bekliyorum. ümit ediyorum en azından. 10 dakikada 3 defa ayrı ve zıt yönlü fikir savunman benim açımdan anlaşılamaz bir olgudur. 10 dakikada 3 çelişki yaşayan birinin sunduğu iddalara nasıl güvenirim ?Sunduğum tüm çelişkiler, çelişkilerle alakalı olarak atfettiğim ayetler aracılığı ile kanıtlanmaktadır. Konularla alakalı olarak gerekli tüm ayetleri konunun baş iletisinde atfetmiş bulunmaktayım.
Çelişkileri çözümleme uğruna tartışmaya yeni ayetleri dahil etme fikri ve çabası sana aittir, ama bu sana herhangi bir fayda sağlamayacaktır. Çelişkili olan ayetler çelişkili kalmaya devam edecektir.
İddianda ısrarlıysan alıntılarla birlikte kanıt talep ediyorum. Ya da özür dilemeni bekliyorum. Talep ettiğim iki karşılığı da almayacağımı biliyorum, çünkü iftiranı kanıtlayabilecek kanıta, ya da özür dilemeni sağlayacak olgunluğa sahip değilsin.
#235
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:17
Mahşer, Cennet, Cehennem fiziksel yerler olmadığına göre fizksel sınırlamalara tabi değildir, dolayısı ile benzetmen yersizdir.daha anlaşılabilir örnekler üzerinden gidelim, böylece daha aydınlatıcı olur kanısındayım.Benim isim koyma gibi bir derdim yoktur çünkü isim konacak bir kavram ortada yoktur. Asılsız bir hurafe sözkonusudur. Bu hurafeye isim koyan sensin. Sırat Köprüsü hurafesi konusundaki iddianı Kuran aracılığı ile kanıtlayamayan da yine sensin.
antalyadasın ve ankaraya gitmek istiyorsun saa evrilen rota antalya,konya,ankara güzergahı. kronolojin böyle. sonuç olarak antalyadan konyayı görerekakaraya geçersin. umarım daha iyi anlamışsındır. örneklerin seviyesi düşükçünkü senin seviyen git gide düşüyor. anlamanı ve aydınlanmanı istiyorum.
Kuran'dan alıntılama aracılığı ile Sırat Köprüsü iddianı kanıtlayamadığın sürece bu hurafe hakkında daha fazla yer işgal etmemeni rica ediyorum.
#236
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:19
söylediklerimi tekrar etmek zorunda kalıyorum hatta bırakılıyorum. ulemanın bildiği ulemayadır. ve ulema paylamaktadır. madem ki ulemayı savunuyor ve onlara inanıyorsu, müslüman olursun,ulemaya inaırsı, bu senin iç dünyanla alakalıdır. fakat hem ulemaya inanıp hem çelişki var olduğunu idda etme çelişkinin kendisidir. ben daha çok araştırma yapmayı seviyorum, bir kişiye , birzümreye bağlı kalmaksızın araştırmak en güzeli. böylece karşılaştırabiliyorsun ve doğruyu bulabiliyorsun. mantık konusunda uzmanlığına gelirsek, bu söylevinden öncelikle birkendini beğenmişlik ve kibir duygusu seziyorum. bu iyi bir huy değildir. alçak gönüllü olmanı tavsiye edeirm nacizane.hangi uzmanlık sınavını kazandığını ve yahangi kurum ve ya kuruluş tarafından uzman olarak isimlendirildiğini sormak zorundayım ?Ulema Arapça'yı tercüme konusunda uzmandır. Bu konudaki donanmları ve deneyimleri benimkinden fazladır. Dolayısı ile bu tür bir yeteneğin gerektirildiği konularda ulema emeğine güvenmek makuldur.
Ben mantık konusunda uzmanım. Bu konudaki donanımım ve deneyimim ulemanınkinden fazladır. Dolayısı ile bu tür bir yeteneğin gerektirildiği konularda kendi emeğine güvenmek makuldur.
#237
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:22
yine bir çelişki. bunlar benim söyleidklerim. az önce karşı çıkıyordun şimdi fiziksel sınırlama yoktur diyorsun. evet yoktur. bu nedenle fiziki bir yol ya da köprü düşünemeyiz. ama bu noktalar arasındaki ulaşım için gerekli yol vardır. sırat köprüsünün var olduğunu ispatlamamı istemişsin. küçük oyunlar biraz saçma oluyor. bende sana var olmadığını kanıtla diyeceğim böyle gidecekmi bu ? ismini se koy dedim zaten. sırad ve ya değil benim için bir önemi yok. sonuç olarak bir yol vardır, ve bu yol senin iddalarını geçersiz kılar.Mahşer, Cennet, Cehennem fiziksel yerler olmadığına göre fizksel sınırlamalara tabi değildir, dolayısı ile benzetmen yersizdir.
Kuran'dan alıntılama aracılığı ile Sırat Köprüsü iddianı kanıtlayamadığın sürece bu hurafe hakkında daha fazla yer işgal etmemeni rica ediyorum.
#238
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 22:57
Gözünle görmedin beynini değil mi ?
Ispatlayamazsan beyinsizsin o zaman
not: çok saçmalıyorum çoooooooookk
Değişiklikler Kaydedildi...
#239
Gönderim zamanı 06.02.2006 - 00:38
Ulema'nın Arapça bilgisine ve tercümesine saygı duyuyorum ve deneyiminin ve donanımının sonuçlarını kullanmaya değer buluyorum. Arapça bilgisi ve tercümesi dışında ulemayı herhangi bir konuda dayanak almıyorum.madem ki ulemayı savunuyor ve onlara inanıyorsu, müslüman olursun,ulemaya inaırsı, bu senin iç dünyanla alakalıdır.
Arapça bilginin ve tercümenin Diyanet ulemasınınken üstün olduğunu iddia edebileceğini sanmıyorum. Edersen de sana ancak gülebiliyorum.
#240
Gönderim zamanı 06.02.2006 - 00:41
Mantıkta kanıt sorumluluğu, müspet savda bulunan tarafındır. Açıklamak gerekirse, bir şeyin varlığını veya doğruluğunu iddia eden taraf, iddiasını kanıtlamak durumundadır. Menfi sav, yani yokluk veya yanlışlık savı, kanıt sunma sorumluluğu taşımaz.sırat köprüsünün var olduğunu ispatlamamı istemişsin. küçük oyunlar biraz saçma oluyor. bende sana var olmadığını kanıtla diyeceğim böyle gidecekmi bu ?
Bu düstura göre, Sırat Köprüsü diye bir kavramın varlığı, hatta varlıktan öte Kuran tarafından desteklendiği konusunda müspet bir savda bulunduğun için, kanıt sorumluluğu sendedir. Bu müspet savı destekleyen kanıt bulunmadığı sürece menfi sav varsayılacaktır.
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Çelişkiler |
Fotoğrafçılık | alsancakE24 |
|
|
|
Büyükanıt Muhtarlar İmamlar Ve Bitmeyen Çelişkiler |
Güncel |
|
|
|
|
Kuran'daki Çelişkiler |
Geri Dönüşüm Kutusu | berh@NDOG@N |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
59 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 59 ziyaretçi, 0 gizli