bir bütündür. kapsama alanıve ya kapsama içi terimleri bir anlam ifade etmez. iddaların sonuç olarak geçersizdir. önceki kitaplar değiştirilmiştir ki kuran inmiştir. islami inanc ve kuran bunu ifade ediyor. bu iddanı sürdürmenin yersiz bir ısrardan öteye gitmeyecektir.Kuran'ın diğer ayetleri bu çelişkinin kapsamı dışındadır
Kuran'daki Çelişkiler
#201
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:19
#202
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:22
21:98'de tapınılmasından sorumlu olmayan insanların Cehennemlik olmaması konusunda bir istisna belirtilmemektedir, yani yoktur. Buradaki karar kesindir. Dolayısı ile İsa da Cehennemlik'tir. Çelişki ortadadır.kuran buna cevap vermiş zaten ;Allah'tan başka kulluk edilenlerin, bu durumlarının kendi sorumlulukları dahilinde cereyan etmemesi konusunda bir istisna belirtilmiyor. Allah böyle bir istisnayı gerekli görseydi belirtirdi, çünkü Kuran (sözde) tam ve doğrudur. Belirtilmediğine göre böyle bir istisna yoktur
MÂİDE
(116) Allah kıyamet günü şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara Allah’ı bırakarak beni ve anamı iki ilah edinin dedin?” İsa da şöyle diyecek: “Seni bütün eksikliklerden uzak tutarım. Hakkım olmayan bir şeyi söylemem benim için söz konusu olamaz. Eğer ben onu söylemiş olsaydım elbette sen bunu bilirdin. Sen benim içimde olanı bilirsin, ama ben sende olanı bilemem. Şüphesiz ki yalnızca sen gaybları hakkıyla bilensin.”
#203
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:26
Kuran'daki sözkonusu iki ayeti çelişki yaratmayacak şekilde yorumlamak adına, hem Musa'nın bebekliğinde, hem de Musa'nın olgunluğunda, Firavun'un, İsrailoğulları'nın bütün erkek bebklerini öldürdüğünü iddia ediyorsun.okumuyorsun bu nedenle yazdıkların havada kalan cümleler oluyor. .musa kendine inananları alıp gidiyor. malum kızıldenizin yarılması 12 kol açılması. vesaire uzu uzun anlatılıyor yahudi kitaplarında. tarih kitaplarında. idda bana ait değil. tarih,arkeoloji bilimine ait iddalar. kuranda yazanlarla aynı paralellikte.İsrailoğullarının erkek çocukları iki kez ard arda öldürülmüş olsa idi, İsrailoğulları'nın yeni nesilleri doğamaz, bugün Musevi diye bir kavimden sözedilemezdi.
İddianız mantığa ve gerçeklere aykırıdır.
İki kez tüm erkek bebekleri öldürülen ve dolayısı ile iki nesil boyunca hiçbir erkek üyesi olmayan bir kavmin neslinin devam etmesi mantıken mümkün değildir. Ama İsrailoğulları'nın nesli tarihten de bilindiği üzere devam etmiştir. Dolayısı ile yorumun geçersizdir ve çelişki çözümsüzdür.
#204
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:27
daha önce yapıla yanlışlar hatırlatılmış ve onlar islamiyete davet edilmişlerdir.Tüm Museviler'in suçlanmasının sebebi binlerce yıl önce başka Museviler'in işlediği bir günah olduğu için (ve bu atfedilen ayetlerde açıkça belirtildiği için) her insanın kendi günahlarından sorumlu olduğu öğretisi ile açıkça çelişmektedir.
bu dediğin islamın özüne aykırıdır. hristiyanlıkta vardır. her insan suçlu doğar bu nedenle vaftiz edilir. hristiyanlığın yanlışlarından biri olarak bunu görür islam inancı. en basitinden babasıkafir olanların suçu bile sorulmaz kimseden.bu nedenle iddan geçersizdir.
#205
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:27
Şeytan kovulmadan önce Cennet'teydi ve müdahalesi mümkündü.bir önceki ayetten farklı konuşuyorsun. burda diyanet mealindede diğer meallerdede ve tefsilerdede alkol oldugu bildirilmişir. şeytanın kuranın iniş tarihi ve sonraki zamanda cennetteki herhangi bir olguya müdahalesi söz konusu değildir. çünkü şeyta kovulmuş ve girişi yasaklanmıştır. islami inanca göre bir çelişki yoktur.İçki (Kuran'a göre) Şeytan işi bir pisliktir. (Kuran'a göre) Cennet'te şarap ırmakları vardır. Şarap bir içkidir. Dolayısı ile Cennet'te Şeytan işi pislik vardır. Bu açık bir çelişkidir. Bu çelişkinin hangi yönüne ne hakla itiraz ediyorsun anlamak mümkün değildir
Aynı şeyleri bana tekrar tekrar yazdırmazsan sevinirim.
İtirazın geçersizdir.
#206
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:29
Sorumu cevaplamadın.ihtimaller hesabı ? yeni bir konumu buldun. daha ciddi olursak daha seviyeli tartışabiliriz. ben adam öldürseydim mahkum olurdum ama değilim. sebebi adam öldürmemiş olmamdır. biraz daha ciddiyet istemek hakkım sanıyorum.
Allah'ın evlat edinmesi mümkündür denmiştir. Evlat edinmek günah olarak tanımlandığına göre Allah'ın günah işlemesi mümkündür denmiştir. Sence Allah günah işleyebilir mi? Evet dersen de hayır dersen de Kuran'a aykırı düşersin.
Çelişki ortadadır.
#207
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:32
Kuran'da üst / alt / sağ / sol gibi tasvirler bir yana, yolların veya yolculuğun mahiyeti bile bildirilmemektedir.bu durumda mahşer meydanından cennete giden yol cehennemin üstünden geçeceği için bu bir köprüdür.
Sadece insanların sıra ile gönderilecekleri veya bulunacakları yerler anlatılmaktadır.
Daha önce de dediğim gibi Sırat Köprüsü bir hurafedir ve asılsız bir safsatadır.
#208
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:32
Şeytan kovulmadan önce Cennet'teydi ve müdahalesi mümkündü.
Aynı şeyleri bana tekrar tekrar yazdırmazsan sevinirim.
İtirazın geçersizdir.
sen bana yazdırmazsan sevinirim.
mantıklı düşün lütfen;
şeytan ne zaman kovulmuştur ?
adam ile havva ile birlikte.
islamiyet ve kuran ne zama ortaya çıkmıştır ;
6.yy
zamanlama açısından kuran allahı sözü olduğuna göre ve cennet onun bilgisinde olduğuna göre kuran yani bu ayet indiği vakitte şeytanın müdahelesi imkansızdır. çünkü o kovulalı asırlar olmuştur.
#209
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:35
ben üstalt sağ sol belirtiliyor demedim. bu iddanın sahibi kimse ona söylemelisin.Kuran'da üst / alt / sağ / sol gibi tasvirler bir yana, yolların veya yolculuğun mahiyeti bile bildirilmemektedir.
kuranda yazanları açıkladım. ister köprü dersin isteryol ister hava koridoru ister başka birşey sonuç olarak mahşerden cennete gitmek için cehennemi görerek geçmek gerek. isminide sen koy bu benim için farketmez.
#210
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:36
Asıl ben senin Diyanet ulemasının tercümesinden aydınlandığını umuyorum.bende seni aydınlatmak için kontrol edip arapçasını okudum. umarım aydınlanmışsındır.Ben bu konuda bulabildiğim en donanımlı ve güvenilir kaynak olan Diyanet Meali'ni okudum. Orada hem fuhuş hem zina diyor. Sana da aynı kaynağı tavsiye ediyorum
Kuran'ı Diyanet uleması kadar iyi anlayamayacağına göre, onlar kadar donanımlı ve deneyimli olmadığına göre, bu konuda üstünlük taslayamayacağın aşikardır.
#211
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:38
cevapladım ama okumadığın için farketmemişsin. okumadan cevap vermeni anlamak mümkün değil.Sorumu cevaplamadın.
Allah'ın evlat edinmesi mümkündür denmiştir. Evlat edinmek günah olarak tanımlandığına göre Allah'ın günah işlemesi mümkündür denmiştir. Sence Allah günah işleyebilir mi? Evet dersen de hayır dersen de Kuran'a aykırı düşersin.
http://www.harabe.ne...indpost&p=43509
linke bakarsan okumuş olursun.
#212
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:39
Çok güzel bir noktaya değindin. Kuran'ın belirli noktalarındaki çelişkilerin gözardı edilmesini, Kuran'ın bir bütün olarak ele alınmasını, ve iyi niyetle yorumlanmasını talep ediyorsun.bir bütündür. kapsama alanıve ya kapsama içi terimleri bir anlam ifade etmez. iddaların sonuç olarak geçersizdir. önceki kitaplar değiştirilmiştir ki kuran inmiştir. islami inanc ve kuran bunu ifade ediyor. bu iddanı sürdürmenin yersiz bir ısrardan öteye gitmeyecektir.Kuran'ın diğer ayetleri bu çelişkinin kapsamı dışındadır
Talebin, mükemmel olmayan ve mükemmelliğini iddia etmeyen insan eserleri için makuldur. Ama Kuran, tam, doğru ve mükemmel olduğunu iddia ettiği için bu lükse sahip değildir. Her noktası tam, doğru ve mükemmel olmalı, hiç bir çelişkiye asla mahal verilmemelidir.
Bulunan sayısız çelişki, Kuran'ın tam, doğru ve mükemmel olmadığının, insan eseri olduğunun kanıtıdır.
#213
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:40
benim için farketmez ben anladığım kadar bilirim. ulema sınıfına herşeyi sormam gereksiz. be sein aydınlanman için araştırma yapıyorum.Asıl ben senin Diyanet ulemasının tercümesinden aydınlandığını umuyorum.
Kuran'ı Diyanet uleması kadar iyi anlayamayacağına göre, onlar kadar donanımlı ve deneyimli olmadığına göre, bu konuda üstünlük taslayamayacağın aşikardır.
#214
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:41
Dediklerin Kuran'ın bazı diğer ayetlerinde öğretiliyor olabilir ama atfedilen ayette tüm Museviler suçlanmaktadır. Çelişki ortadadır.daha önce yapıla yanlışlar hatırlatılmış ve onlar islamiyete davet edilmişlerdir.Tüm Museviler'in suçlanmasının sebebi binlerce yıl önce başka Museviler'in işlediği bir günah olduğu için (ve bu atfedilen ayetlerde açıkça belirtildiği için) her insanın kendi günahlarından sorumlu olduğu öğretisi ile açıkça çelişmektedir.
bu dediğin islamın özüne aykırıdır. hristiyanlıkta vardır. her insan suçlu doğar bu nedenle vaftiz edilir. hristiyanlığın yanlışlarından biri olarak bunu görür islam inancı. en basitinden babasıkafir olanların suçu bile sorulmaz kimseden.bu nedenle iddan geçersizdir.
#215
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:43
biraz önceki iddandan vazgeçip yeni bir iddasavunuyorsun tam ters ve tezat arz edecek şekilde. u dönüşlerini anlamak mümkün değil. bu senin güvenirliğini zeeliyor. ayrıca çelişki iddalarını hala kanıtlamış değilsin. bu nedenle bu iddanıda bir geçerliliği yoktur. u turnlerden vazgeçersende bu senin forumdaki izlenim ve imajın için daha sağlıklı olacaktır.Çok güzel bir noktaya değindin. Kuran'ın belirli noktalarındaki çelişkilerin gözardı edilmesini, Kuran'ın bir bütün olarak ele alınmasını, ve iyi niyetle yorumlanmasını talep ediyorsun.
Talebin, mükemmel olmayan ve mükemmelliğini iddia etmeyen insan eserleri için makuldur. Ama Kuran, tam, doğru ve mükemmel olduğunu iddia ettiği için bu lükse sahip değildir. Her noktası tam, doğru ve mükemmel olmalı, hiç bir çelişkiye asla mahal verilmemelidir.
Bulunan sayısız çelişki, Kuran'ın tam, doğru ve mükemmel olmadığının, insan eseri olduğunun kanıtıdır.
#216
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:44
10 dakikada 3. u dönüşü. istersen karar vermen için bekleyelim. diğer ayetlerle mi ele alalım,almayalımmı ?Dediklerin Kuran'ın bazı diğer ayetlerinde öğretiliyor olabilir ama atfedilen ayette tüm Museviler suçlanmaktadır. Çelişki ortadadır.
#217
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:45
Şeytan, şarap ırmaklarını, Cennet'ten kovulmadan önce yapmış olabilir, ve Allah o zamandan beri şarap ırmaklarına müdahale etmemiş olabilir. Bu ayrıntılar o kadar da önemli değildir. Neticede Kuran Cennet'te şarap ırmaklarının varolduğunu söylemektedir. Bunun inkarı mümkün değildir. Ayrıca içkinin şeytan işi bir pislik olduğunu söylemektedir. Bunun da inkarı mümkün değildir. Şarabın içki olduğu herkesçe malum olduğuna göre de çelişki ortadadır.Şeytan kovulmadan önce Cennet'teydi ve müdahalesi mümkündü.
Aynı şeyleri bana tekrar tekrar yazdırmazsan sevinirim.
İtirazın geçersizdir.
sen bana yazdırmazsan sevinirim.
mantıklı düşün lütfen;
şeytan ne zaman kovulmuştur ?
adam ile havva ile birlikte.
islamiyet ve kuran ne zama ortaya çıkmıştır ;
6.yy
zamanlama açısından kuran allahı sözü olduğuna göre ve cennet onun bilgisinde olduğuna göre kuran yani bu ayet indiği vakitte şeytanın müdahelesi imkansızdır. çünkü o kovulalı asırlar olmuştur.
#218
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:46
Sıra ile Mahşer, Cehennem ve Cennet'te bulunulmaktadır.ben üstalt sağ sol belirtiliyor demedim. bu iddanın sahibi kimse ona söylemelisin.Kuran'da üst / alt / sağ / sol gibi tasvirler bir yana, yolların veya yolculuğun mahiyeti bile bildirilmemektedir.
kuranda yazanları açıkladım. ister köprü dersin isteryol ister hava koridoru ister başka birşey sonuç olarak mahşerden cennete gitmek için cehennemi görerek geçmek gerek. isminide sen koy bu benim için farketmez.
Sadece bir kronoloji sözkonusudur.
Bunun dışında herhangi bir köprü, yol, ya da Sırat adında herhangi bir kavrama atıf yoktur. Olduğunu iddia ediyorsan alıntılama ve kanıtlama sorumluluğu senindir.
#219
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:52
33:4-5'te evlat edinilmiş bir çocuğun öz evlat yerine konmaması gerektiği, ona öz evlat olarak seslenilmemesi veya davranılmaması gerektiği belirtilmektedir. Allah bunu yasaklamaktadır. Allah'ın yasakladığı bir davranış günahtır.cevapladım ama okumadığın için farketmemişsin. okumadan cevap vermeni anlamak mümkün değil.Sorumu cevaplamadın.
Allah'ın evlat edinmesi mümkündür denmiştir. Evlat edinmek günah olarak tanımlandığına göre Allah'ın günah işlemesi mümkündür denmiştir. Sence Allah günah işleyebilir mi? Evet dersen de hayır dersen de Kuran'a aykırı düşersin.
http://www.harabe.ne...indpost&p=43509
linke bakarsan okumuş olursun.
Ama 39:4'te Allah'ın evlat edindiği varlık öz çocuğu sayılmaktadır. Yani Allah günah işlemeye layık görülmektedir. Çelişki ortadadır.
#220
Gönderim zamanı 03.02.2006 - 21:55
Donanımlı ve deneyimli Diyanet uleması dururken senin donanımsız ve deneyimsiz Kuran yorumunu umursayacak değilim.benim için farketmez ben anladığım kadar bilirim. ulema sınıfına herşeyi sormam gereksiz. be sein aydınlanman için araştırma yapıyorum.Asıl ben senin Diyanet ulemasının tercümesinden aydınlandığını umuyorum.
Kuran'ı Diyanet uleması kadar iyi anlayamayacağına göre, onlar kadar donanımlı ve deneyimli olmadığına göre, bu konuda üstünlük taslayamayacağın aşikardır.
Senin Kuran'ın Arapça orijinalini okuyacak, anlayacak ve yorumlayacak donanım ve deneyim bir yana dursun, üç beş kelimeden öte Arapça bildiğinden bile şüpheliyim.
Haddini bil ona göre konuş. Gülünç duruma düşüyorsun.
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Çelişkiler |
Fotoğrafçılık | alsancakE24 |
|
|
|
Büyükanıt Muhtarlar İmamlar Ve Bitmeyen Çelişkiler |
Güncel |
|
|
|
|
Kuran'daki Çelişkiler |
Geri Dönüşüm Kutusu | berh@NDOG@N |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
|
DİNDEKİ ÇELİŞKİLER VE AGNOSTİSİZM |
Geri Dönüşüm Kutusu | IssIz |
|
|
47 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 47 ziyaretçi, 0 gizli