İçerik değiştir



- - - - -

Kuran'daki Çelişkiler


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 580 yanıt verildi

#261 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:40

* Kuran, önceki kitapları doğrulayıcı mıdır (2:97) yoksa düzeltici ve yerine geçici midir (16:101)?

orjinalini doğrulayıcıdır. değiştirilen,aslında çarpıtılan bölümleri düzletici ve tümünün yerine geçendir. çünkü son kitapdır. bu kuranda bir çok yerde beliritiliyor zaten.

Sözkonusu ayetlerde çarpıtılan bölümlerle ilgili hiçbir atıf bulunmamaktadır. Düzeltici ve doğrulayıcı kısımların çarpıtılan bölümlere sınırlı olduğu belirtilmemektedir, hatta daha önceki kitaplarda çarpıtılan bölümlerin varolduğuna dair bile bir beyan bulunmamaktadır.

İddiaların desteksizdir ve Kuran'ı tahrife yöneliktir.

#262 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:46

* Lut'un kavminin Lut'a verdiği cevap nedir? "Lut’un ailesini memleketinizden çıkarın. Çünkü onlar temiz kalmak isteyen insanlarmış(!)" (7:82, 27:56) "Eğer doğru söyleyenlerden isen, haydi Allah’ın azabını getir bize." (29:29)

ikisinide söylemiş olmaları bir çelişki yaratmaz.

İki ayette de sadece tek bir cümle söylendiği anlatılmaktadır.

Kuran (sözde) tam ve doğru olduğu için, eğer birden fazla cümle söylenmiş olsa idi bu durum belirtilirdi.

#263 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:50

Sözkonusu ayetlerde çarpıtılan bölümlerle ilgili hiçbir atıf bulunmamaktadır. Düzeltici ve doğrulayıcı kısımların çarpıtılan bölümlere sınırlı olduğu belirtilmemektedir, hatta daha önceki kitaplarda çarpıtılan bölümlerin varolduğuna dair bile bir beyan bulunmamaktadır.

İddiaların desteksizdir ve Kuran'ı tahrife yöneliktir

daha önce var olan hak dilerin ve allahın gönderdiği kitaların bozulmasısonucu islamiyet doğmuştur. kuranın kendisi bir beyandır. salakmısın ? aptalmısın ? ahmakmısın ? yoksa taklit yeteeği çok fazla olan birimisin ki bu 3 özelliği aslına yakın bir şekilde taklit edebiliyorsun. sen anla ya da anlama. benim bildiklerim anladıklarımdır. ve ben bir çelişki göremiyorum. sen bir çocuk edasıyla bana ne,bana ne,bana ne nidaları atabilirsin. bu daha öncede söylediğim gibi umrumda değil.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#264 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:52

* Yunus sahile atıldı mı (37:145), atılmadı mı (68:49)?

atıldımı atılmadımı değil olay. ayetleri açık açık yazsan çok kolay anlaşılacak böylece yalacı olduğun ortaya çıkacak. ıssız bir yere atardık diyor. 68:49 da 37:145 te ise sahile attık yüzbinlere peygamber oldu ve onları imanına vesile oldu diyor. bu ne cehalettir, bu nasıl okumaktır.

37:145 - Derken biz onu hasta bir halde sahile attık.


68:49 - Şayet Rabbinden ona bir nimet yetişmemiş olsaydı, o mutlaka kınanmış bir halde ıssız bir yere atılacaktı.


37:145'de Yunus sahile atılmıştır. 68:49'da Yunus'a Rab'binden bir nimet yetişmiş ve bu sayede Yunus ıssız bir yere (yani bir sahile) atılmamıştır.

Çelişki ortadadır.

#265 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:55

herkesten özürdileyerek sana gerizekalı demek istiyorum.
ıssız bir yer olsa sahil adam nasıl yüzbinlere peygamber olur ? bunu açıklarmısın ?

bugün okuduğum tüm iletilerin o kadar aptalca ve ahmakcaki yoruldum en iyisi gidip birşeyler içmek.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#266 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:56

* Allah, şirki (kendisine ortak koşulmasını) affeder mi (4:153, 25:68-71), affetmez mi (4:48, 4:116)?

tövbe eden varsa affedilir.allah tövbeleri kabul edendir.

4:48 Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah) ları ise dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a şirk koşan kimse, şüphesiz büyük bir günah işleyerek iftira etmiş olur.


4:116 Şüphesiz Allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışındaki günahları, dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a ortak koşan, kuşkusuz, derin bir sapıklığa düşmüştür.


4:48 ve 4:116 tövbenin de işe yaramayacağını açıkça belirtmektedir. Özellikle 4:48 "asla" diyerek kararı kesinleştirmektedir.

Çelişki ortadadır.

#267 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 16:57

İletilerime saçma saçma cevaplar vererek yer ve zaman işgal etmen bir yana, bana açıkça hakaret etmeye başladın.

Artık iletilerine cevap vermeyeceğim. Seni şikayet ediyorum.

#268 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 17:02

* Herşey Allah'a boyun eğer mi? 30:26'ya göre herşey Allah'a boyun eğer, ama düzinelerce ayet, hem Şeytan'ın (7:11, 15:28-31, 17:61, 18:50, 20:116, 38:71-74) hem de birçok değişik insanın Allah'a boyun etmeyi reddetmesinden, başkaldırmasından sözeder.


sen okuduklarını anlamıyorsun bence. şeytan allaha değil ademe boyun eğmemiştir. şeytan allaha kuldur. ve insanın yaradılanların en şereflisi olmadığını ispatlamak için uğraş verir. islamiyet inancına göre zate herkes bir gün boyu eğecektir. kıyamet günü ya da daha önce. kuranda bir çok yerde bu dile getirilmiş zaten.

Şeytan Allah'ın Adem'e secde etme emrine boyun eğmemiştir. Yani Allah'a boyun eğmemiştir.

#269 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 17:04

ıssız bir yer olsa sahil adam nasıl yüzbinlere peygamber olur ? bunu açıklarmısın ?

Elbette ıssız sahilden kurtulduktan sonra.

#270 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 17:06

"yazılamaz" geniş zaman kipidir. Gelmiş geçmiş tüm zamanları kapsar. Yani Tevrat ve İncil'i de kapsar.

bir geniş zaman kipi türk diline ait bir kiptir aptal aptal şeyler yazma.
iki tevrat kurandan önce gelmiştir.

Geniş zaman kipi, Arapça da dahil olmak üzere hemen hemen tüm dillerde varolan bir kiptir.

Burada geniş zaman kipi kullanıldığına göre geçmişte ve gelecekte tüm eserler kapsanmakta, dolayısı ile Tevrat ve İncil de kapsam dahiline girmektedir.

Çelişki çürütülememiştir.

#271 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 17:10

Sözkonusu ayetlerde çarpıtılan bölümlerle ilgili hiçbir atıf bulunmamaktadır. Düzeltici ve doğrulayıcı kısımların çarpıtılan bölümlere sınırlı olduğu belirtilmemektedir, hatta daha önceki kitaplarda çarpıtılan bölümlerin varolduğuna dair bile bir beyan bulunmamaktadır.

İddiaların desteksizdir ve Kuran'ı tahrife yöneliktir

daha önce var olan hak dilerin ve allahın gönderdiği kitaların bozulmasısonucu islamiyet doğmuştur. kuranın kendisi bir beyandır. salakmısın ? aptalmısın ? ahmakmısın ? yoksa taklit yeteeği çok fazla olan birimisin ki bu 3 özelliği aslına yakın bir şekilde taklit edebiliyorsun. sen anla ya da anlama. benim bildiklerim anladıklarımdır. ve ben bir çelişki göremiyorum. sen bir çocuk edasıyla bana ne,bana ne,bana ne nidaları atabilirsin. bu daha öncede söylediğim gibi umrumda değil.

Bunlar senin yorumundur ve Kuran'ı bağlamaz.

Atfettiğim ayetlerde tahrifata uğramış kitaplar ya da ayetlerle ilgili herhangi bir atıf yoktur. Kuran (sözde) tam ve doğru olduğuna göre böyle bir atıf bulunmuyorsa konu ile ilgili olmadığı için içerilmemiştir. Kuran'da varolmayan anlamları Kuran'a empoze etmek Kuran'ı tahrifattır. Dolayısı ile Kuran'ın kendinden önce gelen kitapları doğrulayıcı mı yoksa düzeltici mi olduğu konusundaki çelişki çürütülememiştir.

#272 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 17:12

Hakaret içeren bu iletine kadarki tüm iletilerini cevapladım.

Şimdi cezalandırılmanı, tercihan forumdan uzaklaştırılmanı bekleyeceğim.

#273 Roland

Roland

    I Love My Frog :)

  • Üyeler
  • 4.729 Mesaj
  • Konum:pelin

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 18:29

Sevgili Sıpark kankacım, tercihen dir o tercihaaan ne be tikky mi kesilcaaaaan başımızaaaaa :banghead: , Ayrıcana kurandaki çelişkileri bizim manav mahmut abi senden önce buldu, okudu okudu dedi bu portakal turuncuysa tanrı yoktur ki olm dedi, vay beee dedim filozof dediğin böle olacak, delikanlı olacak harbici olacak, tesbihi olacak.

Dip Not: hmmmm hmmmm

Not: mmmmhhh mhhhhhhh
Kandırdım, kandırdıım, gemi memi yoktu

#274 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 20:41

Hakaret içeren bu iletine kadarki tüm iletilerini cevapladım.

Şimdi cezalandırılmanı, tercihan forumdan uzaklaştırılmanı bekleyeceğim.

waleye söylediğin kısasa kısas türü hesaplaşma özelliğin ne oldu. buda sana ait bir çelişki değilmidir ? kendi içindeki,yazılarındaki,sözlerindekibunca çelişkiyi nasıl açıklayabilirsin. kısasa kısas diyerek hakaret edebiliyorsun, ama başka bir olayda şikayetçi oluyorsun.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#275 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 20:58

* Allah insanları üç sınıfa mı (56:7) yoksa iki sınıfa mı (90:18-19, 99:6-8) ayıracaktır?

56 : 7 Yeryüzü şiddetle sarsıldığı, dağlar parça parça dağılıp saçılmış toz olduğu ve siz de üç sınıf olduğunuz zaman, O, (kimini) yükseltir, (kimini) alçaltır.
8. Ahiret mutluluğuna erenler var ya; ne mutlu kimselerdir!
9. Kötülüğe batanlara gelince; ne mutsuz kimselerdir!
10, 11. (İman ve amelde) öne geçenler ise (Ahirette de) öne geçenlerdir. İşte onlar (Allah’a) yaklaştırılmış kimselerdir
90:18. Sonra da iman edenlerden olup birbirine sabrı tavsiye edenlerden, birbirine merhameti tavsiye edenlerden olanlar var ya, işte onlar Ahiret mutluluğuna erenlerdir
19. Âyetlerimizi inkar edenler ise; kötülüğe batmış kimselerdir.


99 :6. O gün insanlar amellerinin kendilerine gösterilmesi için bölük bölük kabirlerinden çıkacaklardır.
7. Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükafatını görecektir.
8. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir

ayetleri teker teker yazdım. 56 : 7 de belirtilen sınıf, iman ve amelde öne geçen kimselerdir. deniyor, onları allah ayrı tutuyor. diğer ayetlerdede görüldüğü üzere iki rakmı geçmiyor. şimdi bu ayetler arasındaki çelişki nerededir. iddada geçen 2 rakamı idda sahibinin yorumundan başka birşey değildir. allah ben sizi iki sınıfa ayırırım dememiş. inanlar ve inanmayanlar olarak ifade edilmiş diğer ayetlerde.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#276 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 21:16

* Lut'un kavminin Lut'a verdiği cevap nedir? "Lut’un ailesini memleketinizden çıkarın. Çünkü onlar temiz kalmak isteyen insanlarmış(!)" (7:82, 27:56) "Eğer doğru söyleyenlerden isen, haydi Allah’ın azabını getir bize." (29:29)

Cevaplar birbirinden farklıdır, çünkü Lut’un kavmine söylediği sözler farklıdır. Bu sözler farklı zamanlarda söylenmiştir. Ayetlerde konu şöyle geçmektedir:

“Siz kadınları bırakıp erkeklere cinsel duygularla yöneliyorsunuz. Siz sınırı aşan bir topluluksunuz!” Halkının cevabı, ancak şunları söylemek oldu: “Onları kentinizden çıkarın. Bunlar çok temiz insanlarmış!” (7 Araf Suresi - 81/82)

“Siz erkeklerle cinsel ilişki kuruyor, yolları kesiyor ve toplantılarınızda her kötülüğü işliyorsunuz.” Halkının biricik karşılığı, “Doğrulardan isen ALLAH’ın azabını getir bakalım,” demeleri oldu. (29 Ankebut Suresi – 29)

İki farklı yerdeki olaylar dikkatli okunduğunda Lut’un kavmine itirazının farklı olduğu görülecektir. Bunlar farklı zamanlarda geçen diyaloglardır. 7. surede ayetin devamı okununca Lut’un bu tepkisinden sonra halkın ona verdiği cevap neticesinde Allah, onu ve ailesini kurtarmış olduğunu söylemektedir. Buradan şunu da anlamamız mümkündür. Lut halkına sürekli olarak tavsiyelerde bulunan ve onları yaptıkları kötü işlerden alıkoymak isteyen birisi olduğu için zaman zaman onlarla diyaloglar kurmuştur. Önceleri yaptığı uyarısında halkının ona cevabı onları uyardığı şeyi göstermesini istemeleridir. Yaptıkları çirkin davranışın cezasını hemen görmeyi istemiş bunu da alay konusu edinmişlerdir. Kısacası Lut’un bu konuşmaları farklı zamanlarda olmaktadır. Halkın ‘’kentlerinden çıkarmayı ‘’ istemesi de son konuşmayı anlatmaktadır. Görüldüğü gibi bu ayetlerde nesih değil tam olarak olayın akışı ve gelişmesiyle sonuçlanması vurgulanmıştır.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#277 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 21:20

Şeytan, şarap ırmaklarını, Cennet'ten kovulmadan önce yapmış olabilir, ve Allah o zamandan beri şarap ırmaklarına müdahale etmemiş olabilir. Bu ayrıntılar o kadar da önemli değildir.


Bu ayette çevrilen “şaraptan ırmaklar” kelimesinden yola çıkarak şarabın bir içecek olarak cennette olduğu ve dolayısıyla övüldüğü iddia edilmektedir. Fakat bu ayette geçen kelimenin karşılığı ve bunun anlamına bakıldığında hatanın nerede yapıldığı anlaşılacaktır.
Ayetin orijinalinde de “şarap” kelimesi geçer ve Türkçe’ye direkt olarak “şarap” diye tercüme edilir. Fakat Arapça’daki “şarap” kelimesinin karşılığı ile Türkçe’deki “şarap” kelimesinin karşılığı aynı değildir. “Şarap” kelimesi Arapça “içmek” anlamına “şerebe” fiilinden türer. Şarap içilecek olan her şeydir. Fakat bu kelime Arapça’dan Türkçe’ye geçerken anlam kaymasına uğramış ve “içki” anlamında “şarap” olarak anlamlandırılmıştır.
Kuran’da ise “şarap” ve “alkollü diğer içecekler” için “Hımır” kelimesi kullanılmaktadır. Kur’an’da da “alkollü içecek” (Türkçe’deki şarap) anlamında bu kelime kullanılmaktadır.

Ey iman edenler, içki (Hımır), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak şeytanın işlerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçının; umulur ki kurtuluşa erersiniz. Gerçekten şeytan, içki ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi? (Maide Suresi, 90-91)

Ayrıca Allah Kur’an’da cennet içeceğinin sarhoşluk vermediğini başka bir ayette ayrıca şöyle ifade etmektedir.

Kaynağından (doldurulmuş) testiler, ibrikler ve kadehler ki bundan ne başlarını bir ağrı tutar, ne de kendilerinden geçip akılları çelinir. (Vakıa Suresi,18-19)

Dolayısıyla iki dil arasındaki bu anlam karmaşasından faydalanılarak bu eleştiriler yapılmaktadır. Oysa ayette geçen kelimelerin gerçek anlamları bulunup, kelimeler buna göre düşünülürse sonuçta ortada bir çelişki olmadığı görülür.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#278 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 06.02.2006 - 21:23

* Kıyamet gününde, kafirlere kitapları (günahlarının kayıtları) arka taraflarından mı (84:10), sol taraflarından mı (69:25) verilecektir?


Kimin de kitabı ardından verilirse, (84 İnşikak Suresi, 10)

Kitabı sol eline verilen ise; o da, der ki: “Bana keşke kitabım verilmeseydi.” (69 Hakka Suresi, 25)

İnşikak suresinin 10. ayetinde kitabı ardından verilenlerden söz edilmektedir. Burada cehennem ehlinin kitabının arkalarından uzatıldığı anlaşılmaktadır. Hakka suresinin 25. ayetinde ise kitabın cehennem ehlinin sol ellerine verileceği söylenmiştir. Bu iki ayet arasında hiç bir çelişki yoktur. Birinde kitabın uzatıldığı yön olan ‘’arkalarından’’ ifadesi ile belirtilmektedir, diğerinde ise kitabın cehennem ehlinin sol ellerine verilmesinden söz edilmektedir. Yani cehennem ehlinin kitabı arkalarından uzatılarak sol ellerine verilecektir. Çelişki bir yana iki ayette söylenen ifadeler birbirini tamamlamaktadır. mantıklı olarak düşününce bile arkadan verilen bir kitabınsonuç olarak el ile tutulması gerekir bu el de sol eldir.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!

#279 sparkplug

sparkplug

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Üyeler
  • 946 Mesaj

Gönderim zamanı 07.02.2006 - 13:49

Hakaretin kısası, yani eşdeğer karşılığı, ya aynı hakaretin geri edilmesi, ya da hakarete uygun bir cezanın uygulanmasıdır.

Bu durumda senin hakaretin karşılığında ben ceza uygulanma kısasını tercih ediyorum. Senin seviyene inmemeyi tercih ediyorum.

#280 Prozzi

Prozzi

    The aTTaLiaN

  • Üyeler
  • 1.801 Mesaj
  • Konum:aNtaLyA KinGDoM
  • İlgi Alanları:Futbol

Gönderim zamanı 07.02.2006 - 15:17

* Allah, gökleri ve yeri altı günde mi (7:54, 10:3, 11:7, 25:59), sekiz günde mi (41:9-12) yaratmıştır?


Bir çok ayette göklerin ve yerin 6 günde yaratıldığından söz edilir. Fussilet suresinde ise göğün ve yerin yaratılış ve düzenlenme safhalarından söz edilirken toplam 8 günün ortaya çıktığı öne sürülmekte ve bunun çelişki olduğu düşünülmektedir. Oysa belirtilen yaratma aşamalarının yanlış hesaplanması sonucundan ötürü çelişki var gibi görünmektedir. Eğer ayetteki ifadeler dikkatli okunursa yaratılış kısmının sadece 6 günde olduğu anlaşılacaktır. Şimdi Fussilet Suresindeki ayetleri görelim:

De ki: “Gerçekten siz mi yeri iki günde yaratanı inkâr ediyor ve O’na birtakım eşler kılıyorsunuz? O, alemlerin Rabbidir.” Orda (yerde) onun üstünde sarsılmaz dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip-arayanlar için eşit olmak üzere ordaki rızıkları dört günde takdir etti. Sonra, duman halinde olan göğe yöneldi; böylece ona ve yere dedi ki: “İsteyerek veya istemeyerek gelin.” İkisi de: “İsteyerek (İtaat ederek) geldik” dediler. Böylece onları iki gün içinde yedi gök olarak tamamladı ve her bir göğe emrini vahyetti. Biz dünya göğünü de kandillerle süsleyip-donattık ve bir koruma (altına aldık). İşte bu, üstün ve güçlü olan, bilen (Allah)’ın takdiridir. (41 Fussilet Suresi, 9-12)

Burada 9. ayette yerin yaratılmasının iki günde olduğu bildirilmektedir. 10. ayette ise dağların ve besinlerin takdir edilmesinin 4 günde olduğu söylenmektedir. Yerin ve göğün yaratılış süreci beraber gerçekleşmiştir. Allah göklerin ve yerin birlikte iken onları birbirinden ayırdığını ayette bildirmektedir:

O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık …… (21 Enbiya Suresi, 30)

Yer yaratıldığında gök de diğer yandan aynı zamanda yaratılmaktadır. 11. ayete bakarsanız burada, sonra duman halinde olan göğe yönelindiğinden söz edilir.
Bu ifadeden de anlaşılacağı gibi bir gök vardır. Daha önceden var edilmiştir. Dolayısı ile bundan sonra bir yaratma söz konusu değildir. 12. ayete bakılırsa burada var olan göğün 7 kat olarak düzenlendiğinden söz edildiği görülecektir. Bu ayette geçen ifade yaratmaktan farklıdır. Yaratmak için “haleke” ( خلق ) fiili kullanılırken, bu ayette geçen kelime yaratma değil düzenleme anlamına gelen “Qadeye” ( قضيهن) kelimesidir. Yani burada yaratılmış var edilmiş bir şeyin daha sonradan düzenlenmesi söz konusudur. Bu düzenleme 2 gün sürmüştür. Bu bir yaratılma değil bir düzenlemedir sadece. O yüzden 6 günde yaratmanın dışında bir süreci ifade eder. Yaratılmanın olduğu kısım 9 ve 10. ayetlerde bildirilen 6 günde tamamlanmıştır. Dolayısıyla yaratmanın 8 gün sürmesi söz konusu değildir.
Yukarıdaki ayetlere göre düşünülürse, ilk iki günde yer yaratılmaya başlanmıştır. Sonraki dört günde yeryüzündeki dağlar oluşmaya başlarken bir yandan da atmosfer oluşmaya başlamıştır. Bu esnada yeryüzünde ilk besinlerin de oluşmaya başlandığı anlaşılmaktadır. Bu besinleri günümüzdeki bitkiler vs. olarak düşünmemek gerekir. Bu ilk canlılığın yeryüzünde oluşmaya başlanmasıdır. Ayetteki ifadeye dikkat edilirse “isteyip arayanlar” için besinlerin yaratıldığı söylenmektedir. Yani yeryüzünün ilk yaratılmasından sonra yerde var olan canlı türleri hangisiyse (Örneğin o dönemki atmosfer şartlarına göre bakteriler olabilir.) onların ihtiyacı olan yani ayetteki ifadeyle onların isteyip aradığı besinler de aynı anda var edilmiştir. Bu süreç 4 gün sürmüştür. Bu noktada vurgulanması gereken bir nokta da Arapça’da “yevm” ( يوم ) (gün) kelimesinin dönem, devir gibi anlamlarının da olduğudur. Yani kastedilen 4 dönemdir. Toplam olarak yerlerin ve göklerin yaratılması bu 6 günde meydana gelmiştir. Burada yaratma süreci bitmiş ve düzenleme süreci başlamıştır. Son iki günde ise daha önceden var olan, yaratılmış olan gökyüzünün günümüzde olduğu gibi 7 kat olarak düzenlenmesidir.
Sana Bitti Diyen Kim ? Ben Sadece Git Demiştim!!!





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

59 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 59 ziyaretçi, 0 gizli