Her rengin bir dili var. Ve her renk insan üzerinde bir etki bırakıyor. Mesela mavi intiharları önlüyor. Mor ise...
Kırmızı gücü simgelerken, yeşil güvenin rengidir... Bazı renkler ruhsal dengeyi sarsarken bazıları da intiharları bile önleyebiliyor...
İşte renklerin dili...
KIRMIZI : Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir.
İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır.
*Yanlış bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır. Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır
BANKALARIN EN ÇOK TERCİH ETTİÐİ RENK
YEŞİL : Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının , bu rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür.
*Doğanın ve baharın rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir.
*Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında yeşil tercih edilir.
*Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği nedeniyle kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır.
JAPONLARA GÖRE MUTLULUÐUN RENGİ
SİYAH : Duygusallığı ve hüznü simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder.
*Bizde ve batıda siyah matemi temsil ederken, Japonya´da siyah mutluluktur.
*Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi.
İNTİHARLARI AZALTAN RENK
MAVİ : Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir.
*Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler.
*Huzuru temsil eder ve sakinleştirir.
*Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir.
*Batıda intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar.
*Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
OTORİTE VE VERİMLİLİÐİN RENGİ
LACİVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler.
*O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır.
* Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
LÜKS VE İHTİŞAMIN RENGİ
MOR : Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür.
* Tarih, yüksek sınıfların, saray mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder.
* Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar edenlerin beğendiği renktir.
MAÐAZALARIN GÖZDE RENGİ
PEMBE : Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi.
*Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.
*Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.
DİKKAT VE ZEKANIN RENGİ
SARI : Sarı zeka , incelik ve pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir anlamı vardır.
*Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür.
*Dikkat çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır.
*Sarı ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek mümkündür.
POLİTİKACILARIN EN SEVDİÐİ RENK
BEYAZ: Temizliği ve saflığı temsil eder.
*İstikrarı, devamlılığı simgeler.
*Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler...
İNSANIN TEMPOSUNU ARTIRAN RENK
KAHVERENGİ: Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir.
*Kansas Üniversitesinde bir sergide, duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda beyaz kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş.
Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler.
*Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi kullanır. Kahverengi toprak rengidir.
*Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.