Murat Günak tarafından tasarlanan Başbakan Erdoğan'ın deneme sürüşü yaptığı hibrit otomobil, hükümeti harekete geçirdi. Türkiye çevreci süper otomobilin fabrikasını kuruyor.
25 Haziran 2009 09:59
Ebru ÇEKİÇ'in haberi
Türkiye hibrit araç pazarından pay kapmak için harekete geçti. Geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın test sürüşü yaptığı hibrit otoların üretimi için düğmeye basıldı. Hükümet, Marmara Bölgesi İzmir, Konya veya Ankara'da bir adet hibrit otomobil fabrikası kuracak.
Küresel ısınmaya karşı çevreci hareketlerin ön plana çıktığı dünyada, çevreci hibrit otomobil pazarı genişlerken Kyoto Sözleşmesi'ne imza atan Türkiye de modaya uydu. Murat Günak tarafından tasarlanan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın deneme sürüşü yaptığı hibrit otomobil, hükümeti harekete geçirdi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Kyoto Sözleşmesi ile hibrit araçların önem kazandığını, Türkiye'nin bu pazardan önemli bir pay kapmak için önündeki fırsatı iyi kullanacağını belirterek, "Marmara Bölgesi, İzmir, Konya veya Ankara'da bir hibrit fabrikası kuracağız. Otomotiv sektörü temsilcileriyle görüşerek hibrit için teşvikte bulunuyoruz. Hibrit fabrikası yeni teşvik sisteminden yararlanacak" dedi.
Ergün, Erdoğan'ın test ettiği aracın tasarımını yapan Murat Günak'ı bakanlığa davet ettiğini söyledi. Günak'ın ünlü bir tasarımcı olduğunu, İsviçre'de yaşadığını söyleyen Ergün, "Mercedes tasarımında falan da bulunmuş bir kişi. Kendisi ile ayrıca görüşeceğiz" dedi.
Kyoto Sözleşmesi ile çevreci yaklaşımların ilerlediğini, akaryakıt ürünlerinin fiyatlarının artması ile enerji maliyetini aşağıya çeken otomobillerin öne çıktığını kaydeden Ergün, "Hibrit otomobillerin kullanıcıları artmaya başladı. Bu yüzden Türkiye'de hibrit otomobiller için en azından bir fabrikanın kurulmasını destekliyoruz. Bu konudaki yatırımlar, 250 milyon TL üstü olduğu için 'büyük yatırım' kapsamında, yeni teşvik sistemine alınacak. Bu yolla büyük destek alacaklar" dedi.
FABRİKA NEREDE KURULACAK?
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, büyük yatırımlarda bölgeye göre vergi indirimi olmadığını da vurguladı. Büyük yatırımların ülkenin neresinde yapılırsa yapılsın büyük destek alacağını belirten Ergün, "Ancak hibrit otomobil fabrikası, Kars'ta olmaz. Çünkü yan sanayisi ve diğer altyapılarla birlikte düşünüldüğünde Marmara Bölgesi, İzmir, Konya, Ankara gibi yerlerde mümkün olur" dedi.
"HİBRİT ARAÇ" NEDİR?
HEM elektrikli motor hem içten yanmalı motor ile tahrik edilen bir sisteme sahip olan araçlardır. Özellikle düşük hızlarda ve kalkışlarda elektrik motoru ve buna bağlı olan bir pil sistemi ile çalışan, yüksek performans istenildiği ve pilin şarjının belli bir seviyeye düştüğü zamanlarda ise içten yanmalı motor devreye girerek ek güç sağlar.
Bu tip araçlarda en büyük avantaj yakıt tüketiminin ve emisyon değerlerinin çok düşük olmasıdır. Daha hafif ve aerodinamiktir. Lastikler çekişi kaldırmak için daha serttir ve daha fazla şişirilmişlerdir.
HEDEF 2 MİLYON OTOMOBİL ÜRETMEK
BÜYÜK otomotiv kuruluşlarının, ayrı bir yatırım yaparak hibritli araç üretmesini de teşvik ettiklerini kaydeden Ergün, şunları söyledi: "Türkiye, 1.5 milyona yaklaşan otomobil üretimine ulaştı. Son krizle bir miktar düştü. Türkiye, 2 milyonluk potansiyele ulaşabilir. Ülkede bunun büyük bölümünü ihraç edebilecek bir altyapı da var. 2 milyon otomobil hedefine ulaşmak için yeni en az 2 otomobil fabrikasının kurulması bekleniyor. Bunlardan bir tanesi hibrit olursa, Türkiye önemli bir üretim üssü olur. Avrupa'da da dünyanın başka yerlerinde de hibrit otomobil kullanımına hızlı bir şekilde geçiliyor. O pazardan da bizim pay almamız lazım. Yoksa kaçırabiliriz."
AA-Haber 7