Gelelim Lise Sorunlarına;
1. Birçok okul fiziki yönden öğrencilerin gereksinimlerini karşılayamayacak durumda; hatta yıkılması olası okulların bile hala açık olduğu ve hiçbir önlemin alınmadığını kendi gözlerimizle görmekteyiz.
2. Okullar ilkokullarda olduğu gibi fiziksel özellikleri yönüyle standart ve aynı özelliğe sahip değildir.
3. Her lisenin öğrenci sayısı sabit ve eşit olmalıdır. 2.000, 3.000 öğrenciye eğitim veren liselerin eğitim sisteminden şüphe duymaktayım.
4. İlkokul öğretmenlerinde olduğu gibi sağık taraması ve girilen bir sınav sonucunda bir öğretmenin liselerde öğretmen olup olmayacağına karar veriliyor.
Çözümler;
1. Bu tip okulllar gerekirse yıkılarak tekrar inşa edilmelidir. Eksiklikleri ilkokuldaki çözümlerin 5. Maddesinde belirttiğim şekilde giderilmelidir.
2. Bunun sonucunda öğrenciler ve hatta öğretmenler “Hangi liseye gitsem” derdine ve ikilemine düşmeyeceklerdir. Her okulun aynı fiziki yapıya ve olanaklara sahip olması demek öğrenciye sunulan imkanların aynı ve kontrol edilebilir hale gelmesi demektir. Bugün İzmir’deki bir öğrenciyle Hakkari’deki bir öğrenci arasındaki fark bu şekilde en aza indirilebilir.
3. Bu sayı en fazla 1.000 olmalı ve bir ilçedeki lise çağındaki öğrenci sayısına ve yıllık lise çağında okuyacak öğrenci sayısının artış miktarına bakılarak okulların inşa edilmesi gereklidir. Bu sayede öğretmen ile öğrenci arasındaki diyaloglar gelişebilecek ve her öğretmen ,az öğrenci olduğu için, her öğrenciye daha çok rehberlik ederek öğrencinin yaşam felsefesini olumlu yönde değiştirebileceklerdir.
4. Bu sebepledir ki lisede veya ilkokulda dayak atan öğretmen haberlerine rastlamaktayız. Öğretmen dediğinin sabrı çelik zırh gibi olmalıdır. Öğretmenlerin lisede veya ilkokulda öğretmen olmaları için kişisel yeterlilik testine tabi tutulmaları ve bu şekilde öğretmen olabilme hakkına sahip olmaları gerekmektedir.