19. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu'nda, ilkokul 1, 2. ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması benimsendi.
. Milli Eğitim Şurası Genel Kurulu'nda, ilkokul 1, 2. ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ilkokul 1, 2. ve 3. sınıflar için hazırlanacak din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programlarında da çoğulcu anlayışa yer verilmesi önerisi benimsendi.
İlkokullarda tekli öğretime geçilmesi, ilkokullarda haftalık ders saatinin 30 ders saati olması (25 saati zorunlu, 5 saati serbest etkinlikler olarak yürütülmesi). Serbest etkinlik saatlerinin veli-öğrenci talepleri de dikkate alınarak okul idaresince belirlenmesi; görsel sanatlar ve müzik derslerinin haftada en az 2’şer ders saati olması; 5 saatlik oyun ve fiziki etkinlikler dersinin 2 saatinin beden eğitimine ayrılması önerileri benimsendi.
İkokul 1, 2. ve 3. sınıflara da din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, ilkokul 1, 2. ve 3. sınıflar için hazırlanacak olan din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programlarında da çoğulcu anlayışa yer verilmesi önerisi de oylandı. Oylama öncesi, önerge de değişiklik verenlere 2 dakikalık söz verildi.
Eğitim Sen "din ve ahlak derslerinin ayrılması ve zorunlu din derslerinin AİHM kararı doğrultusunda kaldırılması" şeklinde öneri sundu. Eğitim Bir Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu ise Anayasa da zorunlu ders olduğunu ve daha önce bu derslerin zorunlu olmamasının uygulayıcılardan kaynaklandığını söyledi.
Eğitim İş Başkanı Veli Demir de bu önergenin Anayasa'ya, ulusal ve uluslararası yargıya ve pedagojiye aykırı olduğunu iddia etti. Demir, çocukların 11-12 yaşına kadar somut düşünme döneminde olduğunu aktardı. Katılımcılardan bir de Piage'nin görüşlerine göre, çocukların 11-12 yaşlarda soyut düşünmeye başladığını bu düşüncelerin artık revize edilmesi gerektiğini dile getirdi. Oylamanın ardından değişiklik önergesi reddedildi.
DES Genel Başkanı Gürkan Avcı'nın din kültürü ve ahlak bilgisi müfredatındaki Alevilikle ilgili bölümlerin gözden geçirilerek, nitelik ve nicelik olarak geliştirilmesi yönündeki önerisinin görüşülüp görüşülmemesini üyelere soruldu. Ancak öneri kabul edilmedi.