ÇOCUK PORNOSUNA HAYIR KLİBİ
<
Son yıllarda dünyanın pek çok ülkesinin en büyük sorunlarından biri haline gelen çocuk pornosuna savaş açan klip, internette izlenme rekorları kırıyor.
Radyo ve Televizyon Gazetecileri Derneği Müzik Direktörü Gökhan Şen'in hazırladığı ''Çocuk Pornosuna Hayır'' klibini 1 ayda 200 binin üzerinde kişi seyretti.
Yaklaşık 45 gün önce hazırlanan ve 1 aydır da internet üzerinde dolaşan ''Çocuk Pornosuna ve İstismarına Hayır-Sokaklarda Çocuklar Çaresiz Kalmasın'' adlı şarkılı klip, 3.5 dakikada dünyanın en güzel varlığı olan çocukların istismara maruz kalmaması için topluma ve ailelere mesaj veriyor.
Toplumsal içerikli video için tebrik telefonları yağarken, internette her gün yüzlerce sitenin bu klibi indirdiği ve son olarak Zonguldak'ta bir haber sitesinin de 1 gün süreyle ekranını karartarak bu klibi yayınladığı belirtildi.
Şu anda İngilizce versiyonu hazırlanan klibin, Yunanistan'ın Ankara Büyükelçisinin eşi Atina Yannimata'nın desteğiyle Yunancası'nın yapılması için de çalışma yürütülüyor.
''3.5 DAKİKADA ANLATTIK''
Klibi hazırlayan, Radyo ve Televizyon Gazetecileri Derneği Müzik Direktörü Şen, soruları yanıtlarken, klibin ilk ayında 200 bin kişinin üzerinde kişi tarafından izlendiğini söyledi.
Klibin her gün 10 bin kişi tarafından izlendiğini ifade eden Şen, ''Biz bu kadarını gerçekten beklemiyorduk. Yurtdışından, Türkiye'nin her tarafından tebrik telefonları geliyor'' dedi.
Bu kliple toplumun bilinçlendirilmesini amaçladıklarını belirten Şen, ''Daha çok sokaklarda yaşayan çocuklar ve onların yaşadığı çaresizliği anlatıyoruz. Onlar istismara çok açıklar'' diye konuştu.
Temel hedeflerinin de ebeveynlerin bilinçlendirilmesi olduğunu anlatan Gökhan Şen, klibin amaçlarını şöyle aktardı:
''Klibimiz, yoksulluğa karşı her anlamda savaş açıyor. Ekonomik yoksulluk, kültürel yoksulluk, hepsine karşı mücadele verilmesi gerektiğini anlatıyoruz.
Çünkü, bunların sonucunda, sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar istismara uğruyor.
Tek bir şarkıyla sokaklardaki çocukların çaresizliğini, çocukların istismara açıklığını ve ailelerin bilinçlendirilmesi gerektiğini anlattık. Müzikal olarak bunu özetlemek istedik.
Sonuçta 1 ayda 200 binin üzerinde insan bu mesajımızı aldı. Bu, sadece bizim 'youtube' sitesine indirdiğimiz klibin izlenme oranı. Diğer linklerden kaç kişinin izlediğini de bilmiyoruz. Bunlarla beraber rakamın daha da artacağına inanıyoruz. Toplumun değişik katmanlarının, özellikle de hedef kitlemiz olan anne ve babaların klibimizi izlemesini istiyoruz.''