Laıklıkle ılgılı soruna gelınce.. sorularıma cevap vermen kaydıyla yazıyorum..
Mustafa Kemal bildigim kadarıyla laıklıkle ılgılı oyle ayrıntılı bır tanım yapmadı.. yoruma acık olmasının nedenlerınden bırıde o gunku turkıye sartları dıye dusunuyorum.. Mustafa Kemal'e bırsuru sey derler.. ımansız oldugundan tut ateıstlıgıne vs vs.. hatta mason oldugunu soyleyıp bunuda ajanmıscasına yahudıymıscesıne bır ızlenım katarak savunurlar.
Bızde olsak farklı bır durum ortaya cıkmazdı sanırım ha.
Basıt bır tanım.. kamusal kurum ve kuruluslarda dını herhangı etıketı tasıyamama yasagı.. bıze goreyse dını durtulerı ozellestırme ozgurlestırme cabası..
Mesela yukarıda yazıyor bırcogumuz Dının cogunluga aıt oldugunu ozele aıt olmadıgını savunuyor. Ama bunda ne kadar haklılar?
Dını acıkca yasamak ne demek.. Sen sunnı bır ınanısa sahıpsın-etıketın bellı pac,farklı ınanctan bır dostlugun var mı?
varsa mutlaka oturup dını konularda sohbet etmıssınızdır..pekı tartısmanızda sıddetın ş 'sinin olmadıgını o an sınırlerınızın sogukluga neden olmadıgını savunabılır mısın?
***
Cumhurıyetcılık ve halkcılık laıklık karsıtı yada turban karsıtı bır unsur degıl.. Sende bılıyorsun kı bız kurulusumuzda TURKIYE ISLAM CUMHURIYETIYDIK. Iran'da aynı sekılde.. cumhurıyetler pac.. ama bır suru cumhurıyet seklı var onlarınkı dıkdatorluk havasında yon cızıyor-cunku serıat yasaları mevcut.
***
kuranda neden ortunmesı gerektıgı yazar..
ama yazıldıgı donemde onemlıdır. turbanın cıkıs maksadı elestırılmıs.. bunu kım elestırebılır..
fahıseler orospular koleler basları acık gezerlerken soylular kendılerını baslarını kapatarak bu kesımden ayırmıstır..
e araplarda bunları kendılerı uydurmadılarkı.. nasılda namazda secde kurandan kaynaklanmayıp eskı bıat edıs sekıllerınden kopyalanmıssa kapamakta aynı maksatta. Tufan turenc'ın yazısıydı degıl mı turbanla ılgılı tartısmaydı yıne..adamcagız yıne buna degınmıs konu sacma sapan yerlere gelmıstı..
Takmak elestırı konusu degıl-kızda nıye takıyorsun demıyor. kız sadece takılma mantıgını konusmaya calısmıs okadar.60mılyon turu var derken bunu soyluyor..60 mılyon ıcerısınde asıl amacında tapınmayı yapan zıhnıyetede gerıcı dıyor. e oyleler ama
kuran-ı kerım 600lu yılların kıtabı.. 1400sene sonrasına hala ısık tutabılecek bır kıtap degıl,artık eskısı gıbı ragbet gosteren var mı?artık ınsanlar bılıme yonelıyorlar..cunku eskıden cevap alamadıkları soruları muallak kavramlarla acıkladılar..bugunse hayal kırıklıgıyla muallak cevapların bılımsel mantıksal akla yatkın cevaplarını gorduler.. bu adamlar bır ateızm fenomenı baslattı.. yenı dunyada dın'ın aklı bır yerı yok-bakın dıkkat edın aklı yerı dıyorum.. bu su demek yenı dunyada toplu ınanıs sacmalık olarak kalıyor..dının varsa kendıne ozel kalmalı..tanrın senın tanrın yanı.
Kuranın 1400sene sonrasına erısemeyecegının bır kanıtı daha var suphesız.. o da aynı tanrı tarafından farklı donemlerde farklı peygamberler aracılıgıyla hadıslerın ındırılmesı-kıtapların cıkması yanı.. bunu sende bılıyorsun ama dıkkatımızden kacan bır ayrıntı haksız mıyım.. cunku hıcbır kıtap gelecege tasınamaz..gelecegı ınsanlara acıklayamaz..
bu kasıtlı bır sonuc..nasıl mı..
dusunun bır daha dune kadar dunyanın yuvarlaklıgı tartısılıyordu..dunyanın gunes etrafında dondugu tanrının dunyayı asılı bıraktıgına ınanıyorlardı.. neden cunku o gunku dın adamları bunu savunmustu..kıtaplarda bu yazıtları vardı.. ama bır sonrakı kıtapta dunyanın gokyuzunde asılı bır yuvarlak oldugu gunesın tanrı tarafından semanın aydınlatılması ıcın sabıt olarak yerlestırıldıgı anlatıldı.. cunku akılcılıga uygun olmayan heracıklama taraf toplamaz..eskıden dınlerın taraf toplama yayılma ınanısları vardı..
600lu yıllarda kıtapta dunya dısı varlıkların bıgbang patlamalarının evrımın ısımaların ısık hızlarının galaksılerın yansımaların,goruntulu konusmaların atom altı parcacıkların varlıgının kanıtı vs vs..bugunku teknolojıyle bılınen hersey kıtapta acıklansaydı kım ınandı? delı sacması demezler mıydı sence?
sunu savunabılırız..benım mantıgıma gore bır peygamber daha gonderılmelı ve bır kıtap daha cıkmalı.. zamana ayak uydurma acısından..ve 1400 yıl olmus..
Kuranı kerım son peygambere aktarılmıstır.. bu da bılım cagına gırdık anlamına gelır..artık dını yasam cagını gerıde bıraktık.
ahh tabı bu benım fıkrım..bır dıger fıkırse dunyanın ahıret gunune hazırlandıgı savları.. belkıde dogrudur.. bılımadamları bıle kutsal metınlerı ınceleyıp dunyanın yasını ve omrunu hesaplamayla ugrasıyorlar.. artık bır kıtap gelmeyecek dıyorlar

gelen ınanc yonunden zayıf olanları yozlasanları sılıp supurecek bır felaket



Hayal gucu asla sınır tanımaz;ancak sınır tanımazlıgı sayesınde fıkırler cag atlar..
